Met Lodewijk naar Rodinde

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-01 12:38

Vanmorgen vroeg op pad gegaan mijn vader ging mee en ik reed voor het eerst dus zelf.
Rodinde had gezegd dat het vlak achter zwolle lag.
Nou is zwolle 30 min rijden dus ik had 45 min uitgetrokken maar omdat ik van de stres veel te vroeg op weg was hadden we een uur de tijd.
Toen we voorbij zwolle kwamen bleek het te kloppen dat de kliniek achter zwolle was... maar engeland ligt ook achter zwolle vanaf apeldoorn gezien Boos! De kiniek lag dus bij hoogeveen 1.5 uur rijden!!!!
goed gebelt dat ik een stukkie later zou komen maar dat kon nog.
Daaraan gekomen mocht ik lot zijn levensverhaal vertellen, heen en weer rennen en longeren op de verharde grond.
Je raad het al hij liep zuiver Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty
OOh wat was dat balen.
Teminste heel tegenstrijdig het was fijn dat ie goed liep maar nou kan ze niets zien.
Toch de kliniek ingegaan waar ze naar zijn rug ging kijken.
Zijn heupen stonden scheef dus kreeg lottie een prik voor de slaap en begon ze met hameren.
Zijn rug bleek ook muur vast te zitten (wervels dus) zij dacht dat hij het al vanaf de wobblertijd moest hebben maar toch voelde ik me heel schuldig ik had 'm toch niet vast gereden?
Toen ie losgetimmerd en gekraakt was stond er al een heel ander paard voor me. helaas ook een slechterpaard...
Lodewijk is van nature scheef gebouwd zijn ene schouder is hoger dan de andere.
Ik had 'm als het ware al die tijd recht gereden waardoor hij voor zijn doen scheef moest gaan lopen Scheve mond\ Ook heb ik een rechtzadel wat dus eigenlijk niet past op een scheef paard. Ik moet dus opzoek gaan naar een aangepastzadel voor hem.
Ik heb longeer en rijoefeningen mee gekregen waarmee ik aan de spieropbouw moet gaan werken zodat we 'm wel recht krijgen maar zonder dat hij voor zichzelf scheef gaat (volgen jullie het nog? ik niet moest het wel 3 keer vragen Bloos )
Hij kreeg daarna allemaal naalden in zijn lijf voor de banden waarmee de wervels op de plek gehouden worden.
Die zijn nu opgerekt om de wervels recht te krijgen en ze mogen niet de wervels terug duwen naar de oude stand.
Ook heb ik druppels mee 3 maal daags 30 druppels op een appel die vanbinnenuit zorgen dat de bandjes van de wervels stevig worden.
arme lot was doodmoe toen ie terug de trailer opging.
Thuis aangekomen was ie wel heel erg wakker en ondeugend.
Ook boog ie alle kanten op met zijn hals zo lenig heb ik 'm nog nooit gezien haha Hoop maar dat ie zich wat koest houd.
Ik heb 'm in de wei gezet en moet helaas dit weekend weg dus vanavond en morgenochtend doet mijn moeder de druppels en ik morgen weer.
Hij moet 5 dagen gelongeerd worden en dan alleen maar rechtstellen tijden het rijden en vwnw..
dus helaas geen shows voor mij aanstaand weekend in den bosch.
Ik ga proberen of ik Olympic zover krijg binnen een week maar das niet mijn grootste zorg.
Ooh suus het viel mij nog mee trouwens de rekening nadat ik jowu bedragen heb gehoord was ik blij dat ik 'maar' 325,- hoefde te betalen... Ik hoop maar dat het 't geld waard is

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 12:42

Jeetje, wat ingewikkeld allemaal...
Nu maar hopen dat hij zuiver blijft lopen. Lijkt me raar om te zien dat iemand zo op je paard aan het hameren is.
Nou, goed de oefeningen doen en op zoek naar het juiste zadel (toch?)

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-01 12:47

jep ik vergeet trouwens helemaal (heb ook zoveel gehoord) om te zeggen dat wanneer hij de komende dagen heel erg kreupel wordt het toch in zijn been zit en niet in de rug dat kon ook nog zei ze dus als jullie nog een weekje blijven duimen?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 13:23

Phoeh hee, heb jij even een informatiebom op je af gekregen! Maar ik begrijp het, geloof ik Scheve mond\
Hoe dan ook ik vind het echt balen voor je, maar je kunt nu wel aan de slag om het te verbeteren. Maar voel je niet schuldig ofzo, want daar is echt geen reden voor. Het is best moeilijk om hoogte te krijgen van een paard die af en toe kreupel loopt.
Ik zal voor je duimen dat die snel beter loopt en dat het niet aan z'n been ligt! Succes hè?

Wel goed dat je zelf ging rijden!!


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 13:36

Inderdaad een hoop informatie zeg!! Maar wel fijn dat je nu weet wat er aan de hand is. Veel succes en hopelijk gaat het nu allemaal beter! Ik vond hem trouwens erg leuk lopen in Apeldoorn!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 13:49

Poeh zeg wat ingewikkeld allemaal zeg! Ik ga duimen dat het weer goed komt en hij niet meer kreupel gaat lopen...succes!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 15:32

Ik vind het goed van je dat je al de info nog zo goed hebt onthouden. Ik vind dat altijd best lastig. Het is een logisch verhaal (na 2 x lezen) en als je het weet kun je het ook oplossen dus daar kun je nu mee beginnen. Dat lijkt me wel een fijn gevoel. Ik zei vandaag nog tegen Lisanne (Spirit) dat ik was geschrokken van jouw berichtje omdat voor mij Lot één van de sterkste en gezondste paarden is die ik ken (kun je nagaan hoe je een beeld vormt).

STerkte ermee

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-01 16:55

Ja manon dat beeld had ik dus ook vandaag dat ik meteen actie heb ondernomen het is totaal geen pieperd is nooit kreupel en heeft nooit wat (behalve die wobbler)nouja ik hoop maar dat het goed komt....

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 18:38

ik blijf duimen hoor Kim! Ik ben nu alleen wel heel benieuwd waar Rodinde werkt, aangezien Hoogeveen bij mij om de hoek ligt!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 18:46

Waaaaaah...Orri was ook al niet zoveel kwijt als ik.
Maril is toen ook gehamerd en in zijn 'bandjes' gespoten en ik moest meer dan 500,- betalen! Clown Boos!

Maar ik ben blij dat het zo goed is gegaan bij je, ik hoop, weet haast wel zeker trouwens, dat het hem goed heeft gedaan.
Bij Imi zat het ook eerst in rug en omdat hij daar zo'n last van had, kon ze toen nog niet zien dat de oorzaak in zijn benen zat. Imi is natuurlijk wat ouder, dus ik hoop voor jou dat het bij Lot puur zijn ruggetje was.
Niet schuldig voelen Kim. Ik herken dat wel, maar je doet er echt niks tegen.
Maril ging zichzelf ontlasten door een spier anders te gebruiken en daardoor werd hij pas 3 mnd na de trailerval kreupel. Al die tijd heb ik het met rijden bevestigd. Maar ja, dat is een minimaal verschil daar merk je zelf niets van.
Je hebt snel hulp gezocht en ik hoop dat ie heel gauw geneest.

Maar waaaaaah...die prijs. Alleen al voor druppeltjes was ik voor Imi 150,- kwijt! Bekijkt ze per persoon wat ze gaat rekenen ofzo.... Verward

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-01 18:53

Ja mijn vader vroeg wat het moest kosten en of ze een rekening wou sturen of dat het zo kon. maar dat hij niet wist of hij wel genoeg bij zich had (we hadden na jouw bedragen idd er al wat rekening mee gehouden.)
Ze was met een half uurtje klaar en kwam dus niet aan huis (bij jou wel??) eerst loshameren terwijl ik moest zwengelen aan 'm trekken aan zijn staart en in z'n ribben duwen herken je misschien wel?
daarna die prikkers in zijn lijf en toen die druppels...ben ik alleen vergeten te vragen hoelang ie ze moet hebben jij moest ook 30 druppels 3x daags vor die bandjes? hoe lang? ik ga maar ff bellen denk ik of zou ik gew3oon het flesje leeg moeten maken?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 18:56

kim je moet het flesje leegmaken. dat moest ik toen ook van erik met de druppels voor Quinto.
moet je nog een keer terugkomen bij haar?? want dan kan het zijn dat je na die tijd ook door moet gaan met de druppels. (kan zijn weet niet of het zo is)
_________________
geen leven zonder een tinker!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: akerna op 2001-09-22 19:58 ]</font>

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-01 19:03

nee voorlopig niet terug tenzij hij toch opnieuw onregelmatig word.. 2 oktober kom hulsebos... kijken of mijn kieffer aangepast kan worden ofdat ik een nieuw zadel moet kopen.. denk dat ik in dat geval de kieffer maar vast houd voor hinke (hoezo positief denken:) kom door het lieve pb-tje van Dorine

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 20:16

Ik moest het flesje leegmaken. En bij Imi het potje capsules ook. Maar je kunt beter bellen voor de zekerheid!

Dat gezwabber herken ik heel goed. Moest zowel bij Imi als Maril. Marillion had twee verdovingen nodig voor hij het min of meer toeliet.
Ze kwam bij mij ook niet aan huis hoor.
Ik ben een keer in Kootwijkerbroek geweest met Imi en een keer in Muiderberg, op AnyDale.
En met Marillion was ze bij mijn instructrice, daar komt ze heel regelmatig. Ik hoor van mijn instructrice wanneer ze komt en als ik een van mijn paarden 'gedaan' wil hebben, kan ik erheen gaan.
Marillion dachten we laatst dat ie weer moest, maar dat is uiteindelijk weer goed gekomen en tja...dan spaar ik liever 500,- uit!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 20:20

Nimber ik hoop dat dit de oplossing is voor het probleem van Lodewijk. Met een beetje goede wil zal het je wel lukken.Dit soort therapieen heeft meestal een gunstig verloop dus, hou de moed er maar een beetje in. Kun je de ene kant van je zadel niet een beetje laten opvullen?

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 20:50

Jeetje, wat een gedoe he, maar gelukkig weet je ook waar je nu mee bezig kunt gaan en duimen we lekker door dat het niet in de benen zit.

Ik was 300 kwijt, Orry's bekken was scheef gegaan door zijn val, verder geen druppels ofzo gehad.

Suuz, misschien voortaan niet in Anky tenue naar Rodinde *LOL* of misschien was het de poenige jeep wel Knipoog

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-01 08:27

Klopt greetje 2 oktober komt een zadelmaker kijken of mijn oude zadel aangepast kan worden of dat er een nieuwe op maat gemaakt kan worden.
ik hoop dat het aanslaat hij heeft nooit wat en schrok me dus dood zag 'm idd al richting verzekering gaan ofzoiets

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

expiriment

Berichten: 113
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 13:40

als je geen ander paard kan vinden ,mag je Lucette wel mee naar de show nemen.Succes

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-01 14:08

wat lief van je Expiriment.
We hebben er voor gekozen om geen show te geven alleen als standbemanning te gaan. de show is redelijk moeilijk zit veel contragalop in (korte wendingen ) en traver en Schouderbinnenwaarts bovendien is de ruin waar ik naast rijd niet zo heel lief tegen vreemde paarden vandaar dat we Olympic er maar niet aan gaan wagen.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 15:17

Ja!!!!!!!
Succes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aragorn2005, criollo_yess, Essie95, JoyenUnory, Maanon_, nijnthju, voet en 11 bezoekers