transporten naar italie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

transporten naar italie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 16:05

Ik lees hier nu regelmatig in topics over transporten naar italie. Dat je erbij moet zijn als je je paard in laat slapen of naar de slager brengt, want anders gaat ie op transport naar italie.
Volgens mij gaan die lugubere transporten niet vanuit NL, maar meer uit polen en die hoek (roemenie, tsjechie, etc).
Of ben ik compleet abuis en vertrekken ze wel vanuit NL?


Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 16:29

wat gebeurt er dan met die paarden in italie? Scheve mond

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 16:33

slacht transporten dus

serenta

Berichten: 2271
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 16:40

gebeurt ook niet meer vanuit nederland

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 17:13

Ik HOOP dat het niet vanuit nederland gebeurd. Het liefste zou ik er ook tot het laatste bij blijven, maar dat zal ik denk ik psychisch niet aan kunnen... Ik moet maar duimen dat ze niet bij de achterdeur verkocht wordt of op transport wordt gezet....

staverej
Berichten: 121
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 18:49

Transporten naar Italie zijn niet goedkoop, vaak is het goedkoper om direct in Nederland te slachten.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 18:59

Het gebeurt wel vanuit Nederland.
Mijn eerste paard zou de volgende dag opgehaald worden om naar Italië te gaan...

Het is natuurlijk niet goedkoop maar het loont zich wel (hoe erg het ook is)...

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 19:18

jou 1e paard, over hoe lang geleden heb je het dan?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:21

Er gaan nog steeds ladingen paarden naar Italie vanuit nederland. De paarden worden in polen/rusland of welk ander oostblok land opgeladen. Hier word een tussenstop gemaakt, de betere paarden worden hier op de markt verkocht en de vrijgekomen plaatsen worden door nederlandse uitgerangeerde paarden ingenomen

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:39

Bovenstaande klopt......heb ook een tijd op een ''pooltje'' gereden komend uit zo een transport.......
Er rijden nog zat wagens op Italie enz. Boos!

Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid.
Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker..........

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:53

stef schreef:
jou 1e paard, over hoe lang geleden heb je het dan?


Over ongeveer 2 en een half jaar geleden Haha!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:08

Is dat waar je al die lugubere foto´s van ziet? Dat die paarden helemaal uitgemagerd mishandeld worden?? Wordt dit van uit Nederland ook gedaan, kan het bijna niet geloven, paarden mogen niet zonder schaduw in het land staan, maar wel zwaar mishandeld worden onderweg naar Italie. Hoe bedoel je krom

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:24

Feetje schreef:
Het gebeurt wel vanuit Nederland.

Het is natuurlijk niet goedkoop maar het loont zich wel (hoe erg het ook is)...


Wat bedoel je hiermee? Waarom loont het zich wel?
Ik heb het idee dat de dieren een gruwelijke reis moeten afleggen! Of mischien is dat wel niet het geval, maar alleen al om zo'n lange reis voor hun dood te moeten afleggen, vind ik behoorlijk rot voor die beesten.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:25

Niet voor die dieren, voor die handelaren natuurlijk.
Hier is/was de slachtprijs rond de 1000 gulden (toendertijd nog minder), in Italië is dat 1800 gulden...

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:06

Paarden mogen hier trouwens ook zonder schaduw staan. Zo geweldig is de bescherming in Nederland nou weer niet. Transport van levende dieren naar het buitenland zou echt verboden moeten worden. Eerst een dagenlange reis in slechte omstandigheden en na alle stress volgt dan de dood, bah Boos!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 21:16

transport is niet erg, als dat transport een beetje georganiseerd is. Anders had jij nu je tinkertje niet gehad.
En kijk eens naar Mika, die heeft er 6 uit de VS gehaald, en die zijn keuring aangekomen

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:29

Maar slachttransport is vaak minder goed. De paarden gaan toch dood, worden toch afgemaakt, dus waarom er goed mee omgaan? Goed voeren, enzo?? Ze worden vaak als uitvuil behandeld, met de reden : Ze worden toch vlees, ze gaan toch dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 22:49

stef schreef:
transport is niet erg, als dat transport een beetje georganiseerd is.


De slachttransporten naar Italië zijn prima georganiseerd, alleen niet voor de paarden Huilen Die staan gewoon al die tijd zonder eten en drinken bij elkaar op de wagen gestampt te wachten tot ze er zijn, om vervolgens geslacht te worden onder omstandigheden die ik niet ken en waarschijnlijk ook niet wil kennen.
Deze transporten gaan nog steeds ook vanuit Nederland, om de doodeenvoudige reden dat in Italië veel meer paardenvlees wordt gegeten en de kiloprijs dus veel hoger is. De beste manier om vlees vers te houden is nog altijd het dier levend vervoeren, dus.....

Dat is dus precies waarom ik erbij zou willen zijn als ik Mileen naar de slager zou moeten brengen. Ik weet dat ik er niet tegen kan, dat ik er heel lang van van de kaart zal zijn, maar m'n meissie verdient een zo goed en snel mogelijk einde als het echt niet meer anders kan....

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 23:00

misschien off-topic

maar ik ben dus geen vegetarier ik lust graag een stukje vlees
en helaas voor jullie ja ook paardenbiefstuk
over het algemeen wat je hier haalt is noodslachting en die paarden hebben het meestal goed gehad
dus ja ik eet af en toe paardenvlees

maar dan het volgende
als je wilt weten hoe die transporten gaan moet je je eens aansluiten en een weekje meelopen met de speciale teams van de dierenbescherming die deze transporten volgt
en filmt (waardoor er al in ieder geval minder misstanden plaatsvinden maar ja ze kunnen niet bij elk transport zijn)
nou als je dat ziet dan eet je van je leven geen salami/italiaanse worst en andere italiaanse delicatessen worsten meer. Het staat meestal wel op de ingredientenlijst van de desbtereffende worst

Dus in Italie word er worst van gemaakt. Boycot dan ook alle italiaanse worst.
principe van mij
en hoe minder we kopen hoe kleiner de markt nietwaar en alle beetjes helpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 23:03

organisator schreef:
maar ik ben dus geen vegetarier ik lust graag een stukje vlees
en helaas voor jullie ja ook paardenbiefstuk
over het algemeen wat je hier haalt is noodslachting en die paarden hebben het meestal goed gehad
dus ja ik eet af en toe paardenvlees


Ik ook, daarom ben ik zo blij met de vermelding van het land van herkomst van de biefstuk op m'n bordje Tong uitsteken

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 23:06

klopt
maar al het italiaanse spul mijden

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 00:06

hierdoor eet ik geen paardenvlees moet er niet aan denken dat dat met mijn paard gebeurd, nederlands paardenvlees kan ik dan nog wel eten, maar italiaans no way

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 06:29

Ik eet echt geen paardenvlees. De gedachte al dat het een paard is geweest... Misschien is het wel harstikke lekker, en vind ik het heerlijk, maar toch eet ik het niet. Ik moet er niet aan denken dat ik over ee paar maandne mijn verzorgpaard aan het opeten ben :|

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 19:30

Nou Stef, mijn tinkertje, zoals jij haar zo petieterig omschrijft, is met privétransport gekomen, ze kwam kwik en vief de wagen uit en dat is heel wat anders dan bij slachttransporten. Paarden van en naar amerika is ook heel wat anders dan paarden die bijv. hierheen komen uit Polen. Ik weet ook niet alles hoor maar de transporten hebben een heel slechte naam en ik zou mijn paard niet graag op transport voor de slacht zien. Zou er niet meer van kunnen slapen.
Ik ben dus tegen internationaal transport van levende dieren. De lekkere Argentijnse biefstukken komen hier trouwens per boot aan, volgens mij worden die rond de nul graden gekoeld aangevoerd. Dus het kan best om in het thuisland te slachten en dan te gaan vervoeren.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 20:40

Tancreda4 schreef:
Ik eet echt geen paardenvlees. De gedachte al dat het een paard is geweest... Misschien is het wel harstikke lekker, en vind ik het heerlijk, maar toch eet ik het niet. Ik moet er niet aan denken dat ik over ee paar maandne mijn verzorgpaard aan het opeten ben :|


dat bedoel ik, ik weet dat het bij koeien enzo ook is, maar ik moet er niet aan denken een paard op te eten wat mss een week geleden nog vrolijk door de wei hupste. Nee dankje
En ik zou ook zoiets hebben, goh mss zit ik nou snoepie (slachtpaard wat hier achter in de wei stond) op te eten...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: XladyX en 36 bezoekers