arabierenvraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

arabierenvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 13:31

klopt het dat arabieren minder zweten dat andere rassen?

Die van mij kan ik namelijk amper aan het zweten krijgen, behalve als het 40 graden is dan wil ze licht zweten....ik ben altijd wel blij als ik wat zweet zie geeft me een teken dat ik goed bezig ben! Pling

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 13:48

Als we in de bak rijden bijna niet,als we tijdens een buitenrit gegaloppeerd hebben word ze een beetje druk en dan is ze daarna wel bezweet maar ook heel snel weer droog.Geen idee of dit aan het ras ligt volgens mij zweet ze gewoon gemiddeld Verward
Laatst bijgewerkt door PatriciaB op 31-08-03 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 13:48

Ik heb geen iedee of dit is omdat ze een arabiertje is. Ik heb wel eens meer meegemaakt dat een paard niet of nauwelijks zweet. Dit verschilt per paard.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 13:52

Mijn arabje kan prima zweten hoor! Maar hij is inderdaad binnen 5 min. weer helemaal droog.

Maar zweten is geen teken dat je 'goed' bezig bent hoor, dat heeft meer te maken met de conditie. Een paard kan ook zweten als je hem met het hoofd omhoog, en hartstikke krom rijdt.

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 16:35

Die van mij had 3 weken vakantie, toen ik weer ging rijden was ze echt zijknat. Maar dat kwam omdat ze dus geen conditie meer had.
Nu ze weer goed in conditie is ( wat heel snel is gegaan) zweet ze nog maar amper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 16:40

dan heeft die van mij denk ik een bere conditie want ze zweet echt nooit hoe zwaar ik ook train...

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 16:56

Die van mij is ook bijna niet in het zweet te krijgen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 17:38

Mist schreef:
Die van mij is ook bijna niet in het zweet te krijgen !


pft gelukkig ben ik dus niet de enigste!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 18:26

maar zweten is wel heel goed en belangrijk voor paarden. Als een paard helemaal nooit zweet is het ook niet goed volgens mij, want dan kan hij zijn warmte niet kwijt.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:02

Franca schreef:
maar zweten is wel heel goed en belangrijk voor paarden. Als een paard helemaal nooit zweet is het ook niet goed volgens mij, want dan kan hij zijn warmte niet kwijt.


Nu zeg je zoiets over warmte, die van mij heeft altijd "ondertemperatuur" van 36.5, misschien dat dat er mee te maken heeft