Senna opgehaald...verslag van een lange dag!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Senna opgehaald...verslag van een lange dag!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-03 21:28

Zo, dit was echt een lange, en vooral stressvolle dag...

Vanochtend rond half 8 zijn we (we = Marije (Chrystalgek op bokt), ik en mijn vriend Arnoud, en zijn vader niet te vergeten) op pad gegaan om Senna op te halen. Ik had me al voorbereid op een hele lange rit, maar het valt toch altijd tegen...Zit je bij een tankstation ff relaxed een sigaretje te roken, helemaal gaar en stijf, merk je pas dat je net over de helft bent...
Maar goed, maar stuk volgehouden, en toen we ongeveer in de buurt waren, schreeuwde ik opeens dat ik de juiste straat gezien had . En ja hoor, BINGO!! Tong uitsteken

Inge (Tinkerluna) en Leonoor (gewoon Leonoor Haha! ) stonden midden op de weg ons op te wachten, dus dat kon niet meer mis gaan...

Eenmaal daar aangekomen, ff Senna geaaid, Luna (=mams+ geaaid, en toen naar de paardjes van Leonoor. Zij mag trots zijn op haar paarden! Ontzettend leuke dieren!

Toen even wat dingen afgehandeld, hooinetten opgehangen( ja, heel hoog!), en Senna gehaald om in te laden. We hadden nog getwijfeld of we haar vast moeten zetten, maar het leek ons allemaal beter van wel. Dus Senna loopt gelukkig heel braaf de trailer in, we zetten haar vast, en kunnen gaan rijden. Senna werd een beetje onrustig, maar later werd het al wat minder, het was eigenlijk wel HEEl stil in de trailer >;)

Ik zei dat ik toch nog wou controleren, want ik vertrouwde het niet helemaal...En ja hoor, mevrouw hing over de voorste stang Bloos!
Ik heb een gil gegeven, Marije kwam de auto uitgerend. Het enige wat ik zag was dat er twee beentjes heeeeel stil in de lucht bungelden. Senna bleef heel stil hangen, en dat was maar goed ook. Arnoud met veel pijn en moeite de stang losgehaald, en Senna weer met 4 benen op de grond gezet... Ze had geen wondjes, maar stond erg beduusd in de trailer...Dus wat te doen?? Voorste stang eruit, halster af, hooi op de grond, en rijden maar..... Toen hebben we een tijd lang bij elke parkeermogelijkheid gestopt, Senna was erg bezweet, en stond niet erg ontspannen.
Gelukkig ging dat al heel snel over, en de reis is verder ontzettend ontspannen verlopen. Senna was weer vrolijk gelukkig (en maar spelen met het water dat ze kreeg), en stond lekker relaxed van haar hooi te kauwen...
Nou ja, al doende leert men!!

Op onze nieuwe prive-stal (en ook echt prive, bij een kennis van ons) aangekomen, natuurlijk eerst even gestapt, en gekeken of ze echt niets had van dat gedoe in de trailer. Maar ze had meer aandacht voor de honden, en ze was blij dat ze haar beentjes kon strekken.
Ook heeft ze kennis gemaakt met onze kennissen, die vonden haar ontzettend leuk, en ik kreeg heel veel complimentjes Haha!

Dus op naar de wei. Even rondgestapt, en achter de schuilstap stond haar nieuwe kleine vriendinnetje verscholen Tong uitsteken Een shetlandmerrietje.
Na de eerste kennismaking hebben ze samen het landje rondgecrossed, en gebedeld om een beetje voedsel haha..

Toen ben ik weggegaan voor een kopje koffie. We kwamen terug, ze stond bij het hek, ik riep haar naam, en het eerste hinnikje was er al Lovers

Echt geweldig!!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 22:21

Senna is dat een veulen?het lijkt me dat een ervaren paard niet over zo´n stang gaat hangen.
Fijn dat ze heelhuids er vanaf is gekomen

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-03 22:23

Ja, ze is nu 4,5 maand...

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 22:27

Ooo zat verklaart een hoop, misschien had je haar beter meteen los kunnen zetten maar dat weet jij nu ook Lachen
Heb je een foto?en 4,5 maand is de moeder ook mee dan?ze gaan toch pas met 6 maanden van de moeder af?

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 22:28

Diana_Mabel schreef:
het lijkt me dat een ervaren paard niet over zo´n stang gaat hangen.

Mijn vorige paard stond al 3 jaar lang 2 a 3 keer per week op de trailer en haalde ook nog dat soort rare dingen uit.
Sommige paarden leren het nooit.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 14:17

Eindelijk is ze dan bij jouw Lovers
Was wel even schrikken met de reis, maar gelukkig mankeert de kleine niets. Heel veel geluk met haar!

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 14:50

gelukkig mankeert ze niets
mijn paard daarentegen... (ook een ervaren paard, op de trailer ...)

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 16:04

de mijne staat best rustig maar staat konstant te schooien op de trailer waardoor ze zich nog int zweet werkt..sommige paarden..

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 16:25

de mijne doet niets in de trailer zelf, maar het in en uitladenis het probleem
vanaf dat je de klep opendoet begint ze te trekken om eruit te geraken
met als gevolg enkele wonden op haar hoofd ...