probleem met een draver

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
utopia
Berichten: 9
Geregistreerd: 29-08-03
Woonplaats: boornbergum

probleem met een draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 18:53

ik heb een draver die slecht draaft valt uitelkaar help

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 19:30

Iets meer info?!?!?

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 19:55

inka schreef:
Iets meer info?!?!?


Wil net zeggen, hier kunnen we niet veel mee Haha! .

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 20:07

Geen reactie meer?

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 20:10

een draver die slecht draaft....?? vaag??!!!

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 20:17

misschien bedoelt ze met langzaam draven?..of ga ik nu iets verzinnen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 22:31

Ik denk dat ze bedoeld dat hij moeilijk gesloten kan draven, dat hij erg hard gaat en daarbij uit elkaar valt. Typische draver-gangen denk ik.

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 12:32

Tjah,
erug weinig onformatie, maar ik heb zelf eens een stel dravers zitten bestuderen en ik denk dat ze bedoelt dat ie zoown waggelgang krijgt, dat zegmaar de voorbenen heel wijd worden neergezet, en veel te ver naar voren om een mooie gang te krijgen. Wat je gewoon moet doen, is bij elkaar rijden, geen bijzet of hulpteugels, want jij bent de enige die het fatsoenlijk kan oplossen. Been geven, inhouden op je knieen, dus je knieen in het zadel drukken., Van je teugels afblijven, hooguit een beetje rondspelen zodat ie recht loopt, niet in de krul trekken.
Groetjes Bar

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 13:23

Verward idd een beetje weinig info.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 16:10

gewoon oefenen, voor een (ex-)draver is het erg moeilijk ineens langzaam en rustig te doen denk ik...

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 13:23

Jippie schreef:
Ik denk dat ze bedoeld dat hij moeilijk gesloten kan draven, dat hij erg hard gaat en daarbij uit elkaar valt. Typische draver-gangen denk ik.

ja, dat denk ik ook. Maar valt wel opte lossen hoor, duurt alleen lang

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:07

Overgangen, voltes, etc in ieder geval veel bochten Vooral niet te veel rechtuit gaan rijden, dan gaan ze alleen maar harder. Gleijk terugnemen en opnieuw proberen.... Succes OK dan!

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:05

Wel een beetje moeilijk om tips te geven met zo weinig info!!!

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:56

mischien uit stap langzaam aan gaan draven. en dan direct weer gaan stappen als hij weer uit elkaar valt. en weer over nieuw totdat hij normaal verzameld kan lopen. hij heeft natuurlijk altijd hard gedraaft. een hele overgang maar wel te doen.
neem de rust en tijd er voor. en hou dit doel in je hoofd. ookal duurt het tien jaar dit doel moet er blijven zodat je geconsentreerd er mee aan het werk kan.

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 21:51

nou volgens mij heeft ze de oplossing zelf al gevonden Tong uitsteken...of ze is het vergeten Haha!

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:18

neem eens contact op met maudje die heeft ook een dravertje die ze super voor elkaar heeft heb hem zelf bijna 3 maandan gereden denkt ik zoiets en je verbaast je wat dat beestje allemaal kan ze heeft hem echt super voor elkaar

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:10

Nou weet niet of het zinvol is dat ik nog iets toevoeg maar goed Verward Tong uitsteken

Heb zelf vroeger ook een ex-draver gehad heel lief beest maar idd alleen maar hard willen en kunnen draven. Dit kan je wel een beetje afleren maar het is en blijft een draver ! recreatief is er niets mis mee... die van mij vond een parcour(tje) springen ook errug leuk maar dan wel plat door de bocht Haha!
Veel overgangen rijden rechte stukken vermijden en tja.... ze blijven het moeilijk vinden dus wat wil je met zo'n paard ?

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 17:18

Sommigen hebben er wel aanleg voor, dus veroordeel ze niet meteen Boos! Sommige dravers willen idd hard, sommigen kunnen in de dressuur nog best ver komen. Het is altijd een poging waard

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 21:27

ze is foetsie Gaaaap

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 22:37

Oh ik veroordeel ze niet meteen hoor ik heb er alleen een gehad waar het niet het geval was..... Om eerlijk te zijn heb ik er nog nooit een goed dressuur zien lopen maar qua recreatie heb je er best een leuk paard aan vaak. Het is gewoon een feit dat ze er niet op gefokt zijn en het heel moeilijk vinden om van achter te werken, ze weten vaak niet waar ze de benen neer moeten zetten dat slingerd er maar een beetje achteraan..... er zijn zelf ex dravers die nooit leren "normaal"te galloperen. Geeft verder niet maar goed dit is mijn ervaring met dravers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:41

sjee ze is echt weg! Wil ze geen reacties lezen?

utopia
Berichten: 9
Geregistreerd: 29-08-03
Woonplaats: boornbergum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 10:07

sorry dat ik niet zo snel reageer maar ik heb niet de beschiking over internet ja die zyn er ook nog.
info mijn utopia is een draver van 8 jaar met goede papieren door omstandigheden van de vorige eigenaar zou ze afgemaakt worden
dit had niets met gebreken te maken.
utopia gaat hard en brengt de achterhand er niet onder
loopt romelig als ze rustig draaft gaan we sneller gaat het beter
ik weet dat ze de achterhand er onder moet brengen maar hoe krijg ik dat voor elkaar
mijn 2de probleem is dat ik mijn rug heb gebroken door een val van het paard 20 jaar geleden.
dus het is voor mij heel belangrijk dat ze regelmatig gaat loopen we hebben elkaar nog een jaar gegeven anders is het voor utopia en mij einde oefening
als er nog iemand rond drachten (friesland)woont met veel ervaring
die mij zou willen helpen graag
alle bedangkt voor de reakties ook van utopia

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 13:37

Kan Jildau je hier niet bij helpen? Dt ging toch best goed met haar en Utopia dacht ik? Les nemen zou vast ook wel schelen, maar het moet natuurlijk wel klikken. Succes hoor!

utopia
Berichten: 9
Geregistreerd: 29-08-03
Woonplaats: boornbergum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 18:36

heeft iemand nog sugesties

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 23:05

Ik zou de draver in eerste instantie veel laten stappen over balkjes en langzamerhand ook draven. Tijdens het longeren(niet vastzetten) of tijdens het rijden. De balkjes niet de dicht achter elkaar leggen. Dan wordt hij in ieder geval soepel van. Is hij ook scheef, dat zie je nog al eens met dravers? Let dan goed op dat je het licht rijden goed afwisseld, ook tijdens buitenritten! Dravers zijn vaak heel handig in het weer omgooien op hun goede been. Eerst zal het voor jou ook vervelend voelen om, ik zal maar zeggen licht te gaan rijden op zijn moeilijke been. Gewoon volhouden hoor, het wordt vanzelf beter. Al kan het zijn dat je verschil blijft voelen maar dat zal zeker geen belemmering zijn om heerlijk te kunnen rijden. Veel sussec!