Verslag 25e VijfHeerenLandentocht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24038
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Verslag 25e VijfHeerenLandentocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 15:28

Vandaag hadden we dus de lang verwachte dagtocht.

Om kwart over 5 ging de wekker al... We zijn gelijk uit bed geprongen en naar beneden gegaan, want zodra we bleven liggen waren we gelijk weer in dromenland.
ALles ingepakt met onze slaperige hoofden, en om half 7 begonnen we al met het uitmesten en poesten van Otto.

Ik ging eerst naar Genderose toe om haar een heerlijke massage te geven, en samen van de zonsopgang te genieten. Muppie zag me aan komen, en keek echt zo van: He?! Wat doe jij nou hier!!!!!! Ze kwam ook gelijk in een snelle pas naar me toe! MEestal blijft ze mooi staan Lieverd ook!

Daarna Otto nog even wat voer geven, poetsen tot hij van top tot teen glom, en even zijn stal uitmesten voor de terug komst.
Trailer voor de stal gezet, en hij liep er gelijk in. Vorodat hij kon bedenken dat het wel heel erg eng is zo'n trailer, stond hij er al in. Even wiebelen, maar verder ging alles prima. Dit was de tweede keer dat hij in een trailer stond. De laatste keer was een jaar geleden, en toen was het met een ander paard. Nu alleen.
Maar enkel op het erf wiebelde hij wat in de trailer, de rest van de rit was hij rustig.
De kar werd door een andere auto meegenomen.

Om ongeveer 9 uur waren we in Vianen aangekomen. Otto was helemaal droog overgekomen, helemaal niet bezweet van de spanning. Enkel stond hij een beetje te trillen, maar al snel was hij weer rustig. Otto even hinneken, kleppen open, nummer voor op de kar halen, kar uitlaten en daarna was Otto aan de beurt.
Even rond kijken, even hinneken, en optuigen maar. Hij was echt heel erg braaf en rustig, en liet alles over zich heen komen. Helemaal niet zo opgewonden! Braaf paardje.

Er stonden op de lijst zo'n 41 aanspanningen, maar ik heb ook nr 43 zien langs komen. Helaas waren er wel wat afmeldingen, dus hebben we die 43 aanspanningen niet gehaald.

Om 10 uur vertrokken we. En begonnen we aan de tocht van zo'n 34,2 km. Onwijs mooie omgeving!! Wij waren trouwens nr 31. Beetje achteraan. Het was wel de dag voor mij, want er waren onwijs veel tuigers en redelijk veel gelderse! Ik wachte met smart op de palomino aanspanning, maar ook die bleek zich te hebben afgemeld
Het was een hele mooie rit, mooie omgeving, heerlijK! En Otto was echt super braaf!
We reden achter een vos tweespan, en achter ons waggelde de Fries Remco.
Allemaal mooie paardjes, enkel spannen, dubbelspannen, zelfs een 4 span, en allerlei soorten karren. Ouderwetse, gewone trainingskarren (wij dus ), boerenkarren, landauer karren, marathonwagens, jachtwagens en zelfs een paardentrammetje! Echt een mooie stoet vormde we, en over aan de weg stonden mensen te kijken en te genieten van de mooie paarden stoet.

Om 12.15 hebben we een pauze gehad van 90 minuten, waar we een lunch kregen. Een soort lopend buffetje, wat overigens wel heel erg lekker was. Helaas mocht je niet nog een keertje opscheppen Boos!
Daarna vervolgde we onze route en kwamen om 16.00 uur weer bij het eindpunt aan.

Er reden ook 2 polities te paard onder het zadel mee. Het was heerlijk weer (op 3 forse, maar korte regenbuien na) en heerlijk genoten! Echt super was het!

Maar toen kwam het inladen, Otto was vorig jaar ook erg moeilijk. Nou vond hij het alleen wel heel erg leuk, om op zijn achterbenen te lopen. En dat deed hij dus ook steeds! Hij was er een keer bijna in, maar sprong toen langs de laadklep. Gevolg: Mariskas voetje blauw.
Gelukkig is hij er eindelijk weer ingekomen.

Thuis gekomen lekker rollen, lekker hapje eten en lekker rust

Braaf paard ook! Het was echt een hele leuke rrit!!!!!!!!!11

Fotos:
[LK] Fotos 25e VijfHeerenLandenTocht DEEL I
[LK] Fotos 25e VijfHeerenLandenTocht DEEL II