*kan mijn verzorgpony peesbeschermers om of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gaby
Berichten: 3388
Geregistreerd: 30-06-01

*kan mijn verzorgpony peesbeschermers om of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-01 14:42

beste meneer Offereins , ik heb een probleem en ik hoop dat u me kunt helpen :

toen ik mijn verzorgpony renza kreeg , reed de eerste paar weken er ook nog een ander meisje op mijn verzorgpony . dit meisje gebruikt peesbeschermers bij onder andere het springen . deze peesbeschermers werden nooit goed schoongemaakt door dat meisje . ze reed dus met vieze peesbeschermers en het zand , dat nog in de peesbeschermers zat , schuurde heel erg tegen het ponybeen met als gevolg dat renza eerst wondjes en nu allemaal littekens heeft .

ik heb bij renza altijd bandages omgedaan bij het springen enzovoorts en er was dus niks met haar benen aan de hand .maar nu renza nieuwe beenbescherming nodig heeft , loop ik met de vraag rond of ik niet 1 keer peesbeschermers kan kopen en gebruiken .

maar nu komt mijn vraag :

zou het verstandig zijn om op renza met ( goed schoongemaakte ) peesbeschermers om te rijden ?
straks herhaal het proces zich weer en dat wil ik natuurlijk niet . en welke peesbeschermers kan ik het beste gebruiken ?

alvast bedankt


allegria
Berichten: 104
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 11:38

hoi laura

ik denk dat het geen kwaad kan en zeker bandages niet maar je moet ze wel goed om kunnen doen anders kun je het beter laten tegenwoordig maken ze ook peesbeschermers met schapen wol of neopreen mar als je ervoor zorgt dat je beenkappen of peesbeschermers schoon zijn is er niks aan de hand

Gaby
Berichten: 3388
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-01 12:31

heel erg bedankt voor je reactie , allegria .


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 12:48

Als de wondsje mooi dicht zijn zou ik ZEE weer peesbeschermers omdoen. Zie hierbij geen probleem?

Ik ben geen voorstander van Springen met bandages als het paard zijn pezen raakte met een rare sprong kan hij nog beschadigen. Wat ook een gevaarlijker is als bandanges gaan afzakken tijdens het springen Verward .
Bandages geven steun en juist bij het springen zo belangrijk dat ze op hun eigen benen lopen.

Succes Haha!

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 12:34

Sja.... doe wat ze zelf het beste lijkt, maar bieden bandages dan geen bescherming? En je hebt toch bandages met goede sluitingen die niet afzakken? Maar goed... je moet het zelf weten en ik denk niet dat het qua schuren veel uitmaakt of je met vieze peesbeschermers of met vieze bandages rijdt... (niet dat jij dat doet...)

Gr. Irene


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Zinzi_jewel en 12 bezoekers