Samsam laatste buitenconcours in Oldebroek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Samsam laatste buitenconcours in Oldebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-03 19:39

Omdat Sonja tijdens de hippiade op vakantie is (ze zou voor het verenigingskampioenschap rijden) Vandaag het laatste buitenconcours.
De eerst proef ging iets minder, hij was nog erg fris en wat gespannen. Ze had 158 punten en een vreemde coupon (met goede cyfers voor slechte dingen en vice versa, het oude mannetje was duidelijk aan pensioen toe!!)

De tweede proef 30 minuten later ging (ondanks een bui) een stuk beter, alleen sprong hij verkeerd aan (4). Maar een goed gevoel en het zag er ook fijn uit!
Ze had 167 punten en een 4e plaats!!

Tevreden dus, nog effe een paar fijne handschoentjes gescoord, op het marktje, dus ook voor mij een goede dag!


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 19:54

wat is het toch een gaaf beest he. gefeliciteerd met je punten

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 20:01

Hee super

Ik heb jullie niet gezien...

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 20:02

Heel mooi paard!
Mogen je beugels niet een gaatje korter?

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 21:05

Die beugels zitten wel goed hoor Knipoog kijk maar naar de foto eronder... kwestie van optrekken waarschijnlijk...
Ik vind het super mooie foto's! Rijdt Sonja nu nog B met hem, of is ze al L? (misschien maar even in het profiel spieken Knipoog )

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 21:38

Mooie foto's zeg! Vooral die eerste

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 21:41

ZOOOOOO lekker ding Lachen
ziet er goed uit!

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 21:45

Ik vind het echt een prachtig paard, echt waar!!

:D

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 22:00

Wauw!
Die eerste foto verdient een ereplaats in je profiel hoor!

En mooie afsluiting van het seizoen, gefeliciteerd.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 22:10

mooie foto's
en een mooi paardje ook

fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-03 23:19

Sjuimpje schreef:
Wauw!
Die eerste foto verdient een ereplaats in je profiel hoor!

En mooie afsluiting van het seizoen, gefeliciteerd.


Dank je wel!!

En hij is wel gaaf, he! Mooier dan die van totaal digitaal! (alhoewel die wel iets scherper zijn!)

IceQueen

Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-10-02
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 23:32

was ook in oldebroek jammer van de regen maar de papa van mijn paard (parcival) heeft wel een mooie kuur op muziek laten zien OK dan! Cheese!

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 02:39

mooi paardje!
en hele mooie foto's

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 09:06

Heel erg leuk paard, wat voor klasse rijdt je met hem?

fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 12:29

Pascha schreef:
Heel erg leuk paard, wat voor klasse rijdt je met hem?

Ik ga B met hem starten, dit was in de B, mijn zus zal hem de volgende wedstrijd zal in de L1 starten.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 13:15

Super mooie foto's! Dat het een stoer paard was wist je natuurlijk al.

Handschoenen van HZ ruitersport toevallig? Die stonden er ook.

Aimee

Berichten: 11795
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 13:54

Zag in je profiel dat je paardje een Kelvin is, geweldig!!! Kelvin heb ik nog verzorgt en er ook op gezeten, was helemaal verliefd. Helaas heb ik nooit meer wat van hem gehoort nadat hij de stallen van Anky had verlaten. Maar naast een leuke pappa, is jou paard zelf ook erg leuk. *LOL*

fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 13:56

Aimee schreef:
Zag in je profiel dat je paardje een Kelvin is, geweldig!!! Kelvin heb ik nog verzorgt en er ook op gezeten, was helemaal verliefd. Helaas heb ik nooit meer wat van hem gehoort nadat hij de stallen van Anky had verlaten. Maar naast een leuke pappa, is jou paard zelf ook erg leuk. *LOL*


he wat leuk!! Ik had juist gehoord dat kelvin een grote, kijkerige lastpak was en echt geen gemakkelijke!

Je hebt zeker geen foto's??? En lijkt hij een beetje op zijn papa?


Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 13:59

Wauw, wat een supermooi paard! Gefeliciteerd nog met je prijs!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Aimee

Berichten: 11795
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 14:43

Sorry Samsam, geen foto's maar wel een heleboel verhalen! Ik had namelijk echt die 'klik' met Kelvin en ach ja, hij was niet altijd even makkelijk. Maar liefde maakt blind...

fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 14:45

Aimee schreef:
Sorry Samsam, geen foto's maar wel een heleboel verhalen! Ik had namelijk echt die 'klik' met Kelvin en ach ja, hij was niet altijd even makkelijk. Maar liefde maakt blind...


Als je een keer tijd hebt, hou ik me aanbevolen voor de verhalen! Zoveel is er niet bekend van Kelvin!!

Aimee

Berichten: 11795
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 15:07

Nee, dat klopt, daarom weet ik ook niet wat er met hem gebeurt is. Heb vage verhalen over Italië gehoort, hij zou daar springen Verward
Maar goed, ik ken hem dus uit de tijd dat hij bij Anky van Grunsven op stal stond. Ik heb wel een leuke anekdote:

Jaren geleden had ik een errrug lange zomervakantie (ik was blijven zitten) en daarin moest ik van mijn moeder wat nuttigs doen, tja en ik was jong en wilde wat. Dus had ik geregeld dat ik bij Anky op stal kon werken. Als broekie zonder enige ervaring stond ik daar dus tussen die super paarden, waar mij over verteld werd dat ik daar de eerst komende tijd erg weinig mee te maken zou krijgen. Dus ik knapte de 'vuile klusjes' op...
Echter; al de tweede dag dat ik daar was, was Anky aan het schreeuwen dat ze NU Kelvin moest hebben en alle grooms stonden met hun handen vol, behalve ik. Dus ik pakte een halster en een touw en haalde Kelvin uit zijn box, liep met hem door de binnenhal heen en zette hem rustig op de spuitplaats. Toen was het stil: bleek dat alle grooms niet zo dol op hem waren, normaal gesproken flipte Kelvin aan de hand en zéker zonder ketting eraan! 'Hoezo?' vroeg ik, 'hij is toch hartstikke braaf.' Anky was onder de indruk en vanaf dat moment had ik een vast paard om te verzorgen...

Zo is het dus begonnen, daarna volgde een leuke zomer MET Kelvin. Lovers

fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 15:12

Aimee schreef:
Echter; al de tweede dag dat ik daar was, was Anky aan het schreeuwen dat ze NU Kelvin moest hebben en alle grooms stonden met hun handen vol, behalve ik. Dus ik pakte een halster en een touw en haalde Kelvin uit zijn box, liep met hem door de binnenhal heen en zette hem rustig op de spuitplaats. Toen was het stil: bleek dat alle grooms niet zo dol op hem waren, normaal gesproken flipte Kelvin aan de hand en zéker zonder ketting eraan! 'Hoezo?' vroeg ik, 'hij is toch hartstikke braaf.' Anky was onder de indruk en vanaf dat moment had ik een vast paard om te verzorgen...

Zo is het dus begonnen, daarna volgde een leuke zomer MET Kelvin. Lovers


He, wat grappig zeg! Echt leuk om eens wat meer te horen! Het vreemde is dat de moeder van sam nogal ril en fel is, en zeker niet makkelijk en Kelvin dus ook, maar sam is een mak schaap, voor de duvel niet bang, en heel erg koel in de kop! Hij heeft op de Gelderse ook zonder problemen in de parade meegelopen! Ook in de omgang is het een schaap!

fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 15:18

vanda's schreef:
Super mooie foto's! Dat het een stoer paard was wist je natuurlijk al.

Handschoenen van HZ ruitersport toevallig? Die stonden er ook.


Ik weet het eigenlijk niet, Den besten stond er ook, maar ik geloof van HZ.

Dit zijn ze:

Afbeelding

Binnenkant leer, en 25,- euro, vond ik wel meevallen, en ze zitten heerlijk!

Aimee

Berichten: 11795
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 15:33

Samsam schreef:
He, wat grappig zeg! Echt leuk om eens wat meer te horen! Het vreemde is dat de moeder van sam nogal ril en fel is, en zeker niet makkelijk en Kelvin dus ook, maar sam is een mak schaap, voor de duvel niet bang, en heel erg koel in de kop! Hij heeft op de Gelderse ook zonder problemen in de parade meegelopen! Ook in de omgang is het een schaap!


Toen ik bij Anky op stal kwam stonden daar o.a. Junior en Kelvin. Junior stond erom bekend een draak te zijn onder het zadel, maar zooo lief in de omgang. Kelvin stond erom bekend dramatisch te zijn in de omgang en ontzettend braaf onder de man.
En inderdaad, hij wás braaf onder het zadel; keek nergens naar en werkte onwijs mee. In de omgang vond ík dat hij zóóó schattig was, hij dacht echt met je mee, zeg maar. Maarrrr, de eigenlijke groom van Kelvin, ja daar flipte hij bij. Maar dat vind ik ook niet zo vreemd als je er een ketting aan hangt en daar vervolgens aan gaat lopen trekken terwijl hij niks doet. Hij werd er helemaal panisch van. Bovendien had hij problemen met het bit indoen, als je het rustig en geduldig deed was er niets aan de hand. Maar zij nam er de tijd niet voor en roste het bit naar binnen, ja dat doet pijn en dan wil een paard wel eens niet meer zo lief zijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers