mijn pony loopt nu zo goed!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
aqua

Berichten: 239
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: emmeloord

mijn pony loopt nu zo goed!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 18:14

haalo mensen!
mijn pony had eerst problemen met aan de teugel lopen en draven enzo
ze slingerde heel erg met de hoofd!
en trok de teugels uit mijn handen,allemaal heel erg lastig nu loopt ze egt super en het gaat steeds beter nu loopt ze aan det teugel op een hele vriendelijke manier!
zonder iest met de teugel;s te doen heb ik het geleerd!het meeste gaat gewooon op je zit!
ik ben hier heel trots op!
ik wil hier graag iets mee bereiken en zeggen tegen julie dat hulpteugels heel streng zijn en dat het eigelijk helemaal niet goed is voor je paard en pony en dat je je paard er eigelijk meegat verpesten dus wat ik nu vertel dat betekend:
HET KAN ANDERS.

<>-,,.;-: LENNY :;'',.-..><


aqua

Berichten: 239
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 18:27

willen julie hier op reageren?

<>-,,.;-: LENNY :;'',.-..><

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 18:33

Helemaal met je eens. Veel ruiters zitten veels te veel met die handen te rommelen en te rukken en plukken. Als je je paard meer op je zit rijdt hoeft dat helemaal niet en heb je gewoon een licht kontakt met de mond.
Maar ja iedereen vind het zoooo belangrijk dat hun paard in de krul loopt, maakt niet uit of ze wel of niet nageven. Als je op een andere manier gaat rijden loopt je paard vaak in het begin iets met zijn hoofd omhoog.Later gaat ie vanzelf zakken en nageven, als je het goed doet.
OK dan!

XANTHA

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 19:44

Misschien iets meer over de manier vertellen? Kan altijd wel handig zijn, dit is vrij onduidelijk.

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 22:36

*zucht* Alweer een promotie-topic.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 22:46

aqua schreef:
HET KAN ANDERS.
krijg toch een beetje een jehova-getuigen-gevoel nu...

haaaa-leluja.

Amor Vincit Omnia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 22:51

Aqua, je hebt al in een paar topics verteld dat je zo ontzettend trots bent op je pony Lachen. Het is niet zo netjes om het overal steeds te melden, maar ik begrijp je entousiasme wel hoor, het is heel fijn als je pony beter gaat lopen. Houwen zo! We horen het wel weer als je weer een mijlpaal passeert.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 15:24

Katja schreef:
*zucht* Alweer een promotie-topic.


Wil je misschien even duidelijk uitleggen hoe je aan deze wijsheid komt? Volgens mij is dit off topic????

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 15:32

Jolynn schreef:
Helemaal met je eens. Veel ruiters zitten veels te veel met die handen te rommelen en te rukken en plukken. Als je je paard meer op je zit rijdt hoeft dat helemaal niet en heb je gewoon een licht kontakt met de mond.
Maar ja iedereen vind het zoooo belangrijk dat hun paard in de krul loopt, maakt niet uit of ze wel of niet nageven. Als je op een andere manier gaat rijden loopt je paard vaak in het begin iets met zijn hoofd omhoog.Later gaat ie vanzelf zakken en nageven, als je het goed doet.
OK dan!


Ik ben het ook met je eens...maar loopt een paard dat in de krul loopt wel aan de teugel? vraag ik me af. Bovendien negeren veel mensen de (verschrikke) uitkomsten van een onderzoek, die bewijzen dat het ook nog eens helemaal niet goed is voor een paard om in de krul te lopen.
Dat is best jammer maar iedereen is vrij om te doen wat hij of zij wil doen.
Aqua, ik weet dat je pony elke week verbeterd, wees daar maar trots op!

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 15:58

Aqua8horse schreef:
Ik ben het ook met je eens...maar loopt een paard dat in de krul loopt wel aan de teugel? vraag ik me af.


nee, een paard die in de krul loopt is nog niet aan de teugel. Aan de teugel komen ze pas als ze ook goed door hun lijf lopen en ontspannen zijn

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 16:01

SuperPepeijn"]
[quote="aqua schreef:
HET KAN ANDERS.
krijg toch een beetje een jehova-getuigen-gevoel nu...

haaaa-leluja.
[/quote]
Iemand een tip hoe je die poot tussen de deur weg krijgt? Boos!

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 16:03

Sjuimpje"]
[quote="SuperPepeijn"][quote="aqua schreef:
HET KAN ANDERS.
krijg toch een beetje een jehova-getuigen-gevoel nu...

haaaa-leluja.
[/quote]
Iemand een tip hoe je die poot tussen de deur weg krijgt? Boos!
[/quote]

nee, als ze in hun graf liggen stoppen ze nog hun voet tussen de deksel (grapje over jehova getuigen, niks tegen aqua of aqua8horse bedoeld hoor)

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 18:41

Gefeliciteerd

(L)

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 18:51

Gefeliciteerd dat het nu zo goed gaat met je pony.

En ja, veel ruiters hebben de neiging te veel te doen met hun hand en te weinig met zit/been als ze net leren 'aan de teugel' te rijden. Mijn instructeurs en instructrices zijn er altijd heel fel op geweest dat nageeflijkheid door been/zit komt en niet door ruk en pluk werk. De 'geen gelul in de krul' instructie ben ik hier nog niet tegen gekomen.

Misschien dat in jouw omgeving wat meer instructeurs van het 'geen gelul in de krul' type rondlopen en dat jij nu lest bij 'de witte raaf'.

8horses
Berichten: 27
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: Creil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 18:54

ik weet wat je bedoelt veel mensen rijden met slof of bijzetteugels en het kan anders dan een paard of pony in de krul te trekken met slof of bijzetteugels.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 18:57

[quote=Aqua8horse

Ik ben het ook met je eens...maar loopt een paard dat in de krul loopt wel aan de teugel? vraag ik me af.[/quote]

Dat is dus wat ik bedoel, het is belangrijker dat je paard nageeft en lekker ontspannen is!!

XANTHA

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 18:58

Citaat:
ik weet wat je bedoelt veel mensen rijden met slof of bijzetteugels en het kan anders dan een paard of pony in de krul te trekken met slof of bijzetteugels.


...en daar zijn al de nodige (ellenlange) topics over geweest...

8horses
Berichten: 27
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: Creil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 20:14

Mijn pony liep eerst ook zo met zijn hoof in de lucht maar toen ben ik bij iemand gaan lessen, en nu loopt ze aan de teugel in plaats met de hoofd in de lucht(ZONDER BIJZETTEUGELS, SLOF OF ANDERE ROTZOOI).

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 20:46

nog een volgeling... dit is echt komisch aan het worden.

8horses, het is niet vreemd dat een paard verbetert als je les neemt, sterker nog, dat is de bedoeling Knipoog
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 30-08-03 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Amor Vincit Omnia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 20:48

Nou nee, ik vind het niet echt komisch hoor, vooral de bedenkelijke reacties van sommigen hier niet .

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 20:49

Ik vind het heel bijzonder dat Aqua en 8horses in een gedeelte van Nederland leven waarin bijzetteugels, slof of andere rotzooi standaard wordt gebruikt om je knol in de krul te trekken. Dit herken ik totaal niet.

Wat goed dat jullie dan toch in deze moeilijke omgeving iemand zijn tegen gekomen die deze spullen niet standaard gebruikt Ach gut .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 21:28

8horses schreef:
ik weet wat je bedoelt veel mensen rijden met slof of bijzetteugels en het kan anders dan een paard of pony in de krul te trekken met slof of bijzetteugels.

Een paard in de krul trekken gaat trouwens ook heel goed zonder slof hoor. Daar heb je alleen maar een vaste hand voor nodig Haha!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 00:16

Jippie"]
[quote="8horses schreef:
ik weet wat je bedoelt veel mensen rijden met slof of bijzetteugels en het kan anders dan een paard of pony in de krul te trekken met slof of bijzetteugels.

Een paard in de krul trekken gaat trouwens ook heel goed zonder slof hoor. Daar heb je alleen maar een vaste hand voor nodig Haha!
[/quote]

Natuurlijk kan dat maar volgens mij blijft het effect gelijk?

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!


CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 01:17

SuperPepeijn schreef:
nog een volgeling... dit is echt komisch aan het worden.

8horses, het is niet vreemd dat een paard verbetert als je les neemt, sterker nog, dat is de bedoeling Knipoog


Iemand die les neemt bij iemand die geen hulpmiddelen gebruikt is toch geen volgeling? Dan is iedereen een volgeling, want discimineren mag niet.
Het gaat toch om hoe het paard loopt......kennelijk hebben veel mensen geen hulpteugels nodig om hun paard goed te laten lopen, dat is toch mooi als die mensen zich daar prettig bij voelen.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 03:07

Iemand die naar voren stapt en dmv "successtory's" probeert anderen van zijn of haar gelijk te overtuigen (want dat is wat hier steeds gebeurt) kan redelijk een volgeling genoemd worden ja...

Ik ben het een beetje zat hoe hier steeds geinsinueerd wordt dat mensen die niet via het aqua-wonder-systeem werken gelijk hun paarden compleet mishandelen. Want daar komt het zo ongeveer op neer. In diverse topics en via een eindeloze stroom PB's wordt dan geprobeerd je te "bekeren".

Ik heb ook successtory's van kromme paarden die het nu erg goed doen. Ik heb ook leerlingen die erg tevreden zijn over mijn lessen. Maar ik heb niet de behoefte om dit in een leuk sausje te gieten en op bokt te gooien.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Sterker nog: alle in de praktijk succesvolle wegen zijn in origine dezelfde. Sommige mensen zijn echter te bedrijfsblind om dat in te zien. Ik heb daar maar 1 antwoord op: see you in competition! en dan zien we wel wie zijn paarden het fijnste voor kan stellen...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nadia_, Dieyar en 13 bezoekers