Waarde trailers hoe bepaald?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Waarde trailers hoe bepaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-03 00:27

Ik heb een vraagje waar jullie me hopelijk antwoord op kunnen geven. ik heb dus echt helemaal geen verstand van trailers. nu was mijn vraag hoe word de waarde van een 2de hands trailer bepaald. ik kijk vaak op marktplaats.nl en dan zie ik een 1.5paards trailer voor 3000 euro en dan een 2 paards trailer voor maar 950 Euro dit voorbeeld is wel 27jaar oud maar helemaal in orde. hangt de waarde dan zoveel van het bouwjaar af? En als ik nu een trailer via marktplaats ofzo koop en dan naar Belgie overbreng zijn hier wetten voor trailers. moeten ze gekeurd zijn ofzo? Ik denk erover om binnekort een 2 paards trailer aan te schaffen maar ik ben maar een student en moet het van mijn vakantiejob betalen. Zo een trailer die helemaal in orde is voor 950 euro (wel 27jaar oud) dat zie ik dus wel zitten. maar ik denk steeds kan dit wel kloppen? Daarom mijn vraag aan jullie kunnen die prijzen? Of haal ik me dan gewoon een gecamufleerd wrak op mijn hals of zijn dit normale prijzen voor oude in orde trailers? Op voorhand bedankt.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-03 11:38

Niemand die iets van trailers kent?

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 11:53

In België moeten trailers gekeurd worden. Dat is een heel gedoe. Je moet je eerst inschrijven bij de keuring, je moet langs gaan bij je verzekeraar. Je moet fiscale zegels halen in het postkantoor, je moet met je trailer naar de keuring gaan en je moet een speciale nummerplaat afhalen (die je ook kan laten opsturen). Je trekhaak wordt ook meteen gekeurd.
Alles samen is dat een dag heen en weer rijden en het kost je zo'n 5000 BEF, dat is euhm... 125 euro.

Verder kan je gewoon heel veel geluk hebben met het kopen van een trailer. Die van ons heeft 500 euro gekost. Hij is 30 jaar oud maar nog in prima staat. We hebben wel wat hout vervangen.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-03 12:51

Dus kan ik beter hier in belgie zelf voor een trailer zoken ipv in Nederland. Weet iemand een goede site? Een 1.5paards zou ookal goed zijn.

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 14:35

Quinzy schreef:
nu was mijn vraag hoe word de waarde van een 2de hands trailer bepaald.


De prijs voor tweedehands trailers zijn vaak schandalig duur.
Er blijft vraag naar trailers dus blijft de prijs ook hoog.

Waar naar gekeken wordt is o.a.
leeftijd trailer.
merk
soms kleur (mode)
onderhoud
hoe ziet de trailer eruit. hoe netter hoe duurder.
hoe snel wil een eigenaar er vanaf.

het is natuurlijk aan jou welke eisen je stelt aan de trailer.

Een paar tips om op te letten.

is de bodem nog goed is, schade aan het hout betekend vaak zwakheid van het hout (water en urine zorgen voor zwak hout)

staat de trailer nog recht in het lood. Scheve trailers zijn zwakker.

De klep is ook belangrijk. scharnieren en hout van de plank moet goed zijn.

natuurlijk controleer je op roest, of de koppeling goed is en de oplooprem goed werkt, remmen en banden.Vervangen is duur.
Vaak betekenen oudere trailers meer onderhoud en dus kosten.

In Nederland kun je de trailer laten keuren hoe het in Belgie zit weet ik niet.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 14:38

Wij hebben ook veel op marktplaats gekeken en de trailers leken daar wel goedkoper dan hier in België. Maar als je rekent... stel dat je gaat kijken naar een trailer en die blijkt toch niet goed te zijn, dan heb je al gauw 300 kilometer gereden voor niets.

Ga eens kijken op www.koopjeskrant.be en zoek bij dieren => paarden onder het trefwoord 'paardentrailer'. Daar staan er al een twintigtal.
Als je voor een 2-paardstrailer kiest, moet je wel zorgen voor een auto die dat kan en mag trekken.

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 14:43

Wees voorzichtig met je aankoop van tweedehands trailers. Assen/banden/dissel hout of polyester moeten goed zijn en de stabiele ligging is ook van belang. Misschien is het raadzamer eens te gaan zoeken naar oudere types maar wel nieuw, dan weet je tenminste, dat je paard save staat. Koop je toch tweedehands, laat hem elders eerst goed nakijken. GOEDKOOP Is DIKWIJLS DUURKOOP

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-03 15:17

Bedankt allemaal. Ik kan nu wat verder rondneuzen. de koop is nog niet voor meteen maar als je zoekt op lange termijn vind je vaak wel wat. dat goedkoop Vaak duurkoop is weet ik wel maar wat je niet hebt kan je spijtig genoeg niet uitgeven. En sparen gaat voorlopig ook niet want ik beging dit jaar met mijn studie en kan enkel zondag nog weekendwerk doen. dus ban blijft er niet veel extra over om te sparen. Alleen wat ik nu gespaard heb.

Tinda

Berichten: 45
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 18:51

Hoi, net wat paduc al zegt, wees aub voorzichtig... het zal niet de 1e x zijn dat een paard door een bodem heen zakt, en dan sla je je zelf voor je hoofd.. Ik begrijp dat je een centjes-probleem hebt, maar probeer t toch uit te stellen.. Ik denk dat je er dan beter aan doet om bv eerst nog een poosje te huren.. Je hebt volgens mij al nieuwe 1,5 paardstrailers va 3750,- euries... Dat is zeker wel veel geld, maar je rijdt dan wel save..
Je kunt ook proberen of je zo'n trailer mag laten bekijken bij een erkende bovag-dealer of garage... Zij kunnen je dan adviseren.. Maar je bent toch wel veel geld kwijt voor het keuren en het autorijden... Of kopen en inruilen...

suc6

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-03 20:59

Ja maar ik moet em hier in belgie toch laten keuren dus die zien meteen of de bodem niet goed is. Ik heb ook nog een kennis die in een garage werkt die kan ik ook eens laten kijken. Nu zei iemand me vandaag dat ik best geen houten bodem moet nemen want die moet je om de 2 jaar vervangen. En er is helemaal nog niks definitief. ik ben gewoon goed aan het rondneuzen. komt er een leuk koopje langs kan ik me slag slaan. maar ik wilde weten waar ik zoal op moet letten.