Kaminka mankeert weer eens wat

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-01 10:31

Tja, het werd ook wel weer tijd natuurlijk. Boos! Ze moet haar reputatie van pechvogeltje wel waar blijven maken tenslotte! Frusty

Wat ze nu weer mankeert? Hele grote zwellingen onder en aan de zijkant van haar buik, aan beide zijden... Vaag. Verward

We dachten eerst aan insectenbeten (daas onder haar dek gekropen of zo?? Verward ), maar de zwellingen zijn zo groot, dat Kaminka nu gewoon een extra buik heeft. En dat bij een toch al buikig paard.... Ziet er leuk uit! Niet dus. Huilen

Ik mocht er eigenlijk liever niet aankomen, dus het doet pijn. Vanmorgen nog even voor mijn werk gekeken of het al minder was, helaas niet.

Dierenarts komt vanmiddag kijken, hopen dat het iets onschuldigs is. Een of andere heftige allergische reactie of zo. Kaminka is met alles heftig, dus met een allergie waarschijnlijk ook...! Haha!

Het arme dier, kan ze nou niet eens een jaartje mankement-vrij blijven??? Mijn bijrijdster zou zaterdag haar eerste les hebben, ziet er naar uit dat dat niet doorgaat... Frusty

Nou ja, jullie lezen het wel!

Groetjes Mieke

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 10:34

He jakkes...wat wazig zeg!
Ik ben benieuwd wat de veearts ervan zegt.
Veel succes vanmiddag, ik hoop dat het relatief niets ernstigs is....
Beterschap!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 10:47

Wat vreemd zeg!! Hopelijk is het niets ernstigs...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 11:00

wat vaag.... Ze heeft echt altijd wat geloof ik Boos!
Succes! en beterschap.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 11:20

He bah, wat rot nou weer. Moedeloss word je daarvan hè? Ken het verschijnsel... Hopelijk is het iets onschuldigs. Ik duim voor je!

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 12:22

Mijn vriendin haar pony had ook last van zulke zwellingen. Ineens was het ook zomaar weer weg. En vervolgens kwam het weer terug. Het paard is ervoor in Utrecht geweest (een week lang=$$$!!) Maar ook daar hebben ze niet iets concreets gevonden. Ze had wel bronchitus, waardoor misschien vocht naar beneden is gegaan, maar waarom dan zulke bulten...
Ik ben benieuwd wat jouw dierenarts zegt...

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 12:26

nou Mieke, ik kan je geruststellen. ik heb hetzelfde in het verleden gezien bij Opala. dierenarts erbij. geen koorts, wel gevoelig op die plaatsen. Quadrisol. na paar dagen geen zadel ivm singeldruk is het overgegaan. en soms zie ik deze plekken weer opkomen, alleen in veel mindere mate. ik denk zelf ook aan een bepaald soort overgevoeligheid, maar waarop?????????????

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-01 12:31

Jee dus Kaminka is niet de enige met dit soort vage bulten!

het zit inderdaad net achter de singel en loopt zowel een stuk onder de buik als naar zij- en achterkant van haar buik door. Aan beide kanten!

De stalhouder dacht dat misschien de singel te strak had gezeten, maar dan had dat nu toch al minder moeten zijn??

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 12:34

nou, ik duim voor je Miek!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 13:21

Aaaahh... Dat paard heeft ook wat. En jij met dat paard, Lachen

Ik hoop maar dat het iets onschuldigs is en dat ze dan makenmenten-vrij mag blijven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 15:28

Bah wat een akelig verhaal. Ik hoop dat het niets ernstigs is hoor. bETERSCHAP VOOR kAMINKA, oeps Caps Party!!

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 17:28

He wat raar zeg?! Nou hopen maar dat het niets ernstigs is en dat het snel weer weg zal zijn. Beterschap voor je paardje hoor!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 17:42

Hey dat is balen zeg.
Ze heeft het toen toch ook aan d'r hoofd gehad?
Kom je Danno nog bekijken, heb er vandaag voor de eerste keer opgezeten.

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 21:14

He Mieke, wat een pech. Erg vreemd zomaar bulten Verward . Wat zei de dierenarts ervan?

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 22:44

aaah gossie...

zal er nie mooi hebben uitgezien!!!

kamink lijkt wel n beetje op mij!!!
ik heb ook altijd hevtige allergische reacties!!!

geef dr maar n extra knuffel!!!

Sharda

myla
Berichten: 168
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Langedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 01:27

Mijn merrie heeft sinds 4 weken ook een bult. De bult zit aan de zijkant van haar buik, precies waar de singel zit. De bult werd alleen maar groter, en heb na een week de dierenarts gebelt. Die wist niet precies wat het was, maar dacht aan een allergische reactie op prik van een beest. Ik heb toen vochtafdrijvers en trombacomplex(soort massagegel) gekregen. De bult is nu pas bijna weg.
Veel succes met je paard