HaflingerKeuringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-01 18:22

Wie weet er iets over HaflingerKeuringen?
Ik bedoel dan zo'n keuring waar heel veel Haflingers gekeurd worden, geen dierenartskeuring ofzo.

Ik wil graag weten:

Hoeveel het kost,
Waar het is,
Wanneer het is,
Hoe vaak enz.

Het leek me leuk om es een keertje mee te doen met Fauve, kijken wat ie kan halen. Het is BTW een 6 jr merrie. Nooit naar de keuring geweest, wel opgenomen in het keurstamboek, dat is het stamboek voor Haflingers.

Gr. moi

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 19:44

Hoi
Ik ben sinds een weekje lid van het Haflinger stamboek, heb wel al de contributie betaald en de overschrijving van het veulen op mijn naam.
Dus ik verwacht heel binnenkort het stamboekboekje, daar staan altijd de keuringsdatums in. De keuringen zijn al geweest, maar het haflingerstamboek heeft zo ver ik tot nu toe weet wel een nakeuring voor veulens en die is ergens rond oktober. Als ik de info op tijd binnen krijg, wil ik daar met mijn veulentje aan meedoen.
Het keuringsgeld is niet zo duur, varieert per stamboek NSPS 10,- NMPRS 12,50 NAS 15,- NRPS was geloof ik 25,- per te keuren dier. Dus dat valt wel mee. Om mee te doen met zo'n stamboekkeuring moet je wel lid zijn en het dier op jouw naam hebben staan/zetten.

Groetjes Anke
een foto van Alysa staat op mijn site http://www.immetjeshoeve.nl (bij veulens)

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-01 19:48

Ja ik heb dus Fauve gekocht, maar moet dat papiertje nog ff opsturen, dan staat ze dus op mijn of mijn vaders naam. Hoeveel kost dat lidmaatschap trouwens?

myla
Berichten: 168
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Langedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 00:13

Ik ben een paar jaar terug in de zomer met mijn vriendin en haar haflinger op een keuring geweest in hoofddorp. Het was erg leuk en een hele gezellige sfeer.