Mensen met eigen paarden => elke dag heen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Mensen met eigen paarden => elke dag heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-03 11:09

Hey!
Ik vroeg me af of iedereen hier met een eigen paard elke dag heen gaat?
En dan bedoel ik niet dat je niet kan door ziekte enzo, maar ik bedoel meer dat je ook met écht slecht weer gaat of dat als je heel veel huiswerk heb dat je dat laat liggen, want je moet nog naar je paard!? Schijnheilig


Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 11:12

Tuurlijk ga ik elke dag. Als ik niet ga staat hij de hele dag in zn box. Soms ga ik niet, maar dan gaat er iemand anders die hem de volledige aandacht geeft.

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 11:13

Ik ga een paar keer per dag naar mijn paard, in het weekend ben ik er bijna de hele dag, hoeft in principe niet maar ik vind het gewoon leuk Lovers

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 11:17

Ja hoor iedere dag. Ik sla absoluut geen dag over. Dat paard is van mij afhankelijk voor zijn verzorging en ik kan hem met geen mogelijkheid uitleggen dat ik het 'druk' heb met mijn eigen dingen.

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 11:21

ik ga iedere dag naar mijn paard hoor Lachen
anders staat ze ook maar de hele dag in dat weiland te staan......
en ze is zo blij als ik kom *LOL*
ik ga dus alleen niet als ik ziek ben en heeeeeel soms als ik zo moe ben ofzo dat ik niet kan maar das maar heel afentoe Lachen

Lovers Sound Lovers
Ik denk altijd goed na, voordat ik iets stoms zeg Haha!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 11:22

Ik ga ook iedere dag naar mijn paard toe..Tenzij ik enkele dagen wegmoet ofzo..Maar dan staat ze lekker op de wei..(zoals altijd) en komt mijn nichtje haar even wat poetsen en aandacht geven..
Werkt perfect!

Groetjes!

The_Lady_Of_Rage

Berichten: 182
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 11:25

als het kan iedere dag, en anders doet iemand anders haar. 's Zomers is dat makkelijker, dan staat ze in de wei, dus als je dan es 1 dag niet kan maakt het niet zoveel uit.

Je hebt mensen en dingen die erop lijken...

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 11:28

Ik sla eigenlijk nooit een dag over. Ook als zn verzorgster hem doet dan ga ik toch ook nog even kijken.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 11:31

Ik ga vrijwel iedere dag maar als ik het druk heb of geen zin dan ga ik wel eens een dagje niet.
Hij staat 24/7 op de wei dus en ik zorg er natuurlijk wel voor dat hij z'n eten krijgt. Als ik weg ga dan geef ik hem soms ook alleen eten dus voor hem maakt het in principe niks uit hoor als ik er een dag niet ben!

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 11:34

ik heb een paard ja ja Haha!
en ik ga elke dag naar me paard ook al heb ik huiswerk of wat dan ook.
of als ik ziek ben ook .ik kan toch niet de hele dag op bed liggen.dus dan ga ik maar naar me paard.
en ik laat gewoon niemand op me paard als ik er zelf ook nie bent. Schijnheilig
behalve mij instructrise.
dus ik ga elke dag naar me paard Haha!

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 11:49

Yep, every day, ze staan naast huis dus dat is mooi makkelijk Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 11:49

Yup, met een eigen paard wat niet op een pensionstalling staat ben je verplicht om iedere dag te gaan. Beessie(s) willen ook voer he Haha!

Ik ben er dus iedere dag. Tenzij ik een dag heel de dag weg ga, vakantie of ziekte dan doet mijn stalgenootje Pinky, Fellow en de rest van mijn beestenbende Haha!
Maar in principe iedere dag en 7 dagen per week Knipoog

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 11:58

Als ik tijd heb ga ik iedere dag. Maar omdat m'n studie nu gaat beginnen zal dat de komende tijd wel wat lastiger worden, en zo erg is dat ook weer niet - hij staat in volpension en komt dagelijks buiten met z'n clubje, dus hij staat heus niet te verkommeren.
Ik ben wel van mening dat m'n studie voor gaat (tenzij het paard er echt onder lijd, maar daar is in mijn geval dus geen sprake van) en Rowan vind een dagje zonder mij helemaal prima hoor.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 12:04

hoi,

Wij gaan 2 keer per dag, tenminste tot afgelopen nov, nu hebben we bij huiis(wat een luxe is dat zeg), maar daarvoor 12 jaar op de fiets, brommer en laatste jaren met auto , vooral s'winters een hele opgave (soms)!!
Iedere ochtend ging mijn moeder altijd als ik op school/werk was en iedere avond ging ik, de laatste jaren met verzorgster, omdat het een stukje wei ergens afgelegen was waren m'n ouders en ikzelf soms ook best bang om erheen te gaan, we hadden later een aggegaat(of hoe je dat ook schrijft) aangeschafd dan was het niet zo donker, als ik er nu aan terug denk, best wel gevaarlijk, ik was toen 11 en heb dit tot m'n 23 e jaar gedaan er had van alles kunnen gebeuren, MAAAAAR dat viel allemaal gelukkig weer mee.

gr. cissie

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 12:25

ik ga idd ook elke dag ernaar toe en als ik niet ga rijden dan wel ff poetsen of losgooien/longeren... anders doet ie verder niks behalve stapmolen, hij staat wel op een manege dus ik hoef niet zelf te voeren en uitmesten enz...

............

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 12:27

ik ga normaal elke dag rijden, soms niet omdat ik niet mag van de dokter door mijn rug, maar dan ga ik ze eens een kwartiertje knuffelen Lachen
Ze staat op een pensionstal, ze zetten de paarden op de weide, geven eten, mesten de stallen uit, ....
Ik ben vandaag wel geweest maar niet gaan rijden want ze staan nu op de weide en ze was een beetje nat van de regen, en als ik naar de lucht keek ging het elk ogenblik regenen (wij hebben alleen een buitenpiste). maar heb wel een halfuurtje geknuffeld Lachen

Vraagje rijden jullie elke dag? En zouden jullie rijden als het regent?
Laatst bijgewerkt door Farjen op 30-08-03 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 12:32

Elke dag, minimaal 2x. Met mooi weer ben ik er wel langer en vaker, maar ik ga altijd, al regent het jonge honden Haha!
Moet ook wel, want mijn paardje wil eten en aandacht...
Laatst bijgewerkt door Yorghos op 30-08-03 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

* To Belg, or not to Belg *

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 12:33

De paarden staan thuis dus vanzelfsprekend. Maar anders ook zou ik Okkie elke dag verzorgen etc. Het is net een kleuter eigenlijk en die laat je toch ook niet aan zijn lot over?

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 12:35

mijn pony staat op de manege dus in principe hoef ik er niet elke dag heen, maar ik doe het wel. Ik heb jaren gezeurd voor een eigen pony, en dan moet je er ook volop van genieten vind ik.

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 12:38

Jep, elke dag en soms als ik niet hoef te werken of er is iets aan de hand ga ik wel 2 of 3x.
Een heel enkel keertje als het vanwege m'n werk niet lukt of als ik ziek ben sla ik een keertje over, maar liever niet!

Ik ben meestal zo tussen de 2 en de 4/ uur op stal bezig. Door de weeks na m'n werk vaak wat korter dan wanneer ik vrij of vakantie heb.
En als ze een dagje vrij heeft en ze is er al uit geweest ben ik een enkel keertje wel eens met een uurtje al klaar. Dat is ook wel eens lekker als je nog een hoop andere dingen hebt te doen!

shellebel
Berichten: 6
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 12:42

Mijn moeder gaat 's morgens en 's middags nog eens met mij, en als het slecht weer wordt zet mijn vader ze 's avonds weer in de stal

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 12:50

Ze staat sinds vandaag op stal en vanaf nu moet ik iedere dag. Als ik niet kan dan heb ik wel iemand die het van me kan overnemen. Ze komt er toch in ieder geval iedere dag al uit omdat dit bij de stalling hoort, iedere dag in de paddock of in de stapmolen. Ben ik wel blij mee!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 14:10

ik ga 4-5 x per week, ze staan overdag buiten en de stal wordt gedaan.

There is no reality, only perception.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 14:13

Ja elke dag
Ook al staat hij vol pension en komt hij elke dag buiten.
ik kan hem gewoon niet missen Haha!

En ik moet wel heel erg ziek zijn, wil ik niet gaan, want als ik ziek ben kijk ik Marco heel lief aan en die gaat dan wel ff mee. Lovers
dan knuffel ik alleen en dan weer vlug terug naar huis.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 14:28

Ja iedere dag. Ook met veel hw, slecht weer enz.
Als het heel hard is aan het regenen dan sta je wel te treuzelen bij de deur maar ik vind dat als je voor een pony hebt gekozen je hem ook goed moet verzorgen (en iedere dag erheen moet gaan).
Ik moet wel heel ziek zijn wil ik niet gaan (komt gelukkig maar zelden voor) maar dan regel ik altijd iemand anders... Ach gut


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duality, maessie, VogeltjeM en 31 bezoekers