Niet mesten???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-01 21:50

Sinds maandag staat Razinda op zaagsel omdat ze niet meer op stro mag. Het valt me op hoe ontzettend netjes de box blijft (ik mest elke dag uit). Maar wat ik wel raar vind, is dat er helemaal geen mest in de box ligt!! Terwijl bij Jur de hele achterkant van de box vol ligt met grote mesthopen. Ik vind het maar raar. Zou het door dat nieuwe voer komen, dat ze minder mest ofzo? Ze stonden de afgelopen dagen binnen vanwege het slechte weer dus ze kan ook niet in het weiland hebben gemest.

Jur staat nu trouwens op Rapsodie en Razinda op Edelspan (is gewoon zaagsel/mot). Ik vind dat laatste eigenlijk wel heel fijn, het is droog en zacht. Terwijl iedereen, inclusief de fouragehandelaar, beweert dat rapsodie meer vocht opneemt. Iemand een mening hierover?

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 21:54

Je bedoelt dat je niet meer van die natte plekken ziet??

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-01 22:07

Ja inderdaad, en geen mest. Terwijl bij Jur wel een heleboel ligt als ik ga uitmesten. Bij Razinda ligt dus niets... Verward

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 22:13

Als ik t goed begrijp Haha! heb je dus geen natte plekken..
Maar dat komt omdat dat soort bodems heel goed vocht opnemen.
Want je ziet wel gewoon mestballen toch?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 01:24

Kom ik weer door de bocht....
Ik zou als ik geen mest zou vinden of bewijs zien van mesten of urineren...gewoon even snel belletje naar DA om te vragen of dat normaal is vanwege zo en zo. Wel erg vaag Verward
Ze eet de mest niet op?

_________________
<FONT COLOR="white">*Experience: something you don't get....until after you need it.*</FONT>
<FONT COLOR="purple">[img]../upload/19/925.gif[/img]*Moderator Verslag van de Dag*</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-09-22 01:24 ]</font>

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 07:34

Ik ga met orri mee als ze al een paar dagen niet heeft gemest Scheve mond\ Het paard van anouk stond eerst op zaagsel daar droogde zijn hoeven hard van uit maar hij bleef daar ook veel droger op staan (ook minder natte plekken) nu staat ie ook op rapsodie en dat is toch natter maar zijn hoeven blijven beter Verward

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 09:48

Loopt Razinda die mest er niet dwars doorheen? Misschien dat het hele kleine stukjes geworden zijn, waar je bijna niets meer van ziet.

Ik vind trouwens zaagsel ook beter dan Rapsodie. Rapsodie wordt een natte vieze bende, terwijl zaagsel veel schoner lijkt. Helaas neemt de mestboer geen zaagsel mee en wel Rapsodie.
Fitz is trouwens weer over op stro en het gaat best goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 11:00

Het kan inderdaad zijn dat ze het door haar stal loopt. Het kan ook heel goed zijn dat ze haar mest opeet, dat doen motpaarden wel vaker. Mest eten is uiteraard niet de bedoeling. Vaker een net met kuil zou kunnen helpen. ZOutblokje ook. Eigenlijk alles wat je kan bedenken om aan haar graasbehoefte te voldoen.
verder kan ze verstopt zijn, dan moet ze wel buikpijn hebben.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 11:21

Pas inderdaad op voor verstopping! Eet ze nog wel goed? Het is niet normaal als een paard een paar dagen niet poept! Poept ze ook niet onder het rijden? Beweging is ook goed tegen verstopping

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-01 12:05

Tja het zou inderdaad best kunnen zijn dat ze het er gewoon doorheen loopt?

Helaas kan ik kuilgras niet in een net ophangen, want dit is hele fijn gemalen kuilgras. Het ziet er precies zo uit als lucerne, maar is veel zachter en ruikt heerlijk. Maar te fijn om in een net te doen, helaas.

Ik ga straks kijken of ik een liksteen kan vinden. De vorige heeft ze kwijt gemaakt, maar misschien gaat deze langer mee! *LOL*