Ik heb een rot dag (ouders misschien naar amerika)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Ik heb een rot dag (ouders misschien naar amerika)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 22:47

emotioneel gezien allerlei uitersten......
Boos, vrolijk verdrietig en dat alles in een dag...
pfff hoeveel kan een mens hebben.

Mijn vader belt me net (mijn ouders wonen in Duitsland en mijn 2 broertjes ook) en vraagt of ik goed zit want hij moet wat vertellen....
Verward

Hij heeft een baan aangeboden gekregen details heeft hij nog niet maar het is in AMERIKA Ziek arghhh Verdrietig Ik wil het niet hebben!!!!
Hij wilde weten hoe ik dat zou vinden omdat hij wel rekening met ons wil houden (ik heb ook nog een zusje in nederland)
Ik kan wel janken en ik had al niet zo´n beste dag op stal was er ook al gezeur
Wat nou als ze gaan?? hij heeft het over Ohio... daar ben je niet zomaar in een wip dat zal dus betekenen dat ik ze nog minder zie dan nu (namelijk 4x per jaar) daar heb ik echt GEEN vrede mee!
Hij zei dat ik het moest laten bezinken en dat hij het me nog eens zou vragen over een paar weken.....
Nou ik denk er dan nog net zo over!als ze gaan dan ben ik echt kwaad!hoe kunnen ze me dat aan doen?het is al lastig genoeg dat ze helemaal in duitsland zitten!Als ie maar niet denkt dat ik naar Amerika ga vliegen tsss ze doen het zichzelf aan ze zoeken het maar uit Lips are sealed

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 23:08

Jeetje meis! Dat is echt slecht nieuws.. Voor je vader ben je natuurlijk blij dat ie een nieuwe baan heeft, maar voor jou? Jeetje zeg! Het is al een hele happening om naar Duistland te gaan. Jeetje meis.... Ik hoop dat het allemaal goed komt...

Als je er ff tussenuit wilt bellen he?

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 23:11

Hij gaat nog niet hoor hij overweegt het... is nog aan het orienteren ik ga hem op andere gedachten brengen dat is mijn missie echt no way dat ik ze laat gaan!!!!!!

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 23:16

Oei, das ook geen goed nieuws. Ach gut En dan nadat je al geen al te leuke dag op stal had. En nu ze in Duitsland zitten zie je ze al maar 4 keer per jaar, dan moet je er niet aan denken als ze in Amerika zitten. En dat is al helemaal niet bij de deur, om nog maar te zwijgen over het kostenplaatje als je tot ginder moet reizen...
Ik hoop voor jou dat als hij z'n beslissing neemt, hij ook rekening wil houden met jou...
Ik moet alleen mijn vader missen (scheiding ouders, geen goede band meer met mijn vader nu), maar toch heb ik het soms moeilijk, vooral als ik bij mijn vriend thuis ben, ik kom namelijk héél goed overeen met zijn vader.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 23:16

Vind je het niet een beetje zelfzuchtig om je vader van een goede/leuke baan af te houden alleen omdat het lastig is voor jou?
Zo te horen kun je jezelf prima redden Lachen
En een vakantie naar Amerika is dan ook gemakkelijker! Je vader heeft misschien al heel veel dingen gelaten voor jou, nu wil hij weer iets voor zichzelf.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 23:18

Diana_Mabel schreef:
Hij gaat nog niet hoor hij overweegt het... is nog aan het orienteren ik ga hem op andere gedachten brengen dat is mijn missie echt no way dat ik ze laat gaan!!!!!!


Hihi, ja dan zie je ze bijna nooit meer. Dat snappen ze vast wel. We gaan wel een keer goede ideeen brainstormen...

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 23:23

Nee helemaal niet Rom!hij kan ook zat andere keuzes maken we zijn hem al gevolgd naar Duitsland en daardoor zijn we al uit elkaar gevallen.
Toen ik 18 was ben ik al het huis uitgegaan en red me inderdaad prima maar dat is omdat ik ermee heb leren leven.
Mijn vader wordt 50 dit jaar hij wordt ook vast snel opa en wat heb je aan een opa in Amerika en mijn moeder die red het daar ook al niet. Ze heeft nu al een drankprobleem door de emigratie en zorgen in Duitsland dusssss als je nog eens wat zegt.... liever iets om me op te vrolijken ipv nog bozer te maken

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 23:27

Ik wil je best opvrolijken, maar ik vind alleen dat je in dit geval aan jezelf denkt en niet aan wat je vader wil. Voorgeschiedenis kan niemand weten nu, omdat je dat er niet bij verteld Scheve mond
Mijn bedoeling is niet om je boos te maken, maar wel om je een andere kant van de zaak te laten inzien. Alles in het leven kun je van meerdere kanten bekijken. Sommige kanten staan je niet aan, andere wel.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 00:08

Ik vind je ook een beetje kinderachtig en egoistisch reageren als ik eerlijk ben (niet banketstaaf bedoeld trouwens, maar zo komt het in eerste instantie gewoon over)... hoewel ik het best snap hoor, het is natuurlijk best heel emotioneel... Maar "Als ie maar niet denkt dat ik naar Amerika ga vliegen" etc. klinkt nou niet bepaald volwassen... soms moet je -hoe moeilijk het ook is- leren om mensen los te laten als ze iets graag willen doen ipv ze te belemmeren... maar goed, ik heb makkelijk praten... mijn broertje woont in London en heeft verhuisplannen richting Sint Lucia, mijn vriend woont (nog) in Australie, een van mijn liefste vriendinnen in Texas... ik zie het maar zo; ik heb tenminste leuke vakantiebestemmingen zo! Knipoog Heb je je vader trouwens al gevraagd om wat voor baan het gaat? Of deze kans voor hem echt duidelijk beter/leuker/uitdagender is dan andere mogelijkheden? Hoe graag hij en je moeder en evt. jonge broers/zussen dit willen? Of het voor een bepaalde periode is of misschien wel permanent?


Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 12:29

Het is geen leuk nieuws, je zult je ouders gaan missen.
Maar het is allemaal nog niet zeker.
Ik vind zinnen zoals : Den maar niet dat ik naar amerika ga vliegen, en no way dat ik hem laat gaan, kan flinke ruzie met je vader veroorzaken.
Straks zie je je vader inplaats van 4x per jaar niet meer.
Ik zou hem gewoon vertelle wat je voelt, en ze zullen ook echt wel aan jou en je zusje denken hoor...

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 12:33

Ik ben het wel met Rom en Vikki eens.
Het is het leven van je ouders, niet het jouwe... Ok, het is misschien niet leuk dat je familie zo ver weg woont... maar ik vind niet dat je als dochter je vader kan gaan tegenhouden een job aan te nemen in Amerika omdat jij dat nu niet leuk vindt...

Probeer de positievere kanten te zien... Je ziet ze niet vaak, maar als je ze dan ziet is het 10x zo leuk... Je hebt er een nieuwe vakantiebestemming bij...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 13:00

Ik denk eerder dat ze zich zorgen maakt, het zijn wel de ouders hoor waar we het nu over hebben.

Dat is toch iets waar je heel nauw bij betrokken bent, als je iets emotioneels hebt meegemaakt , zijn de ouders toch wel het eerste met je dat wil delen.

En haar moeder zit in Duitsland al niet lekker in haar vel, hoe moet het dan in Amerika?

Ik kan me het best voorstellen en waarom zou haar vader zich daarover boos maken, ze maakt zich oprecht zorgen.

Ik vind het dus niet bekrompen.

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 13:01

Idd, Rom, Vikki en Natalie hebben gelijk. Het is niet jouw leven maar die van je vader en je moeder. Als deze baan een goede baan voor hem is die hele fijne uitdagingen biedt zou hij het met beide handen moeten grijpen. het is vast niet iedere dag dat hij zo'n kans krijgt.
Qua afstand maakt het tegenwoordig niet zoveel uit, je rijdt net zo snel naar duitsland als je de vliegtuig naar Amerika pakt.
Het is idd zeer kinderachtig en egoistisch hoe je op dit nieuws reageert, als je vader er beter af door is, en ik neem aan van wel anders zou hij er niet zo diep over nadenken, dan zou jij hem moeten steunen. je bent oud genoeg om je EIGEN leven te leiden en zelfstandig ben je al zo te horen.
Ik heb ook familie en vrienden verspreid over heel de wereld. ben zelf in internationale cirquits opgegroeid omdat mijn vader uitgezonden werd en wij mee gingen. Nu is mijn vader overleden toen ik 14 was, Ik mis hem nu zeker maar de jeugd die hij mij gaf zou ik voor geen goud willen missen ook al betekent het dat ik weingig vrienden in NL heb, ik heb een heel groot vriendenkring over heel de wereld. Ook de rest van mijn familie zit verspreid over de wereld met name in Phuket en Canada.
Maar zoals Vikki het zegt: leuke vakantiebestemmingen!
Als je je vader nu maar 4x per jaar ziet dan maakt het toch niet uit waar hij zit? De telefoon/internet verbinding zijn hetzelfde en zoals eerder gezegd, de vervoer is net zo makkelijke geregeld en genomen.
Trouwens, Ohio is een super mooi deel van Amerika.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 13:31

Ik ben het met Rom eens....
Je vader wil die baan misschien erg graag hebben en omdat het reizen naar Amerika iets duurde/moeilijker is dan naar Duitsland zou het niet kunnen?
Ik vind dat eerlijk gezegd ook vrij egoistisch.
Ik snap heel goed dat je het rot vind, dat is het ook, zeker weten. Maar als je pa een super baan daar kan hebben en hun willen het graag?
Evt speek je af dat hun vaker richting jou kant komen ofzo? Volgensmij is dat best te regelen. Het is een stukje vliegen maar het is niet de andere kant van de wereld hoor Lachen Ach gut

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-03 14:20

Laat maar ik moet het ook niet op bokt zetten jullie kennen de situatie niet.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 14:28

Ik moet er ook niet aan denken dat mijn ouders zo ver weg gingen. Vreselijk, als er iets gebeurd dan kun je niet eens langs. Ik bedoel maar. Ook heel egoïstisch als ik niet wilde dat ze gingen. Maar ook een beetje egoïstisch van ouders kant als die gingen terwijl ze weten dat dochter(s) het liever niet hebben. Ik denk dat je toch een beetje op elkaar moet inspelen.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 15:28

Idd, ik bedoel je mag gerust de wens van de ouders respecteren.
Maar hun laten hun kinderen wel achter.

En misschien kan je vader dichterbij ook wel werk vinden.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 16:51

Ik zou het niet leuk vinden, maar aan de andere kant zou ik het ook super leuk vinden! Dan moet hij je vliegtickets maar betalen! En kun je lekker naar Amerika. Leuk! Rock-on, dudes!

didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 16:58

Ik snap heel goed hoe jij je voelt. Mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder woont nu 5 jaar in Canada. Zij gingen er niet heen vanwege een aangeboden baan, maar omdat ze de toekomstmogelijkheden daar beter vonden. Ik heb de keuze gehad om ook met ze mee te gaan, maar ik vond het moeilijk om alles en iedereen hier op te geven. Aan het begin heb ik het er ontzettend moeilijk mee gehad, omdat toen ze in Nederland woonde ik haar ieder weekend zag. Nu zie ik haar hoogstens 1 x per jaar, vanwege de afstand. Ze woont vlakbij Calgary. Maar ondanks dat ik het er ontzettende moeilijk mee heb gehad en nog steeds op bepaalde dagen (kerst, verjaardagen als je in een dip zit) heb ik het wel geaccepteerd. Ze is daar zo gelukkig en dat vind ik ook heel veel waard. Mocht je er over willen praten kan je me altijd bellen of mailen hoor! Of we spreken gewoon iets af. In ieder geval heel veel sterkte.

12 januari 2005 Levi Vernon
22 januari 2007 Jacy Collin

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 17:23

Oeh...ik kan mij goed voorstellen dat je dat helemaal niet ziet zitten. Mijn vader is nu voor een half jaar naar Vietnam en DAT vond ik al erg. Ik zou er ook niet aan moeten denken als ze voor lange tijd ver weg zijn....

Ik zou als ik jou was wel eerlijk tegen je ouders zijn en zeggen dat je het best heel moeilijk vind. Sterkte ermee.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie