Heet dit zadelmak?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Heet dit zadelmak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-03 09:04

Gisteren was het dan zo ver.......Vigo kreeg voor het eerst een zadel op

Renate (Akerna) had een zadel meegenomen en we zouden eens even gaan kijken hoe hij zou reageren.........
Hij heeft alles enorm goed opgepakt, maar toch is zo een eerste keer een zadel erop wel heel spannend.

Poetsen, en hup het zadel erop ....... Wow! het was ineens een "echte" pony om te zien........stoerrrrrrrr *LOL*
Hij werd op de cirkel gezet en daar ging meneer.......ineens had hij door dat er toch iets op zijn rug lag wat er niet hoorde *grin*.
Hij begon echt keihard te draven.......en hij trok zijn hele kontje in hahahaha.......maar die schat werd na 2 rondjes alweer rustig........hij zal wel gedacht hebben " he.....het bijt niet"hahahaha.
Het engste vond hij het klapperen van de zweetbladen.
Toen hij rustig was hebben ze hem even zo gelongeert en toen de beugels naar beneden gedaan..........nou dat vond het al niet echt indrukwekkend meer Verward

Toen we klaar waren heeft Renaat nog "even" op hem gehangen.........hij bleef als een kip zonder kop staan.......en toen heeft ze haar been er even over heen gelegt........en "tadaaaaaa" daar zat ze op "mijn " Vigotje...... Ach gut ........was zo gaaaaaaaf om te zien OK dan!
Colet (zij verzorgt hem en gaat hem helemaal berijden) stond er echt super bij te glunderen Party!!

Ik had altijd verwacht dat het beleren van een paard met een hoop gebok gepaard ging maar zoals het met Vigo gaat........dat had ik niet kunnen dromen *zucht*
Nu maar hopen dat het zo voorspoedig blijft gaan OK dan!
Helaas had ik mijn digi vergeten Cheese! maar dat komt de volgende keer.



Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 09:31

ja dat is zaldelmak. maar om heel zeker te zijn moet hij toch een paar keer een zadel ophebben, het gaat tot hij er niet meer bij opkijkt. en ook al kan aandraven en overgangen maken en galoperen. dat is je paard verkoopklaar (dat is niet wat wilt denk ik Haha! ) ja en zadelmak maken gaat gepaard met een hoopgebok, ik kan der van meespreken, je paard gedraagt zicht echt voorbeeldig hoor Haha!

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 09:55

Wat leuk voor je! Stuur je ons wel wat foto's?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 10:19

Ik ben dan vast heel gek maar ik heb nog nooit een paard gehad die zadelmak werd gemaakt met veel gebok Haha! gewoon een goede opvoeding en netjes voorbereiden dan is er vaak niets aan de hand.
Hooguit 1 of 2 keer een bokje

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 10:51

ik dacht dat ook altijd tot ik ook voor de eerste keer op mijn merrie zat. Ze was ook dood braaf en keek zelfs niet rond. Haha!
Toch fijn hé zo een braaf paardje. Mijn merrie is nu van februari zadelmak en het gaat geweldig. Als ik een week niet gereden heb (vakantie,...) dan maakt ze nog geen problemen. Ik kan er zo in de wei op zonder hoofdstel, zadel of iets, ze is gewoon dood braaf.
veel plezier ermee

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 11:03

WOw dat gaat echt snel dan!!!! Zon id heb ik niet bij zadelmak maken, al hebben we al wel eens een 5 jarige merrie ingereden en daar hebben we gelijk een buitenrit mee gemaakt (niet echt goed achteraf, maar ze was zo braaf :!!!)

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-03 21:15

Het is ook zo super gaaf om nu lekker naar hem te kijken als ze met hem bezig zijn, vooral omdat het lijkt alsof hij het zelf zo naar zijn zin heeft OK dan!

Jaaa ik ben echt trots op het mannetje, misschien hebben we dan toch ook een fjord die 'wel" koel in de kop is (kan Oliva nog wat van leren Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 23:06

Nimber schreef:
Ik ben dan vast heel gek maar ik heb nog nooit een paard gehad die zadelmak werd gemaakt met veel gebok Haha! gewoon een goede opvoeding en netjes voorbereiden dan is er vaak niets aan de hand.
Hooguit 1 of 2 keer een bokje

Klopt, veel anders heb ik ook nooit gehad.
Dat anders kreeg je bij knollen die al verpest waren.

Maar wel lekker relaxed zo
Veel rijplezier Haha!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 09:48

Inderdaad, ik heb ook nog bijna nooit paarden gezien die veel gebok vertoonden met het opleggen van het zadel. Maar, dat komt ook omdat ik vaak al begon met een longeersingel met een dekje, later daar beugels aan en daarna pas het zadel.

Maar goed, fijn dat het zo goed gaat. Hebben jullie al een planning hoe vaak jullie zo door willen gaan voordat jullie gaan hangen?

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 11:16

Kleintje schreef:
Maar goed, fijn dat het zo goed gaat. Hebben jullie al een planning hoe vaak jullie zo door willen gaan voordat jullie gaan hangen?

Je bedoelt, stappen en dan hangen?
Ik heb geen idee, ik bemoei me er verder weinig mee Bloos , morgenavond komt Renate in ieder geval weer en dan zal ik het wel eens vragen, maar volgens mij had ik haar horen zeggen dat ze er volgende week een keertje op wilde gaan "rijden" Pling

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 12:22

Ik bedoel, eerst even lekker doorlongeren, eventueel met bijzets. Zodat het paard bepaalde spieren vast aansterkt, wat conditie krijgt, goed aan je stem is voordat je erop gaat hangen en daarna in het zadel gaat zitten.
Hou je ons op de hoogte hoe het gaat?

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 16:46

Ik heb het idd toch ook niet vaak gepaard zien gaan met een hoop gebok. Zoals gezegd, moet je je paard gewoon goed voorbereiden en gaat het dan zonder veel protest.
Mooi ,dat ze het zo lekke oppakt. Succes ermee!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 17:30

Vigo wordt regelamtig gelongeert. Colet longeert hem normaal en als ik er ben help ik gewoon een beetje.
hij wordt dan ook gelongeert met singeltje en bijzets.
hij pakt het allemaal erg goed op.
met zadel is ook de bedoeling dat er eerst nog gelongeerd wordt met zadel. dat doet colet verder allemaal omdat zij straks toch met vigo gaat rijden. vigo is ook al goed op de stem te longeren.
morgenavond gaan we gewoon weer met zadel.
maar persoonlijk doe ik gewoon rustig aan, ik wil een paard niet verpesten, zeker niet dat van een ander.
ik ga ook eerst hangen en dan stappen. en dan pas een keer zitten en stappen.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 18:41

Wij zijn echt heel blij dat Renate ons helpt OK dan! en ik weet ook zeker dat het allemaal helemaal goed gaat komen.
Zonder Renates hulp waren we nu echt nog niet zo ver gekomen......echt super gewoon.

We houden jullie zeker op de hoogte, enne ik zal morgenavond mijn digi meenemen.

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 18:45

ik vind het leuk om je te helpen jacq en ik vind al je pony's helemaal geweldig (maar toch het meest humpie *grin*)

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloemetje75, mika11, oscar1996, tienus63 en 124 bezoekers