Poging 2: Krack C

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Poging 2: Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 15:21

Omdat ik de discussie over KRACK zelf wel interessant vond, hierbij een poging 2.
En dan hopelijk zonder vergelijkingen met de paardenmarkt...

Ik ben WEL weg van Krack. Ik heb hem zovaak van dichtbij meegemaakt, en als je Terlia ziet lopen weet je pas wat een echt goed paard is... met een super karakter.

Leef je uit zou ik zeggen... Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!


Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 18:56

Ik ken Krack ook persoonlijk. Ik vind zijn nakomelingen over het algemeen goede paarden hoewel ik ook misbaksels ken. Terlis is zondermeer een wereldmerrie.

Als sportpaard vind ik Krack goed maar geen topper. Ik vind hem erg hectisch en neurotisch. Hij gooit enorm voor maar kan hem nou niet in totale balans tussen voor en achter vinden lopen.

Vind het wel een aanwinst voor de fokkerij en de sport.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 20:18

Tja ik heb vandaag een wonderschoon veulen mogen aanschouwen het was een kleinzoon van krack. San Remo x Krack C echt een plaatje om te zien met erg goede bewegingen. Ik moest meteen aan de discussie van Krack denken. Ik denk zeker dat hij een aanwinst is voor de fokkerij en ook voor de sport mede vanwege het feit dat hij bij het afgelopen wereld kampioenschap de beste nederlandse combinatie was ondanks een toch minieme voorbereiding. Daarnaast was afgelopen hengstenkeuring natuurlijk heel apart gezien de hoeveelheid fantastische Krack zonen.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 21:53

Als sportpaard vind ik Krack goed maar geen topper. Ik vind hem erg hectisch en neurotisch. Hij gooit enorm voor maar kan hem nou niet in totale balans tussen voor en achter vinden lopen


Ik heb hem aan het werk gezien met Anky die Krack toen nog maar net had.Ze gebruikte dan een clinic om hem te laten wennen dat ie niet steeds zo vreselijk tekeer hoefde te gaan!
Dit heeft ie geleerd toen ie nog jong was en was moeilijk eruit te krijgen.
Op ontspanning en een luchtige aanleuning niet steeds ervandoor stormen.
Overijverig noemde Anky dat Verward

En dan nog zo snel de oefeningen uit de GP beheersbaar uitvoeren.
Klasse. Want o wat had ie moeite met zich te sluiten tot een piaffe.
Rust bewaren en de grote bewegingen kleiner maken.

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 23:45

Gerrie de eerste 2 zinnen zijn waarschijnlijk quotes van suzanne F. Als ik het goed begrijp vind je krack een crack???

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 06:54

Ik heb nu twee paarden beleerd van de hengst Krack C (ze staan beide in m'n profiel) en ik moet zeggen dat ze de gangen van Krack gekregen hebben maar het karakter Verward

Ze zijn vreselijk drammerig. Nukkig is volgens mij het goede Nederlandse woord. Bijvoorbeeld met het stappen aan de longe. Altijd maar weer draven en met eeuwig geduld lukt het. Maar toch de dag erna doen ze het weer. Terwij ik dat bij de andere paarden nooit heb gehad. Natuurlijk het zijn jonge paarden maar ze mogen eerst ff gek doen aan de longe en dan gaan we aan het werk!

En de gangen van zijn nakomelingen die wij hier hebben zijn geweldig:

[img]http://193.254.255.11/_fotos/screensize/drafje(3).jpg[/img]

Dit is dan de ruin, geweldig rustig karakter. De merrie integendeel niet! Zij kan soms zo gek doen! Altijd maar door gaan en door gaan. Soms vraag ik me af of ze psycisch wel inorde is! Ze staat nu op rust in het land met veel andere paarden.

Zijn er meer mensen die dit ook hebben met nakomelingen van Krack?

Sommige merries zijn een aanwinst voor de fokkerij (natuurlijk ook een paar hengsten) maar ik heb laatst ook een aantal (!) mindere gezien. Toen dacht ik ech: hoe kan dit! En dat waren nakomelingen uit goede merries, soms pref. merries Verward

Ik heb dus een beetje een dubbel gevoel over Krack C. En heb hem ook nog niet in het echt gezien dus daar kan ik moeilijk over oordelen!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:18

sarabande schreef:
Gerrie de eerste 2 zinnen zijn waarschijnlijk quotes van suzanne F. Als ik het goed begrijp vind je krack een crack???


Sorry voor de late reactie...
ja het was een quote.


Ik heb hem als heel jong dier in Zwolle gezien naast Gribaldi die toen met veel tamtam werd geintroduceerd.
Ondanks het feit dat ie zijn staart helemaal kneep dus niet ontspannen werd gereden vond ik hem toen al beter bewegen dan Gribaldi.

Op het NK dit jaar was het eigenlijk nog te vroeg voor hem ,maar ja jewilt je titel verdedigen en eigenaren willen hem weer in de etalage zetten... Verward

Mischien is een Bach remedie iets voor zijn innerlijk wat in balans te krijgen?

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:21

Gerrie schreef:
Mischien is een Bach remedie iets voor zijn innerlijk wat in balans te krijgen?


Zal iets heel anders zijn dan een sjef remedie iig Haha!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:26

sarabande"]
[quote="Gerrie schreef:
Mischien is een Bach remedie iets voor zijn innerlijk wat in balans te krijgen?


Zal iets heel anders zijn dan een sjef remedie iig Haha!
[/quote]

Stel hem er gelijk ook op in Haha!

Bach gaat nl op voor mens en dier.
OK dan!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:36

Nou ik weet niet of Sjef daar nog gevoelig voor is hoor Verward

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:43

Nee dat denk ik ook niet,helaas.

maar voor Krack zou het wel wat kunnen zijn,en al die andere top-sporters!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:44

Edward?

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 23:15

Sjuimpje schreef:
Edward?


Hee je brengt me op een idee

maar de paarden vind ik ook top-sporters hoor Knipoog

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 23:24

Gerrie het probleem met Krack is dat ie zo verschrikkelijk lief is. Dus je zult zijn trainer/cq ruiter in behandeling moeten nemen

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 07:46

Foto's van de jonge Krack in beweging spraken mij echt niet aan. Achterhand kwam er volgens mij een trein later aan. Was zelfs een beetje anti Krack. Maar ik heb hem op video in de Kür van Jerez. En ik moet zeggen hij heeft mij aangenaam verrast. Hij loopt nu al veel geslotener. Heeft een fantastische passage maar heeft nog wat problemen met de piaffe. Hoe hij van karakter is weet ik niet. Al zag hij er in Jerez wel rustig uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 08:20

Krack is gewoon over de zeik gereden en getrixt in zijn jongere jaren. Dat die arme ziel door enkele dat op zijn boterham gepresenteerd krijgt als neurotisch, kan hij niets aan doen. Geef de vorige ruiter maar de schuld, die reed hem zo. En Krack met zijn superkarakter probeerde het allemaal maar te doen zoals gevraagt.

Persoonlijk vind ik het een van de beste paarden van Nederland, superbewegen, superkarakter, plaatje om te zien en dan niet te vergeten hoeveel echt goede nakomelingen hij inmiddels al heeft gefokt.

Wat wil een mens nog meer...........................

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 08:37

Pipo schreef:
Krack is gewoon over de zeik gereden en getrixt in zijn jongere jaren. Dat die arme ziel door enkele dat op zijn boterham gepresenteerd krijgt als neurotisch, kan hij niets aan doen. Geef de vorige ruiter maar de schuld, die reed hem zo. En Krack met zijn superkarakter probeerde het allemaal maar te doen zoals gevraagt.

Persoonlijk vind ik het een van de beste paarden van Nederland, superbewegen, superkarakter, plaatje om te zien en dan niet te vergeten hoeveel echt goede nakomelingen hij inmiddels al heeft gefokt.

Wat wil een mens nog meer...........................


Amen

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 09:26

Ik vind Crack ook een droppie. Helaas heeft hij niet de beste start gehad maar al die tegenslagen bewijzen ruimschoots wat een karakter er op zit. Die gaat wel door. Ik heb een aantal fijne sportpaarden van hem gezien en dat beviel me wel. Bij Anky heeft hij nu het geluk dat hij meer richting de ontspanning gereden wordt en na jaren geflipt te hebben is dat heel moeilijk voor dat paard....maar hij doet het wel. Laat hem dan nog maar lekker heet en overijverig of 'neurotisch' worden. Dat noem ik pas karakter.

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 09:30

Iedereen roept hier dat hij zo'n goed karakter heeft maar geeft hij dat ook door aan zijn nakomelingen? Hoe fokt hij met bepaalde bloedlijnen? Goed of slecht? Wat zijn de minpunten die misschien kan doorgeven. Ik zeg niet dat ik er nu zal mee fokken maar je weet maar nooit. Al zal mijn portemonnee misschien te klein zijn tegen die tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 09:37

Ja dat geeft hij door aan zijn nakomelingen. Kijk naar Terlia, die merrie was een week onder het zadel en werd bij de hengstenshow onder het zadel voorgesteld. Ze was superbraaf!!! Zelf hebben wij ook een krack c uit een facet merrie gefokt, ook een paard met zeer veel werklust en altijd braaf. De nakomelingen die ik heb gezien hebben allemaal een fijn karakter.

Maar ik geef ook niet snel de schuld aan het paard dat hij een slecht karakter heeft, wel aan de mens die met het dier omgaat.

parnassia
Berichten: 815
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 09:58

de Krack die ik nu rijd... met een fijner karakter krijg je ze niet volgens mij, super braaf en koel, veel werklust. Ze heeft weinig moeite met het gevraagde, het enige gevaar is eigenlijk dat je zo'n paard makkelijk overvraagt doordat ze alles zo gemakkelijk aanbied moet je niet te snel willen. Dat is de enige Krack die ik zelf rijd/ gereden heb, wat ik er verder van zie komt ongeveer overeen met bovenstaande. Die Terlia vond ik toen bij van Uytert ook erg indrukwekkend, zoveel gemak en balans.... Wat opvalt aan de veulens is dat ze niet bang en nieuwsgierig zijn.

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 10:12

Sorry voor het gezaag over zijn karakter maar ik moet hengsten gebruiken die zelf heel rustig en koel zijn maar die toch ook werklust hebben. Ik heb nl niet graag paarden die voor het minste in de schrik schieten en wegspringen of blokkeren of iets anders van dat nerveuze gedoe. Ik word er nl zelf nerveus of bang van als ze zo reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 10:30

Misschien is Darwin dan een optie? Volgens mij fokt hij superkoele dieren!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 10:30

petraaken schreef:
Sorry voor het gezaag over zijn karakter maar ik moet hengsten gebruiken die zelf heel rustig en koel zijn maar die toch ook werklust hebben. Ik heb nl niet graag paarden die voor het minste in de schrik schieten en wegspringen of blokkeren of iets anders van dat nerveuze gedoe. Ik word er nl zelf nerveus of bang van als ze zo reageren.


Als je fokt, heb je het komende karakter van je paard voor 2/3 in eigen handen
a bij de keuze van de combinatie
b bij de opvoeding van het veulen

Als je steeds maar de fout bij de hengst blijft zoeken ken je de regels van het spel niet.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 10:44

sarabande"]
[quote="petraaken schreef:
Sorry voor het gezaag over zijn karakter maar ik moet hengsten gebruiken die zelf heel rustig en koel zijn maar die toch ook werklust hebben. Ik heb nl niet graag paarden die voor het minste in de schrik schieten en wegspringen of blokkeren of iets anders van dat nerveuze gedoe. Ik word er nl zelf nerveus of bang van als ze zo reageren.


Als je fokt, heb je het komende karakter van je paard voor 2/3 in eigen handen
a bij de keuze van de combinatie
b bij de opvoeding van het veulen

Als je steeds maar de fout bij de hengst blijft zoeken ken je de regels van het spel niet.
[/quote]

Hier ben ik het roerend mee eens!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers