Pele???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lizzy_20
Berichten: 6
Geregistreerd: 18-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-01 21:04

Zijn hier toevallig nog meer mensen die een afstammeling hebben van de KWPN-hengst Pele?


Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 21:08

Hoi, mijn merrie Lamanda is een Hugo x Pele.
Ze zeggen dat ze het drukke heeft van haar opa Abgar, de vader van Pele. Hoe is het karakter van jouw paard?

Lizzy_20
Berichten: 6
Geregistreerd: 18-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-01 21:12

June kan soms ook best lastig zijn. Ze is vaak een beetje schrikkerig en ik kan niet met haar alleen over de weg als ik erop zit.
In de omgang is het een super lief paard (staat aan de trailer te slapen op wedstrijden) en op wedstrijden wil ze meestal erg goed lopen.
En jouw paard?

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 22:43

Ik ken er wel een, een 13 jarige merrie van Pele. Dit is een (mooi!) manegepaard met een gouden karakter! tis wel een kleintje (1,61 m). Heeft ook nog een zoon v. Cavalier.

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 21:28

Herkenbaar!

Lamanda heeft een superfijn karakter. In de hand is het echt de allerliefste en rustigste. Op de pensionstal loopt het dochtertje van de eigenaars rond. Zij is twee jaar en krabt de hoeven van Lamanda uit. Zo schattig: ze roept ' Oet' en ' Itten' (de v en sch kan ze nog niet uitspreken), en Lamanda luistert ook nog!
En inderdaad op de wedstrijden is ze er 200% (thuis wil ze nog wel eens vervelend doen). Zo gauw ze ' Bij A binnenkomen .. ' hoort, gaat het koppie erop en begint ze te sjouwen.

Ze kan wat druk en schrikkerig zijn. Maar gelukkig niet zo erg, dat ik er niet alleen mee weg kan. Ze zal nooit wegvliegen of omdraaien, maar ze hupt dan wat van links naar rechts. Wel vermoeiend!

Naz, je hebt het toch niet over Grandioos? Dat zou wel erg toevallig zijn, die heb ik ingereden!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 21:43

Jawel Lachen Wel Grandioos!
A.s. vrijdag gaat mijn paard weer naar die manege.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 21:50

Heee Mirjam, wie heeft jouw paard gefokt? Ik heb namelijk ook een -anda afstammeling, waar Pele bleod in voorkomt, maar dan wel heel ver naar achteren in de moederlijn, dat paard is gefokt in Bakkeveen, vlakbij Norg dus.... kan het zijn?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 22:09

Dees, ik denk van niet. Lamanda is gefokt door dhr. Alingh uit Vries. Haar moeder heet Herlinda = Pele x Walenka (= Patriek x Vrieda). En Vrieda is weer Rigoletto x Orieta.

Volgens mij allemaal hengsten die in het Noorden gefokt zijn. Maar waarom ze die lijn nou met Selle Francais gekruist hebben? Hugo is KPWN goedgekeurd, maar zijn vader is Selle Francais (Grand Veneur) en zijn moeder is van Jasmin (ook SF).

Naz, Lamanda is ook een kleintje 1.59. Wel erg toevallig zeg, ik wil Grandioos nog wel een keertje zien. Dat is echt 10 jaar geleden! Stuur je wel een PB'tje.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 22:34

Mijn instructrice heeft een zwarte grandprix merrie van Pele x naturel. cindy heet ze. En Cindy heeft nu een veulen van Osmium gekregen dit jaar, en ze heeft een 10 jarige zoon van Ulft. cindy is een heel fijn rijpaard met een superkarakter.

Lizzy_20
Berichten: 6
Geregistreerd: 18-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-01 11:04

Ik heb gehoord dat er nog meer paarden van Pele in de top lopen/hebben gelopen, in het springen geloof ik.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 11:55

Nou, toevallig kan die merrie ook super springen. maar ze is nu eenmaal terecht gekomen bij een dressuuramazone. MAar er heeft wel eens een proffessionele ruiter op gesprongen die het dier wel uit wilde brengen.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 11:57

Ik heb ook een Hugo van 160m Mirjam. Uit een Almé merrie.
Ik heb een Indorade x pele x Abgar gereden, hele sterke merrie waar niet iedereen zo mee weg kon rijden. een vos van 170m.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Tazzzz

Berichten: 57
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 15:09

Volgens mij hebben al die Pele's een gebruiksaanwijzing!

Die van mij kan wel een beetje springen, maar in het parcours vind ze het allemaal zo onwijs spannend!!! ik ben nog niet met dr rondgekomen! Haha! (Heb het ook pas 2 keer geprobeerd trouwens Haha! )

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 19:28

Een halfzusje van Fie is een Pele (x Formateur). Ze is gefokt uit de dezelfde moeder als Fie. Ze is als veulen verkocht door de fokker (mijn instructeur) en ik kwam haar pas bij toeval weer tegen in Heerhugowaard.
Ze schijnt M gesprongen te hebben en ze is superbraaf!
Ze is zwart, rond de 1.65m. en (bijna) helemaal zwart.

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 23:10

Lamanda is eigenlijk ook meer een springpaard (Hugo schijnt een echte springer te zijn).

De vorige eigenaar (tienerjongen) heeft met haar 1.30 m. gesprongen. Dat deed ze erg goed. Helaas sprong die echt alleen maar met haar (veel en hoog), waardoor ze hoefkatrol fase 4 heeft gekregen. Daarom ben ik haar nu aan het omtrainen tot dressuurpaard (ahum). Dat vind ze erg moeilijk, maar het gaat wel aardig goed. Alhoewel ze nooit Grand Prix zal halen Lachen

Volgens onze smid is het aan haar karakter te danken dat ze nog loopt, want ze moet toch wel veel pijn hebben gehad. Ze loopt overigens nu 100% en weer op gewone ijzers Party!! Party!! Party!!

Tazzzz

Berichten: 57
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 15:49

Heb je mooi geluk gehad met die katrol fase 4!!! Poeh hé! Gelukkig hebben onze paardjes een super wil en een super karakter!!!! Haha! Haha! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 74 bezoekers