zonder zadel

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

zonder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 12:47

Gisteravond ging ik maar weer eens zonder zadel rijden en ik ben dara echt een mietje in, en ik had dus al besloten alleen te stappen. Na een kwartiertje dacht ik, een klein drafje meot kunnen, een lange zijde en dan stop ik weer.
Schiet die vuilak toch zo de bak uit met een scherpe bocht naar de paddock, tssk Boos!
Dus ik helemaal boos (zat nog wel OK dan! ) en heb hem achteruit terug laten lopen de bak in, aangedraaft en volte voorbij de poort. Hij probeerde het wel maar dat ging niet door deze keer was ik voorbereidt.

En na een paar rondjes in draf dacht ik: he ik kan in draf zonder zadel Cool
Als je er maar niet op let, hihi. Ik kon echt lekke zitten en heb echt gereden, niet wat rondgesjokt en ben zoooo trots op mezelf. Echt weer een nieuwe stap voor mijn zelfvertrouwen.


Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 12:51

en nu op naar de galop Knipoog Dat is pas super zonder zadel, en ik vind het zelfs veel gemakkelijker dan draf omdat je niet zo hobbelt

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Irene2Jarig

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 12:54

hey! op naar de galop jah! als je kunt draven, kun je ook galopperen!
Wel knap joh!
Zelf rijd ik ook welns zonder zadel. ga ik naar buiten, over zandpaadjes galopperen( mun knolletje schrikt bijna nergens van Knipoog )
verder nog succes hej!

Mijn werk als bruidsfotograaf: http://www.ireneleusink.nl
Mijn werk als marketeer: http://www.promo-en-zo.nl

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 12:58

Ik vind het zelf altijd heerlijk om zonder zadel te rijden. Er zit dan veel meer gevoel in. En sla meestal de draf over(ik rijd iig geen stukken in draf, die gebruik ik alleen om rustig aan te galoperen).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 13:17

Goed hoor!
Zeker leuk dat je je zelfvertrouwen op deze wijze vergroot!
Veel plezier en succes bij het uitbouwen van dit gebeuren!


Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:45

Fijn hoor, dat je je zelfvertrouwen weer vergroot hebt, is toch weer een soort van overwinning voor jezelf he!

Succes verder

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:51

xKatleentjex schreef:
en nu op naar de galop Knipoog Dat is pas super zonder zadel, en ik vind het zelfs veel gemakkelijker dan draf omdat je niet zo hobbelt


je moet dan alleen niet zo'n pony hebben die in de galop nog weleens een rodeo showtje geeft met een zadel is dat nogwel uit te zitten, maar zonder zadel is het vliegles

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:56

Of een paard zoals ik had... op stal deden we daar wedstrijdjes mee. Wie kan het langst blijven zitten zonder zadel... Het record stond op 4 seconden. Soms ging hij al tekeer als je er op probeerde te komen en andere keren zat je net... dan zakte hij met zijn buik op de grond en tsjakka daar ging hij. Dat was echt geen pretje om daar zonder zadel op proberen te rijden.

DAG LIEVE MAMA. I love you and I miss you
28 mei 1941 - 21 januari 2009

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 15:27

hehe ik rijdt heel veel zonder zadel en dan vooral buiten maar mijn paard wil soms nog wel als ze niet vooraan mag galoperen een rodeo-actie geven maar daar ben ik nu aan gewend dus ik val er niet af ofzo Lachen
is wel leuk he zonder zadel Haha! wat voor pony heb je?ik heb een halflinger dus die heeft zo'n lekker brede rug,als ik bijv. op de pony van mijn vriendin rijdt (een new-forester) zit dat wel minder lekker vind ik Lachen

Lovers Sound Lovers
Ik denk altijd goed na, voordat ik iets stoms zeg Haha!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 16:20

ebbeltje schreef:
ik heb een halflinger dus die heeft zo'n lekker brede rug,als ik bijv. op de pony van mijn vriendin rijdt (een new-forester) zit dat wel minder lekker vind ik Lachen


ja dat is ook weer waar *LOL*
ik heb een KWPN en dat valt nog redelijk goed mee, maar ik vind fjorden veel beter zitten Pling , in tegenstelling tot arabieren. heel fijn paarden die laatste, maar zonder zadel vind ik het maar niks Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 16:26

ik heb een soort 2-zitsbank zonder zadel, die zit pas comfortabel! Alleen jammer dat ie zo vreselijk schrikkerig is en zo weg springt af en toe....

De meisjes met New Forrest pony's bij mij op stal vinden hem wat breed, ze krijgen altijd spierpijn in hun liezen als ze hem naar de wei gebracht hebben zonder zadel!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 18:40

xKatleentjex schreef:
en nu op naar de galop Knipoog Dat is pas super zonder zadel, en ik vind het zelfs veel gemakkelijker dan draf omdat je niet zo hobbelt


Idd galop is het einde. Ik deed het altijd op Roy (zie profiel) en dat was heel makkelijk omdat ie lekker smal is en ik lange benen heb! En dan in rengalop over het zandpad Haha! Ik was toen de gelukkigste op de hele aarde! En later heb ik ook zonder zadel met hem gesprongen tot twee dubbelsprongen van 60 cm! En dan deden we ook nog een knoop in de teugels en de armen los! Geweldige tijd!!!!!

Ook veel gevallen hoor Knipoog

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 18:42

Goedzo! Nu nog galop! hehe Tong uitsteken

Neej hoor alles op je eigen tijd!

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 20:11

Hee, Pauline, Goed zeg!! De overgang van draf naar galop lijkt me bij Joris niet zo prettig Hij wil nog wel eens heel hard gaan draven in plaats van aangalopperen Haha! Gelukkig heb je wel veel manen om je aan vast te houden mocht het niet zo lukken Knipoog

Ik heb me er nog niet aan gewaagd bij Joris
Wist niet hoe 'gewoon' hij dit zou vinden Knipoog
Zal me er ook eens aan wagen

Life feels better when I'm caffeinated.
Naar een quote van MindBodyGreen-Sarah von Bargen

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 20:19

Ik kroop ook regelmatig even zonder zadel op mijn pony.

Tot ik er een week of vijf geleden vanaf vloog en mijn heup kneusde. Ik heb er nog steeds last van. Niet de hele dag of zo maar als ik de hele dag heb gezeten, of juist heel veel heb gelopen enzo voel ik het toch echt wel.

Voorlopig gebruik ikweer een zadeltje denk ik Haha!

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 07:47

Tja Joris galoppeeert weleens wat "vrolijk" weg, en dat zal toch wel vliegles worden dan Dat hard aandraven is inderdaad ook geen feestje, maar hij is in principe breed zat, een echt bolle haflinger Lachen

Ik zal me er eens aan wagen in galop, dan horen jullie wel naar welk ziekenhuis je een kaart kunt sturen *LOL*

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 08:39

ik hoef het op mijn pony niet te proberen ik denk dat ik dan gelanceerd wordt

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 21:04

Nou, ik heb het ook geprobeerd op Jorisje.
Ondanks (of doordat) hij zo breed is, kon ik niet echt een lekker plekje vinden om zó te kunnen zitten, dat ik niet steeds ging glijden. Bloos

Ligt ook wel aan het gebrek aan oefening de laatste tijd Schijnheilig Heb nl. al heel lang niet meer zonder zadel gereden.
Heb nog wel gedraafd met hem, maar geen galop gedaan.
Je kunt volgens mij wel heel lekker relaxte buitenritten zonder zadel houden (veel rechtuit, en rustig aan) met hem.

Joris vond het al lang goed. Hij hoefde eens niet zo te werken e n moest juist heel rustigaan doen.

Ik kwam er trouwens maar moeilijk op. heb hem langs het hek moeten zetten... Bij Mistral sprong ik er altijd zo op. En die was wel even wat groter dan Joris Verward Ik denk dat het zijn buikje was, die in de weg zat Knipoog

Wel lekker trouwnes hè; zo'n warm paardenlijf direct onder je billetjes

Life feels better when I'm caffeinated.
Naar een quote van MindBodyGreen-Sarah von Bargen


Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 21:13

Op Valentijn heb ik ook veel zonder zadel gereden en springen (+/- 1 meter zonder zadel)
Tja op die momenten was ik wel blij met mijn 100% betrouwbare pony

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 21:59

zonder zadel rijden is super dat ik reed altijd zonder zaddel dus in het weiland en bak en bos alles en als ikl ff een rodeo had dan bleef ik er zo op zitten dat ik ben er weleens afgevallen maar naar verloop van de tijd krijg je het zelf onder controle.

ik reed dus zonder zadel dus stap-draf-galop-en rengalop

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, MirjamRobin, Selima en 34 bezoekers