Advies gevraagd: Arabieren veulen kopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Advies gevraagd: Arabieren veulen kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 20:11

Helaas is het door omstandigheden (pb me maar voor details) niet gelukt mijn Russisch gefokte merrie drachtig te krijgen. Omdat mijn beide paarden "op leeftijd" beginnen te raken, ben ik opzoek naar een nieuw familie-lid voor de toekomst (veulen)
Mijn voorkeur gaat uit naar een Arabier. Helaas ben ik zelf 1.78cm.
Ik ben vooral op zoek naar een paard wat goed op de benen is, super snoekhoofdjes vind ik lelijk (je weet wel, die echte amerikaanse types) maar ik zit dus vooral met de hoogte, welke arabieren zijn nu het grootst? Ik wil er niet mee gaan showen of zo. Mijn arabiertje haar voorouders hebben op de renbaan gelopen (tjersk) en als die van mij enigzins rastypisch is dan zijn ze onvermoeibaar, sterk, heet, snel op hun teentjes getrapt, en hebben een uitstraling waarvan de tranen je in de ogen springen, en zijn in 18 jaar nog nooit kreupel geweest. Zoiets zoek ik dus, alleen graag met een schofthoogte van 1.60cm. Is dat te vinden ? of moet ik naar plan B (anglo-arabier) Ik zoek dus een veulen met arabieren bloed, waarvan de stam zich ook bewezen heeft in de sport of i.d.
Als het te vinden is, waar moet ik zoeken ??? (hoeft niet in Ned. of Belgie te zijn)
Ik heb tijd, maar toch wil ik of volgend jaar, of het jaar daarop, een veulen erbij. Alle tips welkom!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 21:43

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zijn de pools gefokte arabieren wat groter en steviger gebouwd. Maar echt "grote" arabieren zijn vlgns mij moeilijk te vinden hoor. Dan zul je inderdaad eens naar kruisingen moeten kijken; anglo-arabier of zoek eens in het NRPS. En uiteindelijk maakt je lengte niet zoveel uit, maar meer je gewicht Knipoog

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 00:18

Klopt, ik fok zelf met een Poolse lijn (Pyrrus) NRPS pony's en deze worden allen groot met heel veel massa.

Informeer eens bij Jadem Arabians, die zitten in Belgiƫ en fokken met Polen.

Dune

Berichten: 254
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 01:09

Hallo,

Kijk eens op www.kebuarabians.com
Wij bieden daar een paar Volbloed arabieren aan met een verwachte stokmaat van 1 m 60.
Misschien staat er iets voor je tussen.

MVG
KeBu Arabians

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 18:42

Kijk ook eens op www.europeantrainingcenter.com
Zij hebben heel wat links met stoeterijen over heel de wereld en zitten voornamelijk in de Polen. Ik heb zelf mijn Poolse merrie daarvandaan (Zweden), die ook een grote maat Arabier wordt.