mijn paard: JUNIOR x CATHERSTON DAZZLER

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

mijn paard: JUNIOR x CATHERSTON DAZZLER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 20:34

Ik heb sinds een paar weken een paardje en nou vroeg ik me af wat jullie hier voor zouden betalen tis een 6 jarige kwpn merrie, grijsshimmel, 1,66 heeft in belgie 1.15m parcoursen gelopen maar is dressuur gefokt hier een deel van haar stamboom:


...............................................................WAHTAMIN XX
........................UNIFORM(pref)
...............................................................LIRIS(keur pref prest)
JUNIOR STV
.................................................................VARIANT
....................... ENNIA STV (keur pref)
...............................................................UNIA (keur pref)


................................................................DUTCH COURAGE
......................CATHERSTON DAZZLER
LILIUM ll STV ...............................................WELTON GAZELLE

....................................................................UNIFORM(pref)
...................DIAMANT STV(keur sport dress)
LILIUM (keur pref prest)



wat zouden jullie voor deze 6 jarige merrie betalen?

(sorry van de stippel maar anders deed ie niet zo!)

Nathaley

Berichten: 415
Geregistreerd: 30-12-01
Woonplaats: Hazerswoude-dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 20:57

Dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat het paard kan, maar aan haar papieren te zien lijkt me het wel een leuk paardje

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 21:17

ja okeej dat begrijp ik maar als haar papier zou zien, wat zouden jullie dan geven?

fokker
Berichten: 195
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 21:34

Als je je paard niet wilt verkopen moet je dat soort dingen niet vragen en niet willen weten.
Geniet van je paard en maak je niet druk of je teveel of te weinig hebt betaald(te weinig komt meestal niet voor)
Als hij je bevalt dat is ie nooit te duur

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 21:40

dat maakt mij ook niet uit, ben gewoon nieuwsgierig!

fokker
Berichten: 195
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 21:49

Kan wel eens tegenvallen
Is ze rontgengekeurd?
Welk niveau loopt ze in de dressuur?
Is ermee gefokt? Is ze verkeersmak? Een 1.15parcours springen voegt voor een dressuurmerrie 0,0 waarde toe.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 21:58

Ik kan me best voorstellen dat iemand daar benieuwd naar is. Het is toch nooit erg om iemand zijn mening te vragen? Voor mij telt zelfs de springkwaliteiten mee voor een dressuurpaard.
Misschien een paar foto's plaatsen?

fokker
Berichten: 195
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 22:02

[quote="chantal1"] Voor mij telt zelfs de springkwaliteiten mee voor een dressuurpaard.

Oja? Waarom dan?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 22:11

Ik vind dat een correct paard ook een goede sprong moet kunnen laten zien, ook een dressuurpaard. Of dit wel of niet in wedstrijd verband bevestigd is maakt mij niet uit (liefst eigenlijk niet). Maar de kwaliteiten die zie ik graag terug in een dressuurpaard ook al worden ze misschien nooit benut. Mijn persoonlijke mening.
Ik snap jou standpunt wel maar ik begrijp ook dat iemand benieuwd is naar de mening over zijn/haar paard en aangezien het een merrie is kan ze de meningen over haar altijd meenemen, mocht ze ooit met haar willen dekken (maar dan hebben we het al lang niet meer over prijzen, daar komt bij dat een prijs respectievelijk is en iedereen ook verschillende eigenschappen bovenop stelt).

fokker
Berichten: 195
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 22:24

Van mij zal iemand die gewoon een paardje heeft voor de lol niet horen wat hij waard is. Ik weet uit ervaring dat er vaak teveel wordt betaald voor gewone beestjes waar een handelaar een heel verhaal bij heeft opgehangen en zo'n meisje goud beloofd.
Als hij d'r past moet ze erblij mee zijn en niet onzeker of ze hem te duur heeft of niet want je kunt er niets meer aaan veranderen en het geeft alleen maar scheve gezichten.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 22:27

Ok, daar ben ik het mee eens.
Maar ik neem aan dat als je zo'n topic start, je zou kunnen weten dat je te horen krijgt dat je te veel betaald hebt want zoals jij ook zegt gebeurt dat vaak. Geen scheve gezichten naderhand want je was er immers zelf bij. Ooit heb je de keuze gemaakt en dan moet je daar achter staan, denk dat ze dat ook wel doet hoor.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 23:19

Aan alleen een mooi papier heb je niks.... Het gaat natuurlijk ook om aanleg, karakter enzovoort.

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 00:10

Is wel grappig. Ik ken de merrie zelf niet, maar ken wel de moeder, grootmoeder en overgrootmoeder.

Lilium II ken ik volgens mij alleen maar als veulen. Grootmoeder Diamant komt uit Lilium. En Lilium is weer de moeder van de hengst Variant. Uit Diamant komen ook diverse goede sportpaarden. Een van de nakomelingen uit Diamant van Donnerhal was aangewezen voor Ermelo in 2002. Verder loopt een andere nakomeling van haar van Iglesias in Engeland op Advanced Medium niveau.

Maar misschien wist je dit al allemaal. Als je nog meer wilt weten dan kan ik je nog wel wat meer vertellen.

En ook ik kan niet echt een zinnig antwoord geven op wat je voor zo'n paard zou betalen. Het belangrijkste is namelijk of het klikt met je paard.
Wat de een geweldig vindt, vindt de ander niks. Dus als je er nu blij mee bent maakt dat allemaal niks meer uit.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 10:02

Diamant STV is tegenwoordig niet alleen een Keur Sport merrie, maar ze is ook Preferent Prestatie.

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 21:51

Elk goed paard hoort ook normaal een sprong te kunnen maken, ken nog een Junior die Z liep met springen. het blijkt dat Junior STV zelf goed presteert in de dressuurring en zijn nakomelingen over het algemeen ook hiervoor ingezet worden. Maar mensen moeten verder kijken dan de prestaties van de hengst, afstamming achter Junior STV geeft meerdere goede springpaarden en/of paarden/hengsten die hoog scoren voor de springonderdelen.

En tja het is maar net wat een gek ervoor geeft, als het paard jou past en je hebt er een goed gevoel bij dan moet je kijken of het in jouw budget past en of je dat ervoor over hebt. Vraag anders je instructeur etc. of ze mee gaan om te kijken.