Gouwe Ouwe, trailervragen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Gouwe Ouwe, trailervragen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 23:56

Heb net eens de zoekfunctie gebruikt,maar kon maar 1 'bruikbaar'topic vinden Knipoog Daar viel mij op,dat de Atec goed uit de bus kwam..

Nu mag ik waarschijnlijk over een paar maandjes een 2de hands trailer uitzoeken Haha! ,maar ik weet er dus niet veel vanaf.. Bloos
Ik zoek een niet al te zware trailer (onze auto is niet echt zwaar), 1,5 paards,die tegen een stootje kan.. Maar waar moet ik nu echt op letten,gebreken waar je als 'trailerleek' dus overheen kijkt? (bijv.rottende bodem etc) Wat voor merk vinden jullie fijn in gebruik.

Ik heb wel het geluk dat mijn vriend nogal veel van auto's weet en meegaat,misschien dat dat scheelt..Ook mijn vader weet wel het een en ander..Maarja,een auto is natuurlijk een heel ander verhaal dan een trailer,dus ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen..

Alvast bedankt!

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 00:31

Heb je lef, tijd en drie rechter handen, koop dat de allergoedkoopste trailer die je vinden kunt, sloop dat ding helemaal uit elkaar en bouw hem opnieuw op. Weet je zeker dat je een goede trailer hebt en het is goedkoper dat een redelijke trailer waar je uiteindelijk ook maar van af moet wachten hoe goed die is. ik heb een twee-paards Westfalia op deze manier aangepakt en voor 4000 euro was ik op de weg.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 09:01

tsja..dat wilden we in eerste instantie doen,maar door omstandigheden zal daar niet veel tijd voor zijn...

Bedankt!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 11:18

*klein schopje* Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 11:45

Ifor Williams heeft trailers met een aluminium bodem, deze zijn een stuk onderhouds vriendelijker dan een houten bodem.
Ook de voorlaadklep is erg praktisch, wel zijn ze wat aan de zware kant.
Hier staan alle technische gegevens:
Ifor Wiilams 1,5 paards
www.jozua-aanhangwagens.nl

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 12:00

Hey dank je, ik ga meteen kijken!

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 12:11

Ilindra schreef:
Ifor Williams heeft trailers met een aluminium bodem, deze zijn een stuk onderhouds vriendelijker dan een houten bodem.
Ook de voorlaadklep is erg praktisch, wel zijn ze wat aan de zware kant.


Alu valt niet te onderhouden, dat blijft goed totdat er gaten in vallen en die vallen er zomaar in, zonder dat je dat echt op voorhand kunt zien. Ik kan je wel enkele voorbeelden laten zien, Land Rovers bestaan voor een belangrijk deel uit aluminium.
Ifor is loodzwaar, 2000kg voor een 1 1/2 paards is een normaal gewicht. Voordeel hiervan is wel dat ze niet van de weg te branden zijn.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 12:21

Ik zag inderdaad dat ifor williams wel erg zwaar is..Te zwaar voor ons.zal best zijn voordelen hebben op de weg,maar niet met onze auto hahah.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 12:25

Heja's zijn ook fijn en degelijk.Hoe duur en zwaar weet ik niet precies, aangezien wij een nieuwe 2 paards met zadelkamer hadden gekocht.
Maar eerst hadden wen een 1 3/4 en onze audi A3 kon m toen ook trekken met een E- pony erin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 12:29

Yep, hij weegt leeg 770 en het max. beladen gewicht is 1600kg.
Een heel gewicht maar wel oerdegelijk.
Succes met het vinden van een goede trailer

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 12:43

kijken aan de onderkant of het geverft is , dat hoort niet zo t e zijn

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 12:43

Heb zelf een tweedehands tweepaards Westfalia Jupiter gekocht. Ligt super op de weg (onafhankelijke wielophanging), is ruim voor de paarden en heeft een raam voorin, wat paarden prettig schijnen te vinden (vind ik pers. ook wel leuk: kun je ze vanuit de auto zien)

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 16:56

Hey,bedankt voor de reacties allemaal!

OK dan!

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 17:46

Onze Heja 1,5 paards weegt op papier 520 kg.
Verder heeft Hotra een type trailer dat niet al te zwaar is.