moeilijk nageeflijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

moeilijk nageeflijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 21:05

mijn pony loopt in het begin echt ongelooflijk moeilijk nageeflijk, hij spant heel die "ondernekspier" aan en het enige wat helpt is heel veel figuren en tempowisselingen rijden Scheve mond
oke, als hij eenmaal loopt loopt ie de sterren van de hemel en dat maakt al een heleboel goed maar toch is het vervelend om elke les opnieuw te moeten beginnen
op concoursen doet hij dit niet (beter zo dan andersom) en dat geeft dan weer een geweldig gevoel OK dan!

weten jullie misschien een oplossing?
dit is niet zo zeer een groot probleem maar toch ff een mening van jullie!!


Alieska

Berichten: 610
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:21

Wel, vooral meteen beginnen met je bochtjes en overgangen.. het is ook een kwestie van de truk te vinden.. Mijn vriendin bv. moet eerst super lang instappen en dan pas loopt dat paardje geweldig.. Met een vos dat ik rijdt moet je nou net sneller beginnen draven en dan loopt ie ook geweldig. Het is een kwestie van aanvoelen en uittesten waarom hij zich opspant. Vraag eens raad aan je lesgever of vrienden die er veel van weten. succes nog!

we are not retreating, we are advancing in another direction Knipoog

profiel

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:24

Ik denk dat je al op de goede weg bent door veel figuren en tempowisselingen te rijden. En je zegt zelf al dat hij na een tijdje wel goed gaat lopen. Nou perfect toch? Waarom moet een paard meteen aan de teugel en ontspannen zijn? Ieder paard heeft gewoon even een warming-up nodig en het ene paard wat langer dan het andere.
Veel succes ermee hoor

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 22:05

AnnaBabs schreef:
Ik denk dat je al op de goede weg bent door veel figuren en tempowisselingen te rijden. En je zegt zelf al dat hij na een tijdje wel goed gaat lopen. Nou perfect toch? Waarom moet een paard meteen aan de teugel en ontspannen zijn? Ieder paard heeft gewoon even een warming-up nodig en het ene paard wat langer dan het andere.
Veel succes ermee hoor


precies, ik vind ook datje zo al heel goed opweg bent, mijn paardje was een tijdje ook heel lastig met inrijden.....en heel stug in zijn mond, maar dat is nu heel erg veranderd, hij is nu in het begin nog een beetje stug, maar dat is al veel eerder over als vroeger.
Ik rijd ook veel tempowisselingen, en slangevoltes vooral in het begin... dat is gewoon een hele goeie warming-up en ook vooral veel stelling naar links en naar rechts buigen op iedere hand.... daarna kan je met het echte werk beginnen! suc6

Paardrijden is geen krachtsport, maar gevoel
San Z1+9 Fury M2+6 Haha!
Hoe meer je de mensen leert kennen, hoe meer je de dieren gaat waarderen!!

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 09:02

AnnaBabs en Danifur ik denk dat jullie gelijk hebben hij doet het goed als ik al die tempowisselingen en figuren rijd!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 09:35

Ik sluit me helemaal aan in het rijtje.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 13:59

Keesje schreef:
AnnaBabs en Danifur ik denk dat jullie gelijk hebben hij doet het goed als ik al die tempowisselingen en figuren rijd!


Nou perfect hoor . Ik denk dat je zo goed bezig bent!


danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 16:53

Keesje schreef:
AnnaBabs en Danifur ik denk dat jullie gelijk hebben hij doet het goed als ik al die tempowisselingen en figuren rijd!


heel mooi toch! OK dan!
ik vind dat je echt goed bezig bent, je doet helemaal geen vervelende dingen dus ga gewoon zo door... ik hoor het graag nog eens van je of het helpt!!

Paardrijden is geen krachtsport, maar gevoel
San Z1+9 Fury M2+6 Haha!
Hoe meer je de mensen leert kennen, hoe meer je de dieren gaat waarderen!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 42 bezoekers