Welke deken?/Wanneer deken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Welke deken?/Wanneer deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 14:48

Jaja het is bijna weer dekenweer en dit jaar wil ik op tijd beginnen ermee! Vorig jaar had ze me toch een wintervacht....veelste dik! Toen nog niet echt een ramp maar we gaan volgend jaar starten dus....dan wel!

De vraag is alleen: wanneer beginnen met dekens? Welk soort dekens? Iemand ervaring met halsstukken? Wat is nu een echte goede deken voor de hele winter, voor binnen en buiten? Is die weather beeta deken iets met die hals eraan vast? (zie divoza catalogus) die vind ik er namelijk wel goed uitzien....

Heb dus een bont paard, grote smeerlap, dus vandaar dat ik een halsdeken overweeg....

Advies gevraagd dus! Wie?

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 14:56

Er lopen momenteel al diverse topics over dekens, welke en wanneer. Ook in met de zoekfunctie moet je diverse topics van de vorige winter kunnen vinden waarin hele schema's in stonden hoe warm een paard bedekt werd met dekens bij welke temperaturen.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 14:57

Beginnen met dekens, dat is verschillend.
Mijne had een 200 grams deken op als het onder de 10 graden was.
Anderen zeggen als je zelf de winterjas aantrekt.
Onder de 5-3 graden kreeg mijne een winterdeken op. 400 gram is die.

Zelf ben ik heel tevreden over de Harry's Horse dekens maar die houden het niet zo lang als ze er altijd mee buiten staan.
De Rambo dekens zijn supersterk, kosten iets meer maar gaan lang mee.

Jij hebt een tinker hè?
Dan zou ik geen halsstuk om doen. Dat is nl. best warm. Kans dat het gaat broeien onder die lange manen is groot. Gevolg ---> schuren.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 14:58

ja,zijn al heel veel toppic over.
ik zelf ga denk ik nu toch beginnen,het regende hier vandaag en was maar 17 of 18 graden,dus ik ga mischien komende week ergens beginnen.
ik ga nu met die regendagen overdag een regendeken (ongevoerd opleggen) en als het weer zo blijft (rond de 17/18 graden overdag) ga ik beginnen met een zomerdeken s'nachts,erna doe ik dan overgangsdeken is dus iets dikker en daarna de dikke winterdeken,zo bouw ik het ook af.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 14:59

maar feetje vergeet niet dat jij wel een haflinger had.
ik heb een volbloedje,met haast geen vacht,vooral in de winter niet.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 15:02

No offence maar er zijn meer mensen die denken dat een volbloed en een haflinger zo anders zijn.
Zoveel verschillen die niet van elkaar. Mijn haf had ook een dun vachtje in de winter'omdat ze die dekens op had.

Het kan wel zo zijn dat een volbloedje het wat sneller koud heeft. Mijn haf had dan ook een dikkere speklaag Knipoog Tong uitsteken

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 15:05

dat is dus wat ik bedoel,mickey heeft geen dikke speklaag,en absoluut geen vacht in de winter,als ik die zonder deken zit gaat ze helemaal trillen en alles,doet ze nu al in de regen,dus die kan ik echt niet zonder deken zetten,toen ik de deken eens in het najaar afdeed toen het best fijn weer was was ze meteen ziek.