Ontwerp je droompaard...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Ontwerp je droompaard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 17:03

Ik weet niet of dit hier wel eens eerder gedaan is, maar ik vind het wel leuk om er over na te denken. In mijn hoofd ontwerp ik mijn hypothetische 'tweede paard' (dat er heus ooit komt).
Als jij HET paard van je dromen zou kunnen fokken, het paard met alles wat je zoekt in een paard, welke eigenschappen probeer je dan te fokken en hoe zou je dat dan doen?

Voor mijzelf:
Ik wil een paard dat met name uit de voeten kan met endurance, maar ook op z'n gemakje het bos in kan en eventueel aangespannen gebruikt worden. Er moet dus een scheut bloed inzitten, maar ik wil geen laagvliegend projectiel. De maat zit tussen de 1.55 en 1.60 in. De kruising die ik in gedachte heb is Arabier x Welsh Cob - in mijn ogen zou dit de koele looplust van de Cob verenigen met het atletische van de Arabier. Er moet voldoende massa aan het paard zitten; een spichtig Arabierentype is niet wat ik zoek. Bovenal komen de bewegingen, die ruim en economisch moeten zijn. Schimmelkleur zie ik liever niet.

Dit zou ik willen fokken uit
Merrie:
een groot basistype Welsh Cob (over de 1.50) met goede bewegingen en perfect beenwerk, klinisch helemaal 100%. Bij voorkeur een paard dat veel gewerkt is of word, bv op de marathon, en het vooral qua mentaliteit goed doet. Een fijn, werkwillig temperament.

Hengst:
Goedgekeurde Arabisch volbloed. Een groot type (tegen de 1.60) of een die grote veulens fokt, en een paard met wat massa. Geen showpaard, maar een sport/gebruikstype dat zichzelf bewezen heeft in een duursport, bij voorkeur met (zelf of directe familie) prestaties in endurance. Ruime, economische bewegingen, 'harde' compacte bouw.


Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 17:49

Ik heb haar al: Silence!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 17:57

Mijn droompaard:

-Heeft de piaffe van Bonfire
-De uitstraling van Rusty
-De passage van Farbenfroh
-Is tussen de 1.70 en 1.80 hoog
-Heeft de nek van Ferro
-Heeft de kleur van Power and Paint

Dat is nou mijn droompaard! (Ik denk niet dat ik hem ooit tegenkom hoor!)

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 18:06

mij maakt het niet uit als ik er maar eentje krijg maar dat krijg ik toch nooit Huilen en anders een schimmel paardje

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 19:26

ik zoek een paardje met een korte rug, veel bespiering. dat een lange bovenlijn heeft. ik houd erg van een correct en heel sterk exterieur.
de training zou erop gericht zijn dat het paard uithouding en souplesse heeft. netjes los kan lopen, een metertje ofwat springen, en mentaal gezond is.
het kleurtje vos is absoluut favoriet. liefst een huntertype/BWP-SBS/...

Enya - Daya :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 22:24

Het karakter en de werklust van Händell
De kracht, souplesse en bouw van Ilindra
Het koppie van Lisa
Dat dan in valkkleur met 4 witte beentjes en een smalle bles, en dat dan x 4= mijn ideale 4-span Haha!

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 07:57

Oeioei, effe denken. een in-zwart paard met geen aftekeningen, met de hals van mijn Sultana, het hoofd van Alabaster, de rug van Roemer, het karakter van Rubiquil en de beweging van Jaffar (is in duitsland goedgekeurde zoon van Jazz die bijna volledig door het NRPS was gekeurd)

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 09:14

Sammm schreef:
Mijn droompaard:

-Heeft de piaffe van Bonfire
-De uitstraling van Rusty
-De passage van Farbenfroh
-Is tussen de 1.70 en 1.80 hoog
-Heeft de nek van Ferro
-Heeft de kleur van Power and Paint

Dat is nou mijn droompaard! (Ik denk niet dat ik hem ooit tegenkom hoor!)


Hier kan ik best in meegaan. Ik vind Farbenfroh echt geweldig leuk! Ik heb hier nog een filmpje van hem liggen op de Olympische Spelen. OK dan!

Stal_Fiore

Berichten: 9340
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 10:10

Het enige wat ik wil is Angels Ditch Ariel Today terug... zij is mijn droompaardje... Helaas zal dit waarschijnlijk nooit gebeuren...

~ Noalie ~ Razzle ~
~ Myrtle ~ *voor altijd in mijn hart*

https://www.instagram.com/hinnikendgoud.zilver

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 11:27

Een bruine shetland hengst die verdacht veel op Dennis lijkt. Maar dan met goed papier en 1.06 en iets minder flegmatiek.

Mijn paardje zit dus niet zo heel ver af van het perfecte.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 12:48

mijn droompaardje zou zijn een grote maat fjord (± 1.50) die cool in het hoofd is, maar genoeg looplust heeft. het moet geschikt zijn om een dressuurproef mee af te leggen (liefst richting z), maar ook voor lange buitenritten / trektochten. verder een paardje waarmee je ook goed vrijheidsdressuur kan doen.
zij moet dus ruime bewegingen hebben, voldoende hals (niet die korte nekjes die je vaak bij fjorden ziet) en elastisch zijn. en het liefst dus een merrie zijn die ook nog eens voor fokkerij gebruikt kan worden.

hoop wensen? misschien wel, ondertussen geniet ik lekker van het droom (welsh) veulen van mij en mijn vriend.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 12:51

Een pikzwart schabrakbonte Appaloosa, met een hoogte van zo'n 1.50m.
Cool en meewerkend karakter, wel een beetje pit.
Met de romp en hoofd van mijn Appaloosamerrie (:P) een mooie stevige bespierde hals en iets korter in de rug. En dan een megadikke staart en voorpluk Haha! En dan ook nog de bespiering van een stevige Quarter en vooral uitblinken in de westernsport Haha!
En natuurlijk ook een lief karakter.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 13:45

Licor komt aardig in de buurt van mijn ideale paard, alleen had zijn draf nog IETS beter (lees: ruimer) mogen zijn, maar dan had ik wschlk ook het dubbele neergeteld van wat ik nu heb betaald... Maar met Licor heb ik wel echt gevonden wat ik zocht!

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 15:25

een merrie van ongeveer 1.65 m. met humor en levenslust. ze mag flink pittig enmeewerkend zijn. met een wakkere oogopslag en leuk hoofdje. met genoeg vermogen om over een parcours van 1.60 m. te springen. als iemand zon diertje kent.....laat t ff weten

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 15:43

[quote="ponyzotje"]ik zoek een paardje met een korte rug, veel bespiering. dat een lange bovenlijn heeft. ik houd erg van een correct en heel sterk exterieur.
quote]

Euh... hoe kan-ie nou een korte rug EN een lange bovenlijn hebben??? Verward

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 17:27

Anneke"]
[quote="Sammm schreef:
Mijn droompaard:

-Heeft de piaffe van Bonfire
-De uitstraling van Rusty
-De passage van Farbenfroh
-Is tussen de 1.70 en 1.80 hoog
-Heeft de nek van Ferro
-Heeft de kleur van Power and Paint

Dat is nou mijn droompaard! (Ik denk niet dat ik hem ooit tegenkom hoor!)


Hier kan ik best in meegaan. Ik vind Farbenfroh echt geweldig leuk! Ik heb hier nog een filmpje van hem liggen op de Olympische Spelen. OK dan!
[/quote]

Ik ben idd ook helemaal fan van Farbenfroh . Ik heb ook verschillende videos met kuren/kurs, hoe zeg je dat, van hem liggen!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 18:38

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn paarden die mij onder andere aanspreken (van internet gevist, helaas niet van mij Knipoog ) Rond, met een mooie zelfhouding, niet te fors maar ook niet te ielig. Boven de 1.65 en met een bruine tot zwarte kleur. (al zegt kleur natuurlijk niet alles) En natuurlijk een mooi sprekend koppie! en moet goed kunnen lopen (---->Gribaldi!! Tong uitsteken )

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 18:39

huh? waarom staat er bij die eerst foto ook de tekst erbij? Verward vaag! nou ja, kan er ook niets aan doen....

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 21:36

Mijn droompaard:

-leuk karakter
-is een draver
-donkere kleur
-lief op stal, pittig onder het zadel

En dan komen we uit op......

Afbeelding

Haha!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 21:50

Verward Dat is een zandmonster! ( Knipoog )

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 21:53

Missouri"]
[quote="ponyzotje schreef:
ik zoek een paardje met een korte rug, veel bespiering. dat een lange bovenlijn heeft. ik houd erg van een correct en heel sterk exterieur.


Euh... hoe kan-ie nou een korte rug EN een lange bovenlijn hebben??? Verward
[/quote]

je moet het niet zo extreem zien. ik bedoel dat hij in het vierkantsmodel moet staan, en dat hij een ontwikkelde bovenlijn moet hebben, maw de spieren goed ontwikkeld zijn die werken wanneer hij vwnw loopt oid. lange bovenlijn = goed uitgerekt zeg maar.

Enya - Daya :-)

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 11:22

Ik heb haar ook al: Tosca!!!!!!!!!!!!!

juval

Berichten: 13184
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 12:29

Mijn droompaardje:
Afbeelding

is pas overleden Huilen .
Zo een zou ik er nog wel willen hebben *LOL* , maar dan moet-ie 1.65m zijn en ietsje sterker op zijn benen.
OK dan!

lauwtje_nina

Berichten: 282
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 13:04

mijn droom paardje is een schimmel arabiertje het moet een merrie zijn van ongeveer 6 jaar oud wel een beetje grote ongeveer 1.55 ofzo om lekker me buiten te rijden en soms is mee te doen voor de lol met een wedstrijdje mee doen en gewoon lekker veel plezier hebben met me paardje.
maar ik ben heeeeeeeeeeel blij met mijn lieve kwpn merrie van 1.72 een vosje is dat ze is echt heeeeeeeeel erg lief ik ben erg blij dat ik haar rijden mag duz ik stel me droom nog even uit xxies lau Schijnheilig en nina OK dan!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 18:13

weer een SBS zoals mijn paardje nu maar lekker mooi zwart glanzend en een hengst! die heel verzameld, soepel, netjes kan wijken, goed naar de hulpen luisterd en een band die heel sterk is!

maar dat is een droom voor later, mijn droom heb ik nu al, mijn paard!!! magnifique!!!

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jildouu_97, Manny en 106 bezoekers