Mijn paarden zijn echt gestoord...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Mijn paarden zijn echt gestoord...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 10:03

Heb echt een stel gestoorde paarden niet normaal.
Zal even vertellen waarom.

Redna is echt nergens achter te houden.
Het begon al op de manege ze had een normale stal met een normale paarden sluiting.(zo'n schuif ding)
Maar goed mijn paard wist zich uit die stal te bevrijden gewoon met je tandjes het schuifding omhoog doen en tegen die deur aan blijven meppen en dan de silo met biks open maken en vreten maar... Vingers aflikken
Oke wij hebben een andere stal gekregen dat hielp. Haha!
Nu staat ze bij mijn oom op het land maar ze blijft met geen mogelijkheid achter schrikdraad staan (er staat genoeg stroom op).
Wat doet die trut ze mept tegen de houten paaltjes zodat ze afbreken.
En dan kan je over het draad stappen. Boos!
Dus nu hebben we een heel nieuw hek werk gebouwd waar 2 zwakke plekke in zaten die ze binnen 3 dagen had gevonden. Boos!
We waren 2 krammetjes vergeten op de eerste en de laatste paal van het draad werk gelukkig zat er ook nog schrikdraad dus kon ze er niet meteen weer uit. Haha!
Dan is ze ook nog super jaloers want ik mag absoluut niet met andere paarden knuffelen enz. dan breekt ze echt de boel af. (ze heb een gebrek aan opvoedding gehad). Scheve mond

Oke na en dan hebben we nu Simba.
Die staat in de oude stal van Redna en daar ligt zand achter in onder het stro.
Kom ik van de week heeft hij een gaatje gegraven.
Niks aan de hand gewoon weer dicht gegooid.
Kom ik de dag erna heb hij geen gaatje gegraven maar een GAT van een meter breed en een halve meter diep. Boos!
Das dus lekker link als hij een keer schrikt.
Dus hebben we voor hem weer tegels kunenn leggen.
Heeft hij zich ook nog eens gestoten met het in lopen van de stal omdat hij steeds heel hard en lomp naar binnen gaat.
Nu heeft hij ook nog besloten dat hij maar helemaal niet meer naar binnen gaat dus ik kan hem nu niet meer alleen op stal zetten moet steeds iemand vragen om me te helpen want als je hem over ze kont aait doet hij het wel... Clown

Voor de rest zijn ze wel super eerlijk en betrouwbaar en dat is toch het belangrijkst.
En het blijven altijd mijn schatjes (op een paar kleine dingetjes na dan). Lovers

Oke nou vraag hebben jullie paarden nou ook van die rare dingen???


Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 10:03

Whow beetje lang verhaal...

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 11:07

Ben ik echt de enige met van die rare paarden???

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 11:19

nou ik heb zelf geen paard,maar hier bij mij op de manege is een paard,en die heeft een meisje 9 keer achter elkaar getrapt.dat vind ik toch wel heel raar...........

Ravina(OrstaxBrusvein) en
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) 17-05-2011 - † 01-08-2012

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 11:40

hehe, komt me bekend voor Haha! we staan hier ook met 2 paarden die iedere nacht hun stal uitkwamen en lekker de voedselvoorraad oppeuzelden. dan een paard kettingen in rare knopen rond de stal gelegd en momenteel werkt het nog.

ook hebben we nog enen die ook de snuk van de schrikdraad niet voelt. de draad staat lekker aan en als mevrouw naar binnen wilt gaat ze tegen de draad (!!) staan duwen tot ie breekt of uit het paaltje springt, zij voelt dat precies niet.... paarden???

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 11:50

Mijn paard niet, maar mijn instructrice heeft vroeger een pony gehad bij haar op stal. Die deed 's nachts doodleuk zijn deur open, en draaide de kraan open *LOL* alleen jammer dat hij ze wel open kon draaien en niet dicht, want de gang was dus onder water gelopen Haha!

ik heb ook eens iets gehoord over 2 shets. Die gingen met hun tastharen aan de stroomdraad voelen, en als de stroom terug afsloeg kropen ze er heel vlug onderdoor *LOL* ook slim

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 11:56

Een halve meter diep maar?
Bij ons in de paddock stond hij soms tot borsthoogte in een gat, daarna draaide hij om en ging hij er met zijn achterbenen in staan. Nog nooit zo'n bergopwaarts gebouwd paard gezien *LOL*

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 12:19

Ik heb zo'n rare gestoorde gehad. Een gat met water... ging hij in liggen rollen. Zie je eerst zijn kont er uit steken en daarna zijn hoofd. Als hij klaar was joeg hij de kudde op richting dat gat want dan vond hij dat zij dat ook moesten doen.
Als men een tuinslang of zweep oid liet liggen naast de paddock dan kreeg meneer het met kunst en vliegwerk voor elkaar om die spullen te pakken te krijgen. Weet je hoe belachelijk het is als je je paard door de paddock ziet scheuren met een 7 meter lange gele tuinslang in zijn mond?? Of een longeerzweep en daarmee alle paarden op de kont tikken van hup hup allemaal in galop...
De ton met water kiepte hij altijd om en nam hem dan in zijn mond. Zat er nog een klein beetje water in en liep hij naar een ander paard... wil jij wat drinken? Zodra dat paard zijn hoofd in de ton stak van ja lekker een slokje water dan liet hij hem op de grond vallen.... Hoezo gestoord.

DAG LIEVE MAMA. I love you and I miss you
28 mei 1941 - 21 januari 2009


Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 12:30

Sjuimpje schreef:
Een halve meter diep maar?
Bij ons in de paddock stond hij soms tot borsthoogte in een gat, daarna draaide hij om en ging hij er met zijn achterbenen in staan. Nog nooit zo'n bergopwaarts gebouwd paard gezien *LOL*


Oh dus het ligt niet aan mij dat hij een beetje achtelijk word. Hij deed het bij jou dus ook al Haha!
Hij is nu wel iets beledigd want het kan niet meer of hij moet de tegels eruit gaan tillen Clown

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 14:04

Als je morgen komt liggen er vast een paar tegels buiten zijn staldeur...

*afkloppen* want hij is er stapel genoeg voor Tong uitsteken

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 14:08

ach paarden wat moet je ermee haha (nee hoor grapje) ja ze blijven een tikkie vreemd, maar heb je af en toe een leuk avontuur voor bok. kan ik ook ff mee genieten!

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 14:25

mijn shet doet af en toe de gekste dingen, hij is gek op akkers waar suikerbieten op staan, dan breekt ie los en rent erin en vervolgens gaat ie er altijd op staan zeiken (dus als je voortaan suiker in je thee doet...) Hij is ook goed in knopen los maken, als je er 3 op elkaar doet krijgt ie het in een kwartiertje los (dit doet ie trouwens alleen buiten de wei of stal, zodat ie de akker op kan crossen)
Mijn oude pony ging vroeger altijd boven op mesthoop staan, die lag namelijk in de wei zelf en dan had ze denk ik een beter uitzicht???
Is wel grappig hoor je pony tot aan zijn buik in de mesthoop zien staan en dan hinnikt ze naar je en ploetert eruit om naar je toe te rennen.
Nou ik houd maar weer op want ik kan nog wel ff verder gaan maar dit is wel wat het meeste voorkwam.

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 14:25

mijn shet doet af en toe de gekste dingen, hij is gek op akkers waar suikerbieten op staan, dan breekt ie los en rent erin en vervolgens gaat ie er altijd op staan zeiken (dus als je voortaan suiker in je thee doet...) Hij is ook goed in knopen los maken, als je er 3 op elkaar doet krijgt ie het in een kwartiertje los (dit doet ie trouwens alleen buiten de wei of stal, zodat ie de akker op kan crossen)
Mijn oude pony ging vroeger altijd boven op mesthoop staan, die lag namelijk in de wei zelf en dan had ze denk ik een beter uitzicht???
Is wel grappig hoor je pony tot aan zijn buik in de mesthoop zien staan en dan hinnikt ze naar je en ploetert eruit om naar je toe te rennen.
Nou ik houd maar weer op want ik kan nog wel ff verder gaan maar dit is wel wat het meeste voorkomt bij mijn shetties.

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 20:13

Van de week dacht ik ... waar loopt mijn paard nu mee te zeulen... Hij heeft op de een of andere manier een paal uit de grond gekregen, het schrikdraad er af gemold. En hij liep dus lekker te knagen aan die paal, en optillen en sjouwen ermee... Dat beest is gestoord. Wie verzint dat nu?

Of de staldeur zelf openkrijgen en alvast maar richting een lekker stukje gras lopen... zucht.

DAG LIEVE MAMA. I love you and I miss you
28 mei 1941 - 21 januari 2009

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 20:21

toen ik nog op de manege reed hadden ze ook een paard staan die een meester was in uitbreken , en toen het hem weer eens was gelukt had hij zich op de broodvoorraad gestort, een bak van 1 meter hoog en 2 meter lang helemaal gevuld, nu dus helemaal leeg gegeten Haha! hij zat zo vol toen ze hem hadden, dat ie toen ie terug was gebr8 naar stal neerplofde en is gaan slapen haha!

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Laj1, YandexBot en 135 bezoekers