Help, kat moet in het mandje!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-01 16:21

Mijn kattebeest moet straks in het reismandje, want ik ga een lang weekend naar paps & mams en dan gaat ze mee. Alleen heeft ze de vorige keer dat ze in dat ding moest (naar de dierenarts) mijn armen enorm toegetakeld met die scherpe nagels van d'r. Was een beetje een bloederig geheel, niet voor herhaling vatbaar dus. En nu zit ik me al drie dagen zenuwachtig te maken voor vanavond...

Hoe kan ik haar het beste in dat mandje proppen? Ik zat zelf te denken om haar met de ene hand bij de voorpoten te pakken en met de andere hand bij de achterpoten, maar als ik dan niet snel genoeg ben, dan kan ze nog bijten. Nekvelgreep een betere optie? Of moet ik de buurvrouw maar om hulp vragen (die heeft zelf vier katten)? Iemand tips?

Het is trouwens zo'n plastic bak met een traliewerkje aan de voorkant, dat je er helemaal af moet halen en niet kunt omklappen als je haar erin wilt stoppen. Dus meteen achter haar dicht doen lukt niet.

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">'Blub, ik ben een vis !' (- met dank aan Noordzee FM)</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-09-21 16:22 ]</font>

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 16:24

_________________
Afbeelding
Muuuuhhhhh.....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dorine_81 op 2001-11-16 09:41 ]</font>

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 16:24

Trek zo´n pak die eenImker altijd aan heeft aan Verward Als ze daar doorheen komt heb je geen kat maar een Tazmanina Duivel Haha! .

Haar eerst verleiden en dan vast pakken en dan pas het hokje pakken. mmhhh gaat geen leuk karwei worden denk ik Verdrietig .

Succes ik hoor het wel Schijnheilig .

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-01 16:27

Tja, op zich kan ik haar wel pakken, maar dan? Ze houdt er absoluut niet van om opgepakt te worden, krabt dan heftig om zich heen. In het asiel pakten ze haar bij haar nekvel, maar toen ik dat laatst probeerde begon ze hard te blazen en daar schrok ik zo van dat ik haar snel weer losliet. Toch maar doorzetten, maar als ik er alleen al aan denk krijg ik weer de zenuwen...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 16:30

handschoenen en een dikke trui met lange mouwen aan om jezelf te beschermen of een jas aan Verward .

Misschien een idee om dat hokje voortaan als mandje te gaan gebruiken. Met eten en snoepjes erin ze moet leren dat het leuk is in dat ding en niet eng. En ook dat ze erin zit zonder dat gelijk dat deurtje dicht gaat.
Jammer dat het geen hond is die kan je leren op commando in zijnhok te gaan zoals Jari dat doet *LOL* .

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 16:31

Het beste is toch om haar bij haar nekvel te pakken. Dan het reismandje iets kantelen met de opening wat naar boven. Ik heb zelf ook van die duivels en ken je verhaal heel erg goed. We zouden het zo over dezelfde katten kunnen hebben. Maar bij mij werkt dit in ieder geval goed. Het proberen waard lijkt me. Enne, laat je niet intimideren door die kat. Als ze dat doorheeft, wordt het pas een duivel.. Extreme duivel

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 16:33

je bent veel te lief Karin! Die kat is ook niet zo heel erg lief, dus waarom zou jij dan zo lief doen? GEwoon doorzetten en nekvelletje pakken...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-01 16:35

Thanks voor de tips, ik trek straks een oude winterjas aan (lekker dik en haalbestendig) en pak dat beest bij d'r nekvel... Verslag volgt later!

Fijn weekend! Party!!

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 16:38

gewoon in het nekvel!! misschien een idee om haar zo op te tillen aan haar nekvel zodat ze helemaal een bolletje vanzich maakt en het mandje met de opening naar boven zetten en haar er dan in laten zakken, is wat makkelijker dan wanneer de opening op de grond of tafel ofzo staat..

en misschien proberen een poosje haar eten in het mandje te zetten zodat ze er dus in moet om te eten.. misschien dat ze er vertrouwen in krijgt?! Verward
suc6

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 16:42

_________________
Afbeelding
Muuuuhhhhh.....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dorine_81 op 2001-11-16 09:41 ]</font>

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 16:47

In een handdoek wikkelen voorkomt schrammen, moest helaas bij een van onze katten toen hij antibiotica moest. Ziet er wel zielig uit, een soort dwangbuis idee.

Marin

Berichten: 230
Geregistreerd: 29-07-01
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 16:49

ik moest laatst naar de dierenarts met mijn poes (chifa) ennuh... je mag het raden.. ze wou het mandje niet in!! Extreme duivel maarre gelukkig had ik em er later wel in gekregen!! Haha! Haha! Haha!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 17:21

en als je har in haar nekvel hebt en ze begint te draken, wil het nog wel eens helpen ze in het gezicht te "spugen". Geen liters, maar een beetje zoals een kat het zelf ook doet...

maar die jas en handschoenen en de katte"bak" op zijn kant, zijn de beste tips denk ik!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 17:23

ik heb geen ti Scheve mond\ ps: sterkte!!!!

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 17:41

De tips van Honeybee en Dimmelim vind ik tot nu toe de beste Knipoog Mijn moeder had ook zo'n kat die niet in het kattemandje wilde. Ik pakte hem dan bij z'n nekvel met m'n ene hand en met de andere hand z'n voorpoten bij elkaar houden. Het mandje had ik op de achterkant neergezet met de opening naar boven. Je zet het mandje op de grond en je laat de kat er zo inzakken. En die kat van mijn moeder was ook niet zo'n lief katje op dat moment om zonder handschoenen aan te pakken *LOL*
En het voeren in zo'n mandje.... Je kan het proberen, maar op het moment dat ie in z'n mandje moet om ergens mee naar toe te gaan, dan heeft ie opeens geen honger meer *LOL* Knipoog
Veel geluk in ieder geval. Het lukt je vast wel Knipoog
groetjes.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 19:09

Ik heb een kat die haast niet aangeraakt kan worden (ja ze laat zich door mij aaien en komt bij mij liggen maar verder), daar is maar 1 oplossing voor....een handdoek. Kop vrijlaten en handdoek om de rest van de kat, optillen en in de mand met handdoek. Ook als ik een wormenpil geef, handdoek erom heen kat tussen mijn knieeen en geven.
De andere 2 zijn een stuk makkelijker.

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 19:33

wij hebben precies zo een kat!
tip:zet de achterkant rechtop en doe dan eerst het hoofd van je kat erin en dan snel het deurtje dicht!
mischien zielig maar als ie niet meewerkt is het zijn eigen schuld!
tip2:doe handschoenen aan!
ik weet niet of het lukt bij jou maar dat hoop ik maar voor je!
suc6 ermee groetjes marije en hoefjes norbert en gijsje

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 19:57

en als je nou gewoon een bakje voer erin zet???

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 20:12

Dit is dus de reden waarom ik een reismand heb die van boven open gaat, gewoon over de hele oppervlak, maar ja daar heeft Karin nu niets meer aan geloof ik Haha!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 20:36

als ze vervelend is als je haar in haar nekvel opwil pakken en in het mandje moet doen kan je beter blazen dan spugen. spuug is ook zo zielig Haha! als ze wind in hun ogen voelen vinden ze dat erg naar

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 08:55

Ik heb op het asiel geleerd dat je een kat het beste eerst met haar kont erin kunt duwen en dan de rest, maar idd, dat is ook makkelijker gezegd dan gedaan!!!! Frusty Heel veel succes Karin!!! Jij bent ook niet voor de poes toch???? Knipoog Laat dat maar aan je kat zien! Iloon

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 13:55

Hmm, zou ze 't overleeft hebben??? (Karin dan *LOL* )

Ben benieuwd naar 't verslag Haha!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 13:57

Ikke ook.. zit al sinds gisteravond te kijken of er al wat nieuws is... maar niet dus... of zou ze nou ergens in een ziekenhuissie liggen en bloedtransfusie krijgen? *LOL*

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 14:00

haha of ze ligt nogsteeds doodtebloeden op de grond van d'r flatje...
en wedden dat de poes vanuit het mandje toe kijkt!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 15:50

Hihihihihihihi...

Oempf, wat zijn wij gemeen bezig Boos!

Karin, wij zijn heeeeeel lief en leven heeeeeel erg met je mee Schijnheilig