Verstand van hamsterziektes?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Verstand van hamsterziektes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 20:21

Mijn hamster heeft een kalig plekje met schilfers, waarbij de haren er zo uitgetrokken kunnen worden... Bij een paard zou ik aan schimmel denken, bij een hamster heb ik werkelijk geen idee...
Ik weet dat ze nogal makkelijk kanker enzo kunnen krijgen, maar of dat hier ook zo is betwijfel ik. Ik heb net een foto ervan gemaakt, ga zo kijken of hij duidelijk genoeg is...
Afbeelding
Wie o wie weet het? (plekje zit op zijn kont...)

edit: foto toegevoegd

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way


co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:14

Dat is huidschimmel volgens mij. De dierenarts heeft daar een middel voor. vaak komt dit voor bij de oren en rond de neus, maar dit lijkt er verdacht veel op maar dan op een ander plekje Haha!

Wat het volgens mij ook kan zijn is huidmijt (parasiet).
Hoe lang heeft je hamster dit al en heb jij misschien zelf (of iemand anders die met de hamster omgaat) iets van huidschimmel/eczeem?
Huidschimmel is namelijk besmettelijk en het zou banketstaaf zijn als jij het ook krijgt als je er nog geen last van hebt.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 21:17

Ik heb dit pas vandaag ontdekt bij hem... Hij is bij niemand anders in handen geweest behalve bij mij en mijn moeder, aangezien ie nogal schuw is...
Ik zat zelf ook te denken aan schimmel (aangezien ik dat wel ken van paarden en het er nogal op lijkt). Hij vond het niet erg als ik eraan zat, terwijl ie toch wel redelijk snel hapt als iets hem echt niet bevalt (ben ook altijd heel voorzictig met mijn vingers bij hem Haha!

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:33

Ik zou als ik jou was maar naar de Da gaan want schimmel wil zich wel eens uitbreiden. De da geeft je dan een middeltje zodat het weer weg gaat *goh* Knipoog

Succes!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 21:35

Ik ben even aan het pben met Jantien hierover... Ik hoop dat er nog wat meer duidelijkheid komt...
edit: dus allergie of schimmel. Ik denk zelf schimmel, dus maar naar een da ermee... Toch stom, dat kost waarschijnlijk meer dan die hele hamster Tong uitsteken

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:50

Ik denk zelf ook schimmel hoor.. maar het zou misschien huismijt kunnen zijn.. Maar ik vermoed toch ook wel schimmel hoor!

lies

Berichten: 9613
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:52

Ik smeer op alles wat maar op schimmel lijkt, Imaverol.
Misschien ook iets voor je hamster? Sterk verdund dan wel. Zal Jantien wel weten of dat kan, denk ik.

זכור

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 22:02

Imvermarol moet je dan zeker wel sterk verdunnen... ik gebruikte dat altijd voor Kyra maar het lijkt me nou niet bepaald fijn spul voor je hamster.. Maarja.. wie weet

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 22:03

Jantien raadde imaverol al af Haha! Oftewel ff langs de da Lachen

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

lies

Berichten: 9613
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 22:20

Oh sorry, slecht idee Blond Haha!

Ik heb het wel gebruikt voor mijn honden en katten. Maar een hamster is natuurlijk weer wat kleiner.
En ach, die d.a kosten.. Je gaat met een kat ook naar de d.a terwijl je die vaak gratis krijgt. Dus zo gek is het niet. Heeft ie er eigenlijk last van, denk je? Krabt ie ofzo?

זכור

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 22:32

Ziet er idd als een verstikking van de huid, schimmel of iets dergelijks

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 22:47

Hij krabt niet dat ik weet, maar hij zit ook overdag altijd in zijn huisje (krijg je zomaar met een nachtdiertje Haha! ) Maar ik heb het ook aps vandaag ontdekt...
In de tijd dat ik op hem heb gelet was ie iig niet aan het krabben ofzo (hoe zou een hamster dat doen, met die korte pootjes Tong uitsteken )

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 17:11

Kleine update, ik moest in de dierenwinkel zijn, heb er daar natuurlijk ook nog even naar gevraagd en heb 0,02% ivermectine oplossing gekregen. 1 keer per week spuiten tot het weg is en ook het hele hok ontsmetten (grrr die had ik net gister verschoond, toen ik het ontdekte...)

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Lianne007

Berichten: 2878
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 17:20

hoop dat het snel voorbij is...mijn hamstertje had ook een keer zoiets,dat was mijt..poeh dat duurde lang...succes Haha!

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 18:02

Het lijkt ook wel wat op schurft, dat heeft mijn cavia ooit gehad...Geloof dat we daar toen druppels voor gehaald hebben bij de dierenwinkel ofzo, weet alleen niet meer hoe die heten...Werkten wel goed!

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:38

Jacksel schreef:
Hij krabt niet dat ik weet, maar hij zit ook overdag altijd in zijn huisje (krijg je zomaar met een nachtdiertje Haha! ) Maar ik heb het ook aps vandaag ontdekt...
In de tijd dat ik op hem heb gelet was ie iig niet aan het krabben ofzo (hoe zou een hamster dat doen, met die korte pootjes Tong uitsteken )


Heb je je hamster nog nooit zien krabben?? Verward Ook niet als ie zich schoonmaakt??
Weet je wel zeker dat je een echte hamster hebt een geen knuffel Schijnheilig

Ik hoop dat het middeltje helpt! Succes ermee Ach gut


Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 22:45

Hij 'knabbelt' of likt zichzelf schoon... Krabben doe ik toch meestal niet met mijn tanden ofzo Knipoog
Hij maakt zichzelf juist erg vaak schoon (whaaaaa er heeft een mens aan me gezeten, ieuw Ach gut ) En het is geen knuffel want hij heeft erg scherpe tandjes Verdrietig

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot, Bloodymary, CupCakes_, Jara, JoyenUnory, m0niekkkie, Marleen_L, Ponytante, rosalie_a, secricible, XxLiEsJuHhxX, ynskek, YvonneV en 49 bezoekers