Outdoor of indoor rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat vind je paard fijner: outdoor of indoor.

Outdoor!
17 (44%)
Maakt niets uit.
6 (15%)
Indoor
15 (39%)

Totaal aantal stemmen: 38


carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Outdoor of indoor rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-03 20:29

Vandaag had ik het er met een kennisje over dat het indoor seizoen al weer gaat beginnen. Zij vertelde dat haar paardje dan helemaal niet lekker liep. Haar paard was dan veel zenuwachtiger als normaal.
Die van mij loopt dan alleen maar beter!
Hoe zit dat bij jullie paardjes?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 20:37

Het ligt er aan wat voor buitenterrein het is en wat voor binnenbak. Als er bij beide veel te zien is, maakt het niets uit.
Maar ik heb één lokatie waar ik graag naar toe ga. Laiser loopt daar heel geconcentreerd zijn proeven. Tijdens het indoorseizoen zijn wij daar dus bijna iedere wedstrijd te vinden.

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 20:39

ik rijdt liever indoor.
op de buitenconcoursen is er zo veel te zien en vaak heeft bonanza ook nog last van vliegen ook al spray ik hem helemaal in met van alles en nog wat.
ik vind het ook niet fijn om tussen alleen bordjes te rijden. In een binnenbak heb je tenminste nog aanleuning van de bakrand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 20:40

Kawa loopt outdoor beter

Het is gewoon een grote zeikerd en binnen moet hij in een nieuwe bak de proef lopen.
En daar zitten dan ook bijna altijd monsters.

Buiten heeft hij geloof ik niet in de gaten of we aan het losrijden zijn of in de proef zitten qua omgeving.
Maar als het mogelijk is zal ik dan met losrijden altijd een keer langs de jury wagen lopen.

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 20:46

Indoor. Ze wordt buiten zo gestresst en ongeconcentreerd...

Stefanie

Berichten: 781
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 20:58

Outdoor!! Haha!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:21

outdoor!!!! dan issie wat actiever! binnen stort die van mij helemaal in!
en buiten is natuurlijk gezelliger!!!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:27

indoor!! ik weet graag van te voren wat voor bodem en weer ik heb! als ik outdoor moet rijden kan ik de hele nacht wakker liggen als het gaat regenen! of als de bodem keihard is, of op gras , helaas is mijn komende indoorseizoen alweer voorbij Huilen mijn paard heeft in de omheining gezeten, zie foto bij topic verslag van de dag

Eusebio
Berichten: 848
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:53

Ik sluit me aan bij Rhijnauwen. Pling Ook ik start niet meer out-door.
M'n paard is onrustig, onregelmatig, verliest het evenwicht en durft voor z'n eigen veiligheid geen uitgestrekte gangen te tonen. Ook de bodem is bijna altijd slecht (droog/nat of onregelmatig). En niet te vergeten die vreselijke kalkoenen in/ uit draaien, wat een ramp. Boos! Laat ons maar lekker in-door starten, daar zijn we op ons best. OK dan!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 02:46

Mijn paard maakt het helemaal niks uit. Hij kijkt over het algemeen nergens naar.

Ik zelf vind outdoor fijner omdat het dan meestal warmer is Tong uitsteken Maar om te rijden vind ik indoor fijner omdat je dan geen last hebt van eventuele scheve ringen en te glad gras.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 07:57

Indoor, ben echt een zeikerd op een mindere bodem. Ik ga wel weg hoor in het Outdoor seizoen, maar geef mij maar Indoor.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 08:10

Indoor,
heb je tenminste gewone bakwanden waar je je paard tegen aan kan sleuren in de travers *LOL* Knipoog

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 08:30

Maakt mij niet zo veel uit. Ik rijd nauwelijks indoorwedstrijden omdat ik in de winterperiode gewoon een stuk minder fatsoenlijk kan trainen.
Beetje steun van de bakranden is wel relaxed idd Knipoog

Groot nadeel van de indoorwedstrijden hier in het noorden is dat je zelden 2 proeven kunt rijden.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 10:06

Meestal zijn de paarden buiten iets minder kijkerig. Ik moet dan echt een "eng" plekje op gaan zoeken om mijn paard een beetje 'op te pompen' voor de proef, anders is hij te braaf.

Binnen is het meestal heel stil. En ALS er dan iemand een geluid maakt of beweegt valt dat meteen op. Ook zien ze dan vaak enge hoeken, gaatjes en deuren.

Maar ik vind het allebei wel wat hebben. Op een buitenconcours zijn meer mensen en meestal meer sfeer. Maar indoor hoef je niet de hele dag rond te hangen en wachten op een uitslag, die is meteen na je rubriek.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:13

mijn pony loopt in beide wel oke.
hoewel, verschilt ook per bak/terein.
veel kijkerige dingen is ook niet fijn!

mar zelf vind ik outdoor 1000x gezelliger!
(behalve als het regent)

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 14:00

Zelf outdoor, haike ook outdoor en oki heeft pas 1 keer binnengereden (ermelo) dus dat weet ik nog niet.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:34

Outdoor!!! kweet niet maar dat geeft toch een lekkerder gevoel voordat ik de ring in ga!!!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:38

Outdoor!Gezellig, lekkerder weer.Binnen heb ik met deze nog niet gedaan dus dat weet ik niet.
Tlijkt me in de M ook wel makkelijk om travers bij een makkelijke bakrand te doen Lachen
Maark zit pas in de B.(net laatste gehad in de B)
Bij indoor ben je meestal wel korter weg wat ook wel weer fijn is.

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:16

Outdoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:22

Indoor!! Ik heb vreselijk veel moeite om die opgefokte Lois binnen de afbakening van de prikpaaltjes te houden op de landelijke concoursen. Na de middengalop mis ik dan echt een muur waar ik hem op af kan sturen *LOL*

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:23

ik vind dat het allebei zn voors en tegens heeft. outdoor is vaak gezelliger en je kunt dressuren en springen tegelijk. helaas moet je ook stiften draaien en soms lang wachten op de prijsuitreiking.
bij indoor heb je minder invloeden van buitenaf, speciaal voor jonge paarden erg handig. maar de parcoursen zijn vaak minder door minder ruimte en het losrijden is een stuk drukker.
dus maar gewoon t hele jaar rijden Lachen