tongklikken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
desiree1
Berichten: 5
Geregistreerd: 18-08-03

tongklikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 19:17

hoi,

even een (stom) vraagje. Het lukt mij niet om hard met mijn tong te klikken, het klinkt niet als ik het doe. Dit is best lastig soms. Ik zou graag willen leren, hard met mijn tong te klikken. Wie heeft bruikbare tips?

groetjes, desiree


IJzersterk

Berichten: 443
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 19:31

hihi, de enigste manier om het te leren is door te blijven oefenen, de hele dag door!!!

gediplomeerd (vrouwelijk) hoefsmid
http://www.hoefsmederij-ijzersterk.nl


Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 19:33

Je drukt het middelste gedeelte van je tond tegen je gehemelte. Dan druk je 'm er tegen aan en laat 'm weer los. Het is een beetje moeilijk uit te leggen. Op een gegeven moment lukt het wel!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:06

Hihi ik kan er niet meer vanaf komen.......... Ik heb het al zo ontelbaar keer gedaan en blijf het doen. Ook onder een proefje bijvoorbeeld Knipoog

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:08

Dat kan geen kwaad Knipoog, het is alleen maar ergerlijk. Bevoorbeeld op een dressuurwedstrijd, of in de piste als er andere paarden zijn die er niet tegen kunnen.
Maar ik denk dat je inderdaad moet oefenen.

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 22:21

Gewoon blijven oefenen idd, al lijkt me dit niet echt een rijtechnisch probleem Knipoog

Nog steeds lief verlegen en onschuldig

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 22:27

leer het jezelf aub niet,verschrikkelijk vind ik dat,mensen die in de bak rijden en die zo liggen te klikken,ahhh Boos!
ik was afgelopen week op ponykamp,en was zo'n meidje die dat steeds deed,echt best hard,en mijn paard ging steeds harder en harder,dus kon je denken hoe het in de galop ging?pfff.
aventoe is wel goed,maar je moet het niet de hele tijd doen.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

IJzersterk

Berichten: 443
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 22:45

ze zegt toch ook niet dat ze het direct als klikkertje voor tijdens het rijden wilt kunnen, ze vraagt gewoon om het "hoe klik ik met mijn tong" in het algemeen toch?!?

gediplomeerd (vrouwelijk) hoefsmid
http://www.hoefsmederij-ijzersterk.nl

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 22:54

sannie1984 schreef:
ze zegt toch ook niet dat ze het direct als klikkertje voor tijdens het rijden wilt kunnen, ze vraagt gewoon om het "hoe klik ik met mijn tong" in het algemeen toch?!?
nou als het voor in het algemeen was,stond deze vraag niet hier,dus neem aan dat het voor het rijden is.
en ik zeg niet dat ze dat niet moet doen ofzo,ik geef alleen als tip dat ze het als ze met andere in de bak is,dat niet te vaak/hard moet doen,is niet rot bedoeld maar gewoon als tip Lachen

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

desiree1
Berichten: 5
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 23:07

allemaal bedankt voor de reacties, de gouden tip zit er niet bij en ik heb ook al erg veel geoefend (op de fiets en zo) maar ja. ik had deze vraag misschien niet in rijtechnisch moeten plaatsen, en ik wil ook geen klikkertje worden, maar het klinkt bij mij gewoon niet (heel zachtjes) vandaar de vraag. en t is soms best handig. met longeren en zo. En het klinkt wel stoer, toch? Maar misschien heb ik wel een te dikke of te dunne tong of is mijn gehemelte te hoog of zoiets. maar het is geen ramp hoor!

nou toedeloe,

desiree

en ps ik hou me nog steeds aanbevolen voor tips.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 11:22

he, bij mij lukt het alleen aan de rechterkant en niet aan de linkerkant. raar Verward

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 13:04

Oefenen oefenen en maar blijven oefenen

Tong tegen je gehemelte leggen en dan naar beneden laten vallen

zo lukt het bij mij volgens mij dan... Verward

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 13:21

Probeer er goed op te letten dat je het nooit per ongeluk onder een dressuurproef doet. Daar is het nl. een stemhulp en een stemhulp = -1....

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 15:09

Ik deed het vroeger ook wel bij m'n pony. Ze ging dan iets sneller lopen.
Nu rijd ik vaak op paarden die er niet tegen kunnen en dan ga ik de heel bak door Haha!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 18:00

Ik ben helaas af en toe ook zo`n klikker... Heb het mezelf een beetje aangeleerd, als net dat kleine extraatje bij het nageven, iets meer voor het been te zijn etc, eigenlijk als een dubbel check op de hulp. Nu met les moet ik het afleren van mn instructrice, en af en toe is dat best moeilijk, vooral als ik echt geconcentreerd aan het rijden ben! Leer het jezelf dus niet aan, het is ten eerste verboden op wedstrijd, en idd lastig voor mederuiters in de bak.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 21:24

ik deed het bij mijn laatste brevet, omdat ik een nogal traag paard had wat ik niet steeds wou porren. gelukkig werd ik daar niet op gebuisd (was maar een brevet) maar ze zei het wel.
je tong laten vallen heeft geen zin. dat kan evengoed zonder lawaai. wil je klokken of klikken? klokken is snel met je tong van je gehemelte naar je gebied onder je tong gaan, met kracht zeg maar.
klikken kan ik zo gauw niet uitleggen. ik kan het zelf alleen links. je trekt je mondhoek omhoog langs een kant. en dan maar zoeken? ik weet zelf niet wat ik dan doe hoor... succes!!

Enya - Daya :-)

Charaz

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 21:49

Scum schreef:
Probeer er goed op te letten dat je het nooit per ongeluk onder een dressuurproef doet. Daar is het nl. een stemhulp en een stemhulp = -1....


dan heeft de jury wel supersonische oren, ik zie ook mensen in de proef gewoon tegen hun paard praten en denk niet dat die allemaal minpunten krijgen.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 21:51

praten klinkt niet zo hard door, klikken wel.

Enya - Daya :-)

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 11:34

*probeert nu te klikken bij links en rechts*

Hey het lukt me aan beide kanten! Ik klik meestal rustig en stil. Zodra Tosca het hoort weet ze wat er te doen staat! En meestal valt het ook niet eens op! Meestal klik ik en geef ik een tik met de zweep en als ik daarna klik associeren ze het met de zweep. Dus klikken vervangt eigenlijk voor mij de zweephulp!

sassa
Berichten: 177
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 22:37

Ik heb laatst geschreven bij een dressuurwedstrijd en het viel me inderdaad op hoeveel mensen dat doen, en inderdaad minpunten!
Maar ik moet zeggen dat ik mezelf er ook regelmatig op betrap, want veel paarden reageren er wel op, maar ik ben het aant afleren (ok proberen dan)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 bezoekers