k&k ultra bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

k&k ultra bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 12:56

ik wou eens vragen heeft iemand van jullie hier het k&k ultra bit?
hoe bevalt het?en waarom heb je het genomen?
ik lees er de laatse tijd nogal veel over,en mij lijkt het best een fijn bit.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:44

Ik heb er wel een (dubbel gebroken bustrens) maar voelde eerlijk gezegd met rijden weinig verschil met het normale bit. Nu heb ik er weer een normale dubbel gebroken watertrens in.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:05

ze zeggen dat hij zachter is voor de mond, ik wilde er ook 1 gaan kopen, maar toen ik ze vergeleek met een normale watertrens vond ik het er niet echt anders uitzien enzo, behalve de prijs dan Haha!
ik heb wel de k en k correctie bit.. maja das weer heel wat anders Haha! als moet ik zeggen dat een bit met aurigan wel beter werkt dan een rvs bit
maar das mijn mening

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:24

Hey,

Ik rijd mijn paarden allemaal met dit bit van K&K, zelfs mijn stang en trens. Ik heb zelf de dubbelgebroken watertrens(de dikste en dus ook het minst scherp). Het schijnt dat het schuimen (en spelen) wordt bevordert door dit bit, maar ik zou dat niet precies weten want ik heb altijd al met deze bitten gereden. Mijn Z-paard rij ik door de weeks met dit bit en alleen in het weekend (als ik wedstrijd heb) hang ik er een stang en trens in. Ik zelf vind het super bitten maar ze zijn wel onwijs duur!!

xxxies
Syllie

Er zijn veel mensen met paarden maar erg weinig paardenmensen

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:33

Ik heb een gewone trens (k&k) en een stang en trens (k&k), omdat ze het fijnste zijn voor mijn aard (indien zachte hand)

Ineke2

Berichten: 33034
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:43

Ik heb ook een K & K dubbel gebroken watertrens. Ben er wel tevreden over.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 17:04

Ik heb ook een k & k bit. Ik vind het wel een fijn bit en ulisse volgens mij ook. Ik heb dit bit genomen omdat ik een fijn zacht bit wilde, en de advertentie klonk aantrekkelijk. Er zit wel degelijk verschil in met een normaal dubbel gebroken bit, het tussenstuk is veel dikker en daar zit ook die gedraaide hoek. Knipoog

Of het echt veel fijner is, dat weet ik eigenlijk niet meer. Ik had eerst een enkel gebroken D-trens, en daar deed ze weinig mee. Maar ik had haar toen nog niet zo lang, en kwam zelf ook van manegepaard op een eigen paard. ulisse en ik hebben beide ondertussen veel bijgeleerd, dus kan het best zijn dat ze het nu op een ander bit ook goed doet. Maar ik heb de dikste, en volgens mij is het een lekker zacht bit, dus waarom zou ik dat uitproberen, toch??? Verward


Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 17:07

Mijn beide paarden lopen prima op de KenK Ultra conrad dubbelgebroken.
Ik koop nooit weer een ander bit. Absolute aanrader. Namaak is zonde van je geld. Die KenK's zijn hun geld dubbel en dwars waard.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 09:17

Dees schreef:
Mijn beide paarden lopen prima op de KenK Ultra conrad dubbelgebroken.
Ik koop nooit weer een ander bit. Absolute aanrader. Namaak is zonde van je geld. Die KenK's zijn hun geld dubbel en dwars waard.


Ben het met Dees eens.

Het bit vond ik wel even slikken, want was best duur.

Maar ik zou persoonlijk ook geen andere willen hebben.

Noury loopt er heel lekker op.

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 09:46

Ik was van plan om een dubbel gebroken Aurigan bustrens van K&K te kopen maar heb eerst een exact hetzelfde gevormde rvs bustrens van Imperial Riding geprobeerd en die voldoet eigenlijk heel erg goed, er zit een prijsverschil van 75 euro tussen, mijn paard loopt toevallig goed op rvs maar als dat veranderd koop ik de Aurigan Tong uitsteken

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 10:31

Zoals ik dus al zei heb ik ook K&K. Kwam ik laatst bij les, zei mijn instructrice (Judith Scholte): ik zou eens een rvs bitje proberen, die glijd wat meer door de mond, deze is wat stroever. Bij het ene paard is rvs lekkerder en bij de ander K&K. Geprobeerd, maar eigenlijk maakte het niet echt verschil. Dan kies ik dus voor het zachtste.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 10:34

Ik heb/had een K&K ultra maar dat is te zacht voor Barb. Wiebelt teveel in zijn mond. Ik heb een tijdje met een enkelgebroken trens gereden maar rij hem nu met een stang. Ligt nog rustiger in zijn mond en hier durft hij goed tegen aan te lopen wat met voorgaande bitten niet zo was.

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 15:03

Ik rij de mijne momenteel op de K&K dubbelgebroken ultra bus. Hier loopt ie prima op. Heb hem eerst gereden op de ultra watertrens, maar op de bus loopt ie veel fijner! Ook in mijn stang en trens hoofdstel ben ik van een onderleg watertrens (dubbelgebr) naar een bus gegaan (deze is dan wel enkel gebroken omdat ik die niet dubbelgebr kan vinden...) Ook hier weer een hele duidelijke verbetering mee.
Overigens ben ik met de dubbelgebroken bitten wel van 21 naar 18 mm dikte geschwitched, mede omdat dat beter paste in zijn mond en hij er dus fijner op reageert.

ZOALS HET PAARDJE THUIS SPRINGT, SPRINGT IE NERGENS.....
Liza alweer ruim 7 jaar:-) kleine meisjes worden groot! School is leuk!
http://www.horsefoto.nl nog steeds ff uit de lucht

baudyh

Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 17:07

Ik heb toevallig net een k&k dubbel gebroken watertrens,21mm,goudkleurig gekocht.Ik had zo'n zelfde van mijn vriendin geleend en merkte echt verschil.Teddy is nogal kijkerig en door dit bit gaat ie meer schuimen en let ie beter op.Ik vind het het geld zeker waard.69,95 euro is een hoop,maar als je paard het er goed op doet.
Ik had laatst een hoofdstel met gouden front en neusriem en gouden gespen enzo gekocht,dus nu met een goudkleurig bit is ie helemaal chic.

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 18:24

Ik rij mijn jonge hengst ook met een K&K bustrens, dubbel gebroken.
Hij loopt hier fijn op en schuimt veel.
Hij is zo dol op het bit dat hij hem zelf inneemt. Maar ik heb ook nog geen ander bit bij hem geprobeerd.

Wil je Australië op een paardenrug verkennen? Kijk dan op www.horsetreks.com.au
Ze spreken daar vloeiend Nederlands, Duits en Engels.

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 18:33

Superbitten, de paarden die ik tot nu toe met zo'n bit rijd lopen er het beste op in vergelijking met vorige bitten die ze hebben gehad!
Ze zijn idd duur maar dan heb je ook echt wat!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duality, maessie, VogeltjeM en 31 bezoekers