Irritante vliegen tijdens het rijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Irritante vliegen tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 21:17

Bij ons is het nu een heel eind gedaan met de dazen, maar nu kennen we een nieuw fenomeen: VLIEGEN.

En dan niet een paar, maar gewoon wel 40 vliegen om je heen als je aan het rijden bent of aan het longeren.
Als ik nu aan het rijden ben, gaan ze op mijn oren zitten, mijn armen en wat ik vooral smerig vind: op mijn mond Boos! GATVER. Je kan echt niet rustig meer stappen, je moet echt vlug zijn, want die krengen achtervolgen je gewoon in zwermen.... Doe mij maar een keer een nachtvorstje, dan zijn we van die ellendelingetjes af.

Er is hier echt een heuse vliegenplaag. Ze zitten overal, zelfs in je auto en binnen in huis en ga zo maar door.
Imker's stal heb ik afgelopen maandag ook tegen vliegen behandeld en er hangt een vliegenlamp en plaklint, maar daar trekken ze zich niets van aan.

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 21:30

Op de dierenweide zitten ze ook met trossen! Overal opzitten enzo..Gatver!
En op de paarden ook met trossen! De pony's worden gek ervan! Vliegenspray werkt maar voor even dus is ook niet de oplossing...
Het is gewoon maar hopen dat we snel van de plaag af zijn!

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 21:45

Ik word er ook gek van Boos!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:10

het helpt niet echt maar onder je kan een middeltje maken waardoor de vliegen in iedergeval onder het rijden een beetje weg zijn:
-Azijn
- kruidnagels
-muggen olie ( van de kruidvat)
-met water

Als je dat alles bij elkaar doet en dan over je paard sprayt is het wel even weg! kan je in ieder geval rustig rijden !

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:54

Ja inderdaad VRESELIJK. Kan je je paardn nog amper buiten zetten omdat ze belaagd worden en helemaal doordraaien. Vandaag weer geprobeerd en het was te doen dus het wordt al minder!!!!!!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 23:01

moet je met een klamboe over je heen rijden Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-03 08:59

liza van loon schreef:
moet je met een klamboe over je heen rijden Haha!


Ging dat maar.... Volgens mij komt het gewoon door de lange, hete zomer. Daardoor broeit en verrot alles snel, waardoor de vliegen een echt paradijsje hebben.

Eén nachtvorstje en de pret voor de vliegen is over!!

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 10:25

Ja verschrikkelijk he..kan je paard niet buiten zetten of daar komen ze alweer aangezoemd..ben je aant het rijden, ze zoemen gewoon kilometers met je mee, doe mij dan ook maar een nachtvorstje

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 10:48

Het is inderdaad verschrikkelijk dit jaar. Met bosjes zitten ze op mijn paardjes. En vooral bij hun ogen is het verschrikkelijk. Ik smeer nu vliegengel (weet zo gauw het merk niet) om hun ogen zodat ze daar in ieder geval niet meer gaan zitten. Ryan kreeg gewoon ontstoken ogen van die krengen!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 13:35

Ik heb er ook echt onwijze last van momenteel.
Net wat je zegt.. zelfs met rijden zitten er vliegen op je. Zodra ik ga stappen komen ze bij mijn paard zijn ogen en ze komen dus ook op mij, BAH.

Wordt er gek van.... ook in de wei... mijn paard heeft een wit hoofd, maar die ziet dan echt ZWART van de vliegen, zielig gewoon!!

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 13:39

Ik wordt er ook helemaal gek van, bij mn eigen paard valt het nog wel mee, maar k rijd ook nog 2 paarden van mn instructrice en dan loop ik echt veel te vloeken op die beestjes en sla er dan ook een hoop dood!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 13:53

ik heb er al twee ingeslikt Extreme duivel liep naar adem te happen met rijden.

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 13:56

Goed, zelfgemaakt vliegenspul: 1/3 water, 1/3 Detol en 1/3 azijn. Bij ons werkt het best wel,...ff proberen dus! Wie weet??? (Maar er zijn dit jaar hartstikke veel vliegen joh! En ik haat ze!!!)

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:07

1/2water met 1/2 azijn met 3 drupeltjes citronel en wat look en ook nog n beetje insectenweermiddel. helpt wel goed.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:41

Hey,

bereid je maar voor: het wordt nu wat vochtiger en de eitjes en larfjes gaan zich nu weer ontwikkelen Frusty

Groetjes!

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 18:01

ja het is echt vies al die vliegen.als ik ze uit de wei haal man het hele hoofd ziet zwart van die afschuwelijke vliegen.ze gaan zelfs in je neus zowat.en met rijden zodra je maar ff stappen gaat hup daar zijn ze weer hoor.ik haat ze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 18:03

Het is een ramp en er is nietes tegen te doen. Je kunt blijven spuiten met vliegentroep maar dat werk allemaal voor 5 minuutjes. Lois was aan het oefenen voor head-bangers-ball met al die vliegen om zijn hoofd. Vandaag ben ik uit ellende maar weer naar binnen gegaan.

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 18:12

ik heb zo'n anti-vlieg roller voor onder de ogen,dat helpt,maar verder op zn lijfje: nee......zn stal zit er overdag ook onder,allemaal vliegen..terwijl we hem zo goed mogelijk schoonhouden...soms staat ie gewoon in het land omdat hij binnen gek word

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 19:32

het is verscrikkelijk en op je paard ook. zn ogen vind ik zo zielig he. ik spijt met heel veel middelen maar jekan moeilijk zo op zn hoofd beginnen he!