Krack C

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree83

Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 13:27

Samsam"]
[quote="CGJ12 schreef:

Als Krack vanaf 3 jarige in Duitland was opgeleid had ie nu wellicht al 78% gelopen. Wie weet ?


Citaat:
Of hij had al veel blessureleed gehad??

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 13:41

CGJ12"]
[quote="Zannekin schreef:
Relevant was vorig jaar ook 11. Niet zo spectaculair maar wel rustig: maakt er dressuur rijden makkelijker op...


Juist DAAROM maakt het KWPN ook gebruik van de Rubinstein-lijn.
Die paarden kunnen door een kind van 11 gereden worden en daar komt de komende jaren erg veel vraag naar denk ik.

Als ik zo al die jonge Anky's in de buurt zie......
[/quote]

Die Ramzes toch. Gaf het juiste skelet met het lendenmechanisme en het juiste werkbare karakter van zijn Shagya-Araber moeder Jordi aan zijn kinderen en kleinkinderen. Zou dat dan toch de reden zijn dat hij de mondiale top op het gebied van springen en dressuur beheerst?

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 13:42

Desiree83"]
[quote="Samsam"][quote="CGJ12 schreef:

Als Krack vanaf 3 jarige in Duitland was opgeleid had ie nu wellicht al 78% gelopen. Wie weet ?


Citaat:
Of hij had al veel blessureleed gehad??
[/quote]

Hij heeft nu wél een blessure en zit niet in Duitsland, verder vind ik het aantal blessures bij de top dressuurhengsten internationaal gezien nogal erg meevallen. Of mis ik er een paar?

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 13:55

CGJ12"]
[quote="Anna42 schreef:

Krack loopt op dit moment helemaal niet. Mijn praktische verwachtingswaarde is dat hij voor 0 % loopt. Ik denk dat de eigenaren gebruik maken van de nog heersende verwachtingswaarde en kiezen voor de nederlandse fokkerijfilosofie en de daaraan gekoppelde commercie van eendagsresultaten De niet verder kijkende fokkers eten nu nog, conform de heersende fokkerijmodetrend, crackertjes als zoete broodjes. Athene lijkt voor Krack een brug te ver. Bij een nog verder geforceerde trainingsmethode van dit niet harmonisch functionerend skelet, kunnen de griekse druiven weleens heel zuur worden.


Ik had destijds ook niet verwacht dat Ferro zou terugkeren in de sport........ en toch deed ie dat......met succes!
Commercieel gezien moet je stoppen op het hoogtepunt.
Dus de kans dat Krack terugkomt in de sport kon wel eens hoger zijn dan je denkt (tenzij ie echt een vervelende blessure heeft). Hij heeft in mijn ogen nog lang niet de top bereikt, aangezien hij zijn GP's tot nu toe nog met fouten liep. Als die eruit zijn kan ie meer lopen dan 70%.
[/quote]

Appels en appels blijven vergelijken. Ferro is teruggekeerd van de werkelijke mondiale top. Uit de verdere successen moet nog blijken of hij dat fysiek ook aankan. Op basis van zijn, ten dele fysiek matige, pedigree kon dat stuk hem nog weleens parten gaan spelen. Krack is, daar waar Ferro vandaan kwam, nog nooit geweest. De fouten van Krack komen voort uit zijn fysieke tekort komingen. Een paard dat fysiek niet goed gefokt is, heeft altijd mentale problemen.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 14:02

CGJ12 schreef:
Ellen bontje was nou niet direct meteen mijn insteek, want het oog wil ook wat (zie Lisa Wilcox Knipoog), maar wie weet. Rijden kan ze zeker.


Wat maakt dat in hemelsnaam uit?! Boos! Als ze goed kan rijden, wat geef je er dan om of ze wel of niet een knap gezicht heeft! Ik kijk eerder naar die knol zn kop als naar haar kop hoor, bah wat een misselijke opmerking!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 14:11

Anna42"]
[De fouten van Krack komen voort uit zijn fysieke tekort komingen. Een paard dat fysiek niet goed gefokt is, heeft altijd mentale problemen.
[/quote]
Wat zijn dat dan voor fysieke tekortkomingen dan? kan er niet veel aan ontdekken.

[quote="Koortje"]
[quote="CGJ12 schreef:
Ellen bontje was nou niet direct meteen mijn insteek, want het oog wil ook wat (zie Lisa Wilcox Knipoog), maar wie weet. Rijden kan ze zeker.


Wat maakt dat in hemelsnaam uit?! Boos! Als ze goed kan rijden, wat geef je er dan om of ze wel of niet een knap gezicht heeft! Ik kijk eerder naar die knol zn kop als naar haar kop hoor, bah wat een misselijke opmerking!
[/quote]

sja, ik vind uiterlijk nou ook bepaald niet relevant hoor. Ik zie liever iemand die een paard gewoon eerlijk opleidt op een niveau dat hij aan kan, en alles eruit kan halen wat er in zit, DAT is een prestatie. Mooi zijn is geen prestatie. dat is gewoon mazzel. En dat staat gelukkig helemaal los van prestaties leveren in het zadel. Ik vind het ook een beetje een leeghoofdige opmerking.

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 14:16

Koortje, niet zo snel op je paard zitten, was bedoeld als grap denk ik. Alhoewel velen waarschijnlijk met hem akkoord zullen gaan wat betreft het oog wil ook wat.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 14:17

Koortje"]
[quote="CGJ12 schreef:
Ellen bontje was nou niet direct meteen mijn insteek, want het oog wil ook wat (zie Lisa Wilcox Knipoog), maar wie weet. Rijden kan ze zeker.


Wat maakt dat in hemelsnaam uit?! Boos! Als ze goed kan rijden, wat geef je er dan om of ze wel of niet een knap gezicht heeft! Ik kijk eerder naar die knol zn kop als naar haar kop hoor, bah wat een misselijke opmerking!
[/quote]

Och Koortje, zo weet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt en wat voor waarde je aan de bemerkingen van bepaalde personen moet hechten Haha! Haha! Haha!

Want helaas kijkt het gros alleen maar naar het indrukwekkende of mooie plaatje, en dat is (denk ik) ook een van de redenen waarom Nick Wagman met Krack toendertijd zo in de picture reed.
Heel veel mensen lieten zich negatief uit over zijn rijkunstige kwaliteiten, maar hij heeft er met zijn showallure wel voor gezorgd dat KrackC een BEGRIP is geworden Haha! (ik ben overigens nooit echt fan geweest van Nick, net zo min als van Krack..............)

Niet meer en niet minder.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 14:54

CGJ12"]
Je moet proberen dat bewegingsgeweld in goede banen te leiden door het op verantwoorde wijze te kruisen met die "rittige duitse lijnen".
[/quote]

Nu vraag ik me af, hebben wij dan geen rittige lijnen in Nederland? Moet en we daarvoor persee in een buurland zijn?

[quote="CGJ12 schreef:
Ellen bontje was nou niet direct meteen mijn insteek, want het oog wil ook wat (zie Lisa Wilcox Knipoog), maar wie weet. Rijden kan ze zeker.


Als de mannen er dan ook eens voor zouden zorgen dat er wat voor het oog van de vrouwen is dan zijn we allemaal weer gelukkig Haha! Knipoog

Ff, serieus, beide vind ik top amazones!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 14:56

hahaha chantal, alleen de homoseksuele mannen zijn vaak antrekkelijk om te zien. Die heteromannen hebben vaak een paardengezicht!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:00

Hahaha, aaah, dat is gemeen Desiree, elke man zal best zijn kwaliteiten hebben, nu ze nog leren gebruiken Knipoog
O'nee, het ging over het uiterlijk he Clown
Maarre, toch zijn er leuke in de paarden hoor, zonder paardenhoofd en niet homosexsueel. Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door chantal1 op 28-08-03 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Wiske_K
Berichten: 6
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:01

Maar op een bloedpaard als Krack C staat een klein, slank blond vrouwtje nou eenmaal een stuk mooier dan iemand met het figuur van Ellen Bontje. Dat heeft niks met de kwaliteit van het rijden te maken, maar alles met het plaatje. Ellen past nou eenmaal beter op een wat zwaarder paard als Silvano. Niks mis mee toch?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:04

Als nou het slanke blondje het paard slechter rijdt als Ellen Bontje waar gaan we dan voor? Voor het plaatje of voor de kwaliteit?
Terwijl ik sowieso niet denk dat ze met haar figuur slecht op een Krack C zou staan.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:08

Krack is niet zo heel fors hoor,
maar goed, op die Robin Hood stond ze afgelopen vrijdag ook niet slecht, dus zou Krack zeker geen probleem moeten zijn.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:21

je moet je pas zorgen maken als je twijfelt of het paard nu op de amazone zit of andersom

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:22

Mag ik eerlijk zijn dat ik daar niet over na wil denken Knipoog

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:26

Je moet zelfs eerlijk zijn Chantal, maar zeg eens, je wilt er toch niet over nadenken omdat ze bij jou wel eens die twijfel hebben?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:33

Nee, niet voor zover ik weet, valt mee he.
En ook al zou er een twijffel over zijn van andere mensen zou het me vrij weinig interesseren. Lachen
Vanwaar dat gedacht Excuseme?
Laatst bijgewerkt door chantal1 op 28-08-03 15:45, in het totaal 2 keer bewerkt

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:33

Toch vind ik een combinatie mooier waarvan paard en ruiter goed door de baan lopen ipv. een combinatie die in het rijden slecht door de baan loopt maar qua uiterlijk goed bij elkaar past.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:46

Ben ik volledig mee eens Petraaken. Als we op den duur zo moeten gaan kijken dan zou er zeker niks meer van terecht komen.
Denk ook dat de opmerking van CGJ een grapje was.

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:00

Helaas kan ik zelf niet zo goed rijden als Ellen Bloos maar ik heb ook geen Anky model Haha! maar daarom zijn we nog geen erbarmelijke ruiters al moet ik bekennen dat mijn instructeur al heel veel geduld heeft moeten hebben met mij. Hij werkt namelijk al meer dan 10 jaar aan mijn rijden en ik mag zeggen dat ik eigenlijk niets kon. Behalve dan als je op paard zitten, rijden kan noemen.

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:06

M.i. werd er door CGJ bedoeld dat beide amazones goed kunnen rijden, maar als ie dan toch mag kiezen dan de voorkeur geeft aan het 'knappe koppie'. Er wordt dus niet geen voorkeur uitgesproken voor een mooie, minder goed rijdende combinatie.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:54

Ik vraag me nu eigenlijk ook wel af welke fysieke tekortkomingen Krack heeft. CGJ12 verklaar je nader!

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 17:12

Zwelgje schreef:
Ik vraag me nu eigenlijk ook wel af welke fysieke tekortkomingen Krack heeft. CGJ12 verklaar je nader!


Je bedoeld anna!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 17:21

Zannekin schreef:
Volgens mij is foutloos een proef lopen niet voor hem weggelegd. Toen ik hem zag kon hij niet stilstaan, was zeer nerveus tijdens de proef. Publiek mocht niet veroeren, werd omgeroepen van tevoren. Zulke dingen worden er meestal niet beter op.


Dat heb je al eens eerder geschreven gerelateerd aan een enkele keer dat je hem hebt zien optreden. Ik vraag me af hoe hij dan aan zijn hoge plaatsing bij de wereldspelen gekomen is.
Krack staat bekend als een hengst met een mega lief karakter, ik heb dat een paar keer van dichtbij kunnen constateren in zijn jonge jaren.
Het is ook een van de eigenschappen die hij aan zijn kinderen doorgeeft.

Als Krack toch weer uitgebracht gaat worden, zou voor hem heel goed zijn als hij bij iemand komt die zijn welzijn belangrijker vind dan snel succes, voorzichtig met hem is en hem in zijn waarde laat.
In dat kader zou Ellen een uitkomst zijn, plus dat hij dan paard no 1 is hetgeen hem toekomt.