mager.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

mager.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 15:45

haj..
nou ik ben nu al dik een half aan het klungelen met mijn paard.. ze werd eerst steeds magerder. toen het opviel heb ik de waterbak laten nakijken. het water liep wel wat langzaam. maar niet echt zo erg dat ze er zo mager van kon worden. toen werd ze niet dikker..nou maar een goede wormenkuur erin. Ze werd nog steeds niks dikker. Toen haalde we de dierenarts erbij, die zei dat ze de tandarts erbij moest komen. die is er dus bij geweest, heeft haar gebit gedaan, maar hij zei dat ze daar niet zo mager van kon zijn. hij zei ook dat ze het voer wel goed maalt.
nou wij weer de DA erbij. en die heeft haar toen Ivomecgespoten. daar werd ze wel iets beter van. maar nog steeds bleef ze mager.
nou toen ben ik op vakantie geweest en heb gehoopt dat ze met een weekje rust bij zou komen. Maar ok dat was niet het geval.
Toen hebben we haar op ander voer gezet (zo'n 5 wkn geleden) ze krijgt nu muesli zonder haver, daarvan krijgt ze 5 bak per dag, en verder gewoon nog steeds goed veel hooi. maar nog steeds wordt ze niet dik.

ze is wel mager, maar verder ziet ze er goed uit, glanst mooi, en is ook goed te pas.
zodat je er een beetje een idee komt er nog een foto.

wat te doen?
groetjes Nicole

Groetjes Nicole


silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:55

probeer het eens met maispulp daarvan worden ze over het algemeen dikker.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:58

of maismeel. (wel aanlengen met water en laten weken)
Heeft de veearts geen adviezen gegeven?

Wat betreft de wormenkuur: als ze wormen heeft zal 1wormspuit niet veel baat hebben. Kijk goed naar de mest of je wormen ziet. Ik denk dat je de veearts toch om advies moet vragen, het is natuurlijk niet normaal dat jouw paard steeds dunner wordt!

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:58

Ik voer mijn paard als extra stimix.
Dit is alleen buikvulling zoals wij het noemen.

En mijn vriendin heeft arabieren en die geeft ze granen.
Hier zetten ze heel goed van aan.

Misschien een idee om er als xtra 's ochtend en 's avonds een kilo granen extra te geven.

Mijn vriendin voert het merk HAVENS en ik PAVO.

Ik hoop dat je hieraan wat heb.

En anders nog een optie GRAS.
Is er nergens een weilandje waar je haar op kan zetten?

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie


holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:00

Ook ik geef soms maismeel.
Maar goed misschien geef je haar toch iets te weinig inhoudelijk voer.
Kan je eens omschrijven hoe groot ze is,wat voor ras en wat je precies aan hoeveelheid voert(welk voer precies)?
En daarbij wat ze dagelijks aan werk beweging moet doen?

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:03

mijn paard wodr ook sneller dun( nu niet meer hoor) en toen ben ik haar PAVO Melange gaan geven, dat is voor paarden die snel dun worden of zijn zoals jouw paard, en mais helpt ook heel goed

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 16:34

holly schreef:
Ook ik geef soms maismeel.
Maar goed misschien geef je haar toch iets te weinig inhoudelijk voer.
Kan je eens omschrijven hoe groot ze is,wat voor ras en wat je precies aan hoeveelheid voert(welk voer precies)?
En daarbij wat ze dagelijks aan werk beweging moet doen?

haj..
ze kreeg van havens muesli zonder haver. verder vertelde zei dat ze daar dikker van zou worden. ze krijgt daar 5 bakken van (kg bakken) en ong 2 plak hooi dagelijks.
ik rij haar ong. 1 uur tot 1,5 uur per dag. ze is wel een redelijk pittig paardje. en daarom is het lasig om haar op ander voer te zetten omdat ze dan helemaal druk word.
verder staat ze ong. 2 uur per dag op de wei.
ze is 1.62, ze heeft geen papierenn maar ze zeiden dat ze kwpn is.
een intructeur van mij zei dat ze misschien niet dikker werd omdat ze gewoon een hittepetit is. maar toen ik haar kocht zag ze er gewoon goed uit. nu weet ik natuurlijk niet hoeveel zij er mee deden.
en maismeel, kan ik dat gewoon bestellen bij de abtb.. en ik heb gehoord dat er paarden zij die daar gevoelig voor zijn en koliek krijgen..

iemand zei ook iets over wormen. ze heeft toevallig een week geleden nogeen wormenpasta ghad. maar ze schuurt haar staart niet. en ik zie geen wormen in de mest.

Groetjes Nicole

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 19:06

mijn paardje jaagt zich snel op, en doet niets anders als rond lopen in de weide (ipv te eten ) ik geef hem maïsvlokken(juist cornflakes), zachtjes opbouwen, want ze kunnen er gemakkelijk verstopping van krijgen. Hoop dat het helpt

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 19:56

dankje

Groetjes Nicole

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 20:12

hier dan een foto..
valt best mee..

Afbeelding

Groetjes Nicole

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 22:05

mijn paard is precies zo. je kan eten geven zoveel je wil, ze komt geen gram bij. de DA is ook gekomen, en bloed genomen maar ze had geen wormen en was gezond. ik geloof dat ze zo mager staan door teveel stress of gewoon zo zijn en nooit dik zullen komen.

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 22:12

bietenpulp.
een vriendin van mij (MyBonfire) die heeft een oude manegepony gekocht die hele maal niks meer was (zie mijn profiel). Dus toen hebben ze haar maar aan de bietenpulp gezet.
die kan gewoon kopen in zakken en dan moet je een schep in een emmer water setten en dan 2 x per dag geven.
sucses!

Beter een blind paard dan een leeg halster..

Op zoek naar een bijrijdpaard! (Helmond en omg)

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 23:48

mag ik heel eerlijk zeggen dat ik me niks bij voor kan stellen bij het voer wat ze krijgt?
Ze krijgt weinig gras binnen of weinig hooi.
Die dingen zijn juist goed.Ik zou zeggen geef eens een plak hooi meer of misschien wel twee.Een uurtje of 2 a 3 langer op de wei zou ook helemaal geen slecht plan zijn.Veel energie gooien ze er dan wel uit,dus ook het pittige kan dan eventueel wel eens minder worden.
Daarnaast zou ik je probleem eens mailen aan havens zelf.
Ik kan me namelijk niks voorstellen bij het voer van havens wat je nu geeft.Als jij de foto + alles wat je voert aan hun mailt met daarbij je vraag wat je nu het beste kan doen,dan geven zij jou netjes uitleg hoe of wat.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 23:48

Hier nog 1 .

Bij die van ons was er wel een aanwijsbare oorzaak. Nu zijn we al weer drie en halve week bezig om hem op gewicht te krijgen. Hij krijgt veel hooi (meer als hij opkan), veel biks en elke dag een slobber.

In de slobber stop ik: zemelen, maismeel, scheut zonnebloemolie en nog een appeltje en sinaasappeltje voor de smaak. Lijnmeel schijnt ook goed te helpen om ze weer op gewicht te krijgen maar dat lust die van ons niet.

Weet je zeker dat ze met die muesli voldoende binnenkrijgt? Ze krijgt dus helemaal geen brok als ik het goed begrijp (door een gewone onderhoudsbrok willen ze ook wel goed aanzetten)?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 00:07

Dat bedoelde ik te zeggen apple.
Als ik het zo lees krijgt ze te weinig hooi(idd zoveel als hij lust)
En ook ik heb het idee dat meusli zonder haver beter veranderd kan worden in brok ofzo.
Ikzelf voerde een poos terug pavo basic.De aalerlaagste in de pavo lijn.Ik zocht toen ook een brok met weinig energie.Maar ik vind wel dat 2 uur buiten veel te weinig is als hij ook nog eens maar 2 plakken hooi krijgt.

IceQueen

Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-10-02
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 00:08

Ik zal inderdaad eens beginnen met meer ruwvoer. Ga kuil voeren in plaats van hooi daar zit veel meer in en ze worden er dikker van. Geef ruim voldoende zodat ze eigenlijk de hele dag wat te knabbelen heeft. ook kan het zijn dat ze last heeft van zand in haar maag. Geef haar 5 a7 dagen lang een hele pot stroop door het voer en dan is ze daar de eerste tijd ook vanaf.

IceQueen

Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-10-02
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 00:10

nog wat iets vergeten. Ik heb zelf een mager paard gehad en die kreeg ook maismeel maar dat hielp niks. Veel kuil voeren ging veel beter.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 08:33

maisvlokken bijvoeren. Mijn vorige paard was KWPN'er en nat zo mager als nicolientje haar paard. Wij zijn begonnen met haar haver bij te voeren. Kolossale fout dus. Doordat ik in de Kerstexamens zat kort nadat ik haar had, had ik niet gereden dus met de vakantie opnieuw gaan rijden na 3 weken rust. Nu had ik wel paard dat ietsje aangekomen was maar ook knettergek zodra ik erop zat. Op stal was aan haar niets te merken. Op advies van mijn instructeur zijn we dan overgeschakeld naar Gerst, zemelen en maïsvlokken. Goed resultaat gehad, paard werd dikker maar niet meer gek.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 08:38

kan het niet zo zijn dat het paard gewoon slank is? Net zoals je slanke mensen hebt? Ik vind het paard er niet mager uitzien, ze glimt en ziet er eigenlijk best uit. Okee ze mag wat meer spek op dr ribbetjes hebben, maar misschien moet je je erbij neer leggen dat je een paard heb met maatje 36

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 17:14

haj,
dus het komt er op neer: veel meer hooi...
nou dat zal ik dan maar proberen..
en ik zal havens even een mailtje sturen..
bedankt..

ohja en het zou ook kunnen zijn dat ze gewoon niet dikker wordt..
bedankt voor de reacties en meer reacties zijn altijd welkom!

Groetjes Nicole


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rocky_1995, Veldbloem, YandexBot en 87 bezoekers