Nakomelingen Leffert gezocht !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Nakomelingen Leffert gezocht !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 15:08

wie heeft er een nakomeling van de Friese hengst Leffert ?

Ik heb zelf een merrie van 6 (Leffert x Oege) waar ik dressuur mee rijd, zij is een verschrikkelijk heethoofd zoals haar vader. Het (hengst)veulen dat ze dit jaar heeft is van Sytse ook dit kleine slechts drie maanden oude mannetje heeft een behoorlijk eigen willetje...

Graag zou ik ervaringen willen horen van mensen met een nakomeling van Leffert

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 20:26

ik heb op een stal gereden hier in de buurt en daar hadden ze ook een nakomeling van leffert , een hengst maar dat was een takkebeest
zodra je hem aan de hand had en hij zag een ander paard was ie niet meer te houden , die hengst heeft wat stunts uitgevoerd in de tijd dat ik daar reed/verzorgde
heeft heel wat mensen blauwe plekken en kneuzingen bezorgt en heel wat keren zijn stal gesloopt
een beetje een extreem geval zeg maar Lips are sealed
maar lopen dat kon hij Kwijl

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-03 09:08

Ja lopen kunnen ze zeker ! Mijn merrie is een schatje maar wel een met gebruiksaanwijzing ze is gewoon een verschrikkelijk heethoofd, op vreemd terrein is het showen maar wel je handen vol want zie dat maar eens goed bij elkaar te rijden Verward

Ik wil de komende tijd veel tijd besteden aan het rijden op vreemd terrein zodat ik straks op een normale manier wedstrijden kan starten, ze wil absoluut hard voor je werken maar zie eerst maar eens dat punt te bereiken

Ik kom er wel met haar daar ben ik van overtuigd het zal alleen even duren..... Heb nog niet echt slechte dingen over Leffert nakomelingen gehoord maar er zullen ongetwijfelt etterbakken tussen zitten.

staverej
Berichten: 121
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 13:58

Ik heb er ooit een gereden, een hengst. 162. Hij gooide zijn benen langs zijn oren, echt goed bewegen voor een Fries. Had M2 gelopen maar was totaal geflipt. Je kon hem 10 minuten heel fijn hebben en opeens begon hij zo gigantisch te bokken dat je alleen nog maar kon stilzitten en hopen dat hij er snel mee stopte. Kon geen pas verruimen en een pasje opzij was vrijwel onmogelijk. En elke keer door dat gespring stond hij weer stil met dikke knieen en moest hij weer aan de hand gestapt worden. Aan de hand was hij ook niet bepaald een lieverdje, hij sprong boven je uit en was vrij moeilijk te corrigeren. In de stal was het daarentegen wel weer een echt lief paard. Na een halfjaar en heel veel blessures later is hij verkocht. Was een echt mooi paard hoewel hij wel wat kort was.

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 10:37

Jammer dat hij zo deed... zonde is dat van een mooi paard !
Gelukkig is Stynke wel te vertrouwen! nu hopen dat mijn hengst veulen Sytse x Leffert wel een beetje handelbaar gaat worden.... Verward

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:36


Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 13:42

Ik ken ook een ruin van Leffert. Heel lief paard, toont veel groter dan hij werkelijk is. Wordt ook altijd mee buitengereden en is heel braaf (alleen wil hij niet de zee in *LOL* ).

Even off-topic, Leffert is echt om te Kwijl

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 15:43

Stynke gaat ook met geen mogelijkheid de zee in ! Schijnheilig

Ndegreeff
Berichten: 1
Geregistreerd: 30-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:58

halloo, ik heb sinds vorige week ook een nakomeling van leffert.
ik was op zoek naar deze hengst op internet en zag dit forum staan dus leek mij wel leuk om hier eens op te reageren.
het is een 6 jarige merrie genaamd sietske. inderdaad ook nogal een heethoofd zoals dr vader.
ze is zeer groot (1,71) en ziet er erg mannelijk uit, ik zal zo snel mogenlijk een foto posten.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: Nakomelingen Leffert gezocht !

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:14

Slotje. Topic is 6 jaar oud.