Zo ongelovelijk back in love met natuurlijk....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Zo ongelovelijk back in love met natuurlijk....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 11:31

Jurga! Lovers

Na echt een tijdje in een dip te hebben gezeten met haar, waarin ik vaak genoeg heb geroepen dat ik net zo goed kon stoppen met mijn dressuurpogingen met mijn tuigpaardmerrie, is het echt behoorlijk goed gekomen! OK dan!

De laatste weken heeft ze voor mijn gevoel echt de sterren van de hemel gelopen, die kleine gladiool van me!

In de lessen op de Ruitervereniging kreeg ik steeds maar weer complimentjes en 'vooral zo doorrijden!' te horen, wat eerder nooit het geval was. Jurga liep er superlekker doorheen en bleef maar voor me werken. In het begin wat zeurderig op mijn spoortjes, maar later echt super aan de hulpen. Vorige week kreeg ik ten eerste te horen dat ze zo afgevallen was en dat ze er echt heel goed uitzag. Ik draafde dus aan en het gevoel wat ik toen kreeg was echt zo goed! Ik had ineens een superbuigzaam paard onder me, wat heel losjes draafde en die ik alle kanten op kon zetten waar ik heen wilde. Haha! *ik wil nog een keer!*

Ik wil bij deze mijn hele grote dank uitspreken aan janna, zonder haar lessen was ik niet op dit punt gekomen! Zij geeft me elke keer weer punten om aan te werken en ik voel mijn paard met de keer verbeteren.
janna, bedankt!

Ik moet er echt heel hard aan werken, maar voor dit resultaat heb ik dat absoluut over! Gelukkig is mijn lichamelijke conditie ook sterk verbeterd, dus kan ik het ook weer. En Jurres, die wordt alleen maar mooier! Bloos! Als je al haar adertjes op ziet komen en ze begint te lopen, wow.

Ik heb haar de afgelopen weken ook aan wat mensen kunnen laten voelen en die reden ook zo met haar weg, voor mij een erg groot compliment. Als er mensen zijn die mijn tuiger eens willen proberen, kom gerust een langs, jullie zijn van harte welkom.

De afgelopen dagen loopt ze even iets minder, maandag kwam ze niet helemaal door, kan gebeuren. Dinsdag in het bos (oeh wat was dat heerlijk, in de schemer.... Hyper! ) wilde ze alleen maar hard en dat met Jurga! Gister met Ruitevereniging had ik net zo goed na vijf minuten af kunnen stappen, want er was geen land mee te bezeilen. Maar ach, we geven niet op. Straks weer priveles van janna, dus weer even sleutelen.

Want...... zaterdag start ik weer en we gaan ervoor! Party!! Ik verwacht niets, maar stiekum hopen mag altijd, toch? Knipoog Wil nu toch eindelijk wel eens van die L1 plus 3 af. We zullen zien, ik heb er in ieder geval erg veel zin in!

SuperJurga gaat dus geweldig de laatste tijd mag ik wel zeggen. Ben echt heel erg trots op haar. na vier jaar komen we eindelijk verder. Helemaal niet erg dat het zo lang duurde, we hebben het gewoon nodig gehad. Combinaties moeten groeien samen toch? Tong uitsteken Ik ben echt weer helemaal verliefd op die tut. Ze is zo veranderd de laatste maanden. Er is weinig meer over van de eenkennige sjaggie muts die ze was. Je kunt haar zelfs knuffelen! ja echt, JURGA! Ach gut Ok, als het mevrouw niet aanstaat heb je alsnog een hap te pakken, maar toch, ik weet niet wat ik meemaak. Toppertje! OK dan!

Maar minstens even trots ben ik op Voice en Wencke! Voice groeit nu even niet zo hard (gelukkig) en is wat aan het breder worden. (Al leek het even een worst op pootjes Lips are sealed ...) Het kan een regelrechte dramdoos zijn, maar ze heeft echt erg leuke kanten. Hoe dup die merrie kijken kan, geweldig gewoon! *LOL* En hoe braaf ze laatst was bij de smid, helemaal top! De hoefsmid ging voor de lol even om haar nek hangen, die tweejarige van mij.... Ehm... Tobias, ze is pas jaarling... Klein detail *LOL*. En hoe ze achter Breezer aan liep te crossen pas, leverde komische taferelen op...

Wencke is nu afgespeend en loopt met Voice en Nimondro in de wei, dat gaat super, al moet hij het af en toe wel even bezuren. Schrok me eergister een ongeluk, hij kwam als een hamster van de wei, met twee enorme wangen. *bleek later door het korte gras te komen, speekselklieren die opgezet waren, nooit gezien, wat een raar gezicht!* Verder ben ik af en toe met hem aan de wandel, WAT IS HIJ BRAAAAAF! Ongelovelijk! Ik ben echt hartstikke gek van dat kleine ding! Ik mag echt zeggen dat ik een stel paarden op stal heb waar ik echt veel mee kan.

Ik kreeg dit weekend toen ik in de wei aan het vodden was met de paarden nog complimenten over ze van iemand die met de auto stopte op de weg. Ik kon merken dat hij wel degelijk verstand had van paarden, dus ik heb even flink gebloosd. Bloos Daar doe je het uiteindelijk voor toch?

Kortom, Ilona is helemaal heppie met haar paarden op haar eigen 'landgoed' Tong uitsteken in Ede/Lunterencity!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:33

Lijkt me een heerlijk gevoel, ik hoop dit gevoel ook weer binnenkort met Jaike te krijgen want wij zitten nu in een behoorlijke dip.
Maar ik hou goeie moed en ik hoop dat ze voor 21 september weer helemaal de oude is en dat we 21 sept. met onze eerste L1 wedstrijd
de sterren van de hemel loopt Haha!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:50

he Ilona, goed om weer een succes verhaal van je te horen! Zo zie je maar, na regen komt altijd weer zonneschijn!!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:02

Veel suc6 van het weekend!

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:37

Jaaaaaaaaaaaa en ik ga supporteren dit weekend! *Zal ik een spandoek maken: "Watch out cause SuperJurga is back!" *LOL*




Lovers

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:53

spandoeken en paarden Knipoog

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 13:30

Oh wat leuk om zo'n positief bericht van je te lezen! Ik hoop dat het met rijden zo goed blijft gaan, vaak komt er nog wel eens een dipje, maar die duren steeds wat korter is mijn ervaring. Ik kom zeker een keertje bij je kijken, ben nu door omstandigheden niet zo in de stemming, maar wat in het vat zit verzuurt niet!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 13:34

He écht goed van je iloon, 't is dat ik zaterdag weg moet anders had ik komen kijken!
En super weer zo'n SuperJurga verhaal !

ps. vond je de taco's nog lekker Knipoog

:evaw:

Alja

Berichten: 25577
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 13:40

veel suc6 het weekend en maar hopen dat ze niet schrikt van het spandoek Haha! Haha!

ONDERSCHRIFTLOOS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 14:11

Heel veel succes, fijn dat het weer zo goed met je lieverds gaat. Kan je niet nog eens foto's van Wencke plaatsen? Daar ga je spontaan van kwijlen Pling Geniet er maar van joh!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 14:30

He dat klinkt super Iloon OK dan!
Wat fijn dat jullie zón lekkere combi aan het worden zijn. Ga zo door !!!
En veel succes van het weekend *LOL*


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:01

En ik heb dit mogen voelen Haha!
Ik ben dus een van die mensen die haar uit heeft mogen proberen, en vond haar idd ook heel makkelijk na te rijden. Ze liep lekker ontspannen en wilde echt voor je werken, er zijn tuurlijk nog punten die beter kunnen maar anders is het ook niet leuk mee natuurlijk Knipoog.
Super dat het ook met Voice en Wencke zo goed gaat. En succes zaterdag, dat wordt op z'n minst L1 +5 Haha!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:17

Wat leuk om te lezen. Soms heb je van die momenten, dan lijk je ineens nog gekker op je paard(en) te worden.

Heerlijk dat gevoel. Ik zit nu met Magic in hetzelfde schuitje. Het gaat gewoon zo lekker allemaal

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 15:18

Bedankt voor de leuke reacties!
Mieke, ik hoor wel wanneer het uitkomt, dan spreken we iets af, lijkt me hartstikke leuk (zoals al veel vaker gezegd!).
Sjimmy, de taco's waren zeker lekker, ik kom absoluut eens vaker langs en dan sleur ik Roy ook mee, ik weet de weg nu.
Maya, ik zal snel weer eens foto's maken, beloof ik.
Miranda, jij moet zeker een keertje mijn tuiger komen rijden! Haha!
Richtje, dank je wel, ze liep ook erg goed bij jou. Balen dat de pc het onder niet doet, anders kon ik er foto's van posten (mits ik toestemming heb Tong uitsteken).

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 15:31

Vergeet ik helemaal te vertellen dat priveles hartstikke goed ging, ze was er weer helemaal bij. Wel erg kriebelig, maar toch sjouwen, 't is ook allemaal moeilijk voor die muts! Janna was ook heel tevreden. Kon goed merken dat we geoefend hadden en dat moet ook!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:34

Jurga schreef:
Miranda, jij moet zeker een keertje mijn tuiger komen rijden! Haha!


Dat moet ik zeker Haha! En ik beloof het al heel lang.. maar in het najaar komt het er een keer van...echt waar !! Knipoog

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:34

Hey misschien komt het juist wel door mij dat ze tegenwoordig zo goed loopt joh, is ongeveer precies gebeurd toen ik er wat vaker op stapte Tong uitsteken }>

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 15:41

hehe, ja nadat jij erop hebt gezeten, gaat ze er met mij vandoor! Lekker dan Tong uitsteken.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:01

Ah super...ik denk dat de meeste mensen wel last hebben van ups en downs maar je gaat natuurlijk voor het eerste Maar hartstikke fijn dat het zo goed gaat nu! Je kunt ook echt zoveel hebben aan goede les....vind ik zelf hoor, want ik zat een beetje in een zelfde situatie en een nieuwe instructrice deed wonderen! OK dan!

En die complimentjes zijn altijd welkom natuurlijk, helemaal als ze van kenners zijn *LOL*

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:04

heel veel succes verder ! *LOL*

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:33

Super Iloon deze berichten willen we vaker lezen!! :J

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 17:02

ow jammer dat ik zaterdag mee moet naar een keuring anders was ik wel ff komen kijken Scheve mond

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 17:33

Laat ik vooral niet vergeten te vertellen dat mijn vader afgelopen menles zat te stralen op de Bokt, omdat Jurga echt superdressuurmatig voor de wagen liep! De meninstructeur had er ook duidelijk plezier van! Vanavond oefenen we in het Zandgat de hindernissen als voorbereiding op het Lunters Daagje Peerdsturen.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 19:42

Jurga, wat is het heerlijk om dit te lezen. Na alle dipjes, na al je tegenslagen!
Ik ben blij dat je het weer van de zonnige kant ziet!!! Hou dit vast, ondanks de dipjes die vast nog gaan komen!

Er worden zaterdag toch wel foto's gemaakt??? En ik verwacht een uitgebreid verslag!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:32

Kleintje schreef:
Er worden zaterdag toch wel foto's gemaakt??? En ik verwacht een uitgebreid verslag!


Deze fotograaf is aanwezig OK dan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, Dnies90, GoogleAdsense, hooi, marte_kandia, meggiemeg, Nina1999, pol013, SemrushBot, Slmt9, tienus63, WendyKtH en 115 bezoekers