Moe....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-01 19:11

Pffff ik ben Kapot vannacht geen oog dichtgedaan...
Ik had voor het laatst nachtmerrie's na een enge film toen ik 8 ofzo was...
Nu schrok ik een paar keer over wakker wat ik droomde weet ik niet meer.
Iedereen knijpt 'm nu de geruchten gaan onder de boeren dat het nu in Vassen is teminste een verdacht bedrijf 1.7 km van ons af....
ze ruimen tot een kilometer om de bedrijven heen maar willen tot een straal van 2/3 km enten en dat later afmaken... daar zitten we nu bij...
Het is zo onwijs vreemd je weet niet wat je boven het hoofd hangt.en het stomme is die onzekerheid is zo erg uitputtend vorige week ben ik langs het bedrijf gereden tijdens mijn buitenrit naar de hei zou het toen al broeden daar? of is het vals alarm..
Zo sneu de boer en zijn vrouw slapen/ eten amper.
Gister was ik heel vroeg op stal kon toch niet slapen en de boer was de koeien al aan het voeren.. Hoe vaak nog vroeg ie?
Ik weet het niet.
We hebben een koe met uier ontsteking de medicijnen zijn erg duur heeft het nog nut? Toch doe je het.
Ik kan wel janken zo voel ik me de hele dag toch wil ik me sterk houden wat hebben zij aan me als ik een beetje zit te janken?
De boer zei later nog als ik jou en janneke niet had weet niet wat ik nog moest.
Lief bedoeld maar ik voel me dan zo ongemakkelijk he. Ik bedoel hij is 63 dus als ie geruimd wordt begin je niet meer overnieuw hij was al aan het afbouwen.
Zijn hele wereld staan dan op z'n kop.
Ik hoef alleen maar uit te mesten.
"t liefst zou ik tgewoon naar bed gaan en wakker worden als alles normaal is.....
Bedankt voor het lezend oog..
Ik ga maar weer naar stal.. voeren de avondronde doen en paarden met wondjes/mok verzorgen.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Jet

Berichten: 11974
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 19:25

Hoi Kim,
ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. Ik vind het ook heel krom, ik stond tot 13 februari op een stal met koeien, schapen en geiten. Toen ben ik van stalling verhuisd naar een stal met alleen maar paarden. Ik voel me nu best schuldig, ik kan naar mijn paard, ik kan rijden, ik kan zelfs buiten rijden, terwijl mijn oude stalgenoten niet eens bij hun paard mogen...
Omdat die geiten nogal wat waard zijn i.v.m. onderzoeken, zijn alle pensionpaarden die daar bij stonden ( in een mooie lichte loods) verplaatst naar een oude stal. Die paarden worden nu ontiegelijk chagerijnig en bijterig. Ik hoop voor jullie allemaal dat het met een sisser afloopt, maar ik heb voor jou in elk geval heel veel bewondering!!
Nogmaals heel veel sterkte, groetjes van Jet.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 19:26

He kop op he. ik weet dat het moeilijk is en ik zit er zometeen ook middenin. het is angstig onredelijk oneerlijk en asociaal wat er nu in ons landje gebeurt. Ik hoop dat de acties die ondernomen worde iets uit gaan halen maar vrees met grote vrezen. Je kunt je niet voorstellen dt in het jaar 2001 dieren zomaar gedood worden terwijl een vaccinatie en bijvoorbeeld een paspoort heel veel dierenlevens zou kunnen redden. en wellicht mensenlevens. atn je krijgt als boer toch zo onderhand wel een keer een hartaanval. zeker nu. het is zo zinloos wat er nu allemaal plaatsvind. ik hoop echt dat het uiteindelijk mee valt in nederland, maarre ik denk dat in ieder geval heel gelderland er aan gaat. sterkte!!!!!

Voorzitster AFM

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 20:06

Hee meissie, jullie hebben het echt niet makkelijk maar je doet wel enorm goed werk nu! En voor die boer lijkt het me echt afschuwelijk, heb je je hele leven keihard gewerkt en dan krijg je op je 63e nog even zoiets voor je kiezen. Laten we hopen dat het vals alarm is, maar ja, hopen heeft al niet veel zin meer in deze tijd. Het komt als het komt, je doet er helaas niets aan.

Als je je hart wilt uitstorten: je weet ons hier te vinden hè, en hou je vooral niet in!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 20:09

Het is echt vreselijk Kim, logisch dat je je zorgen maakt, het zit je echt op de hielen nu. Hoever zit jij van Brummen af als ik mag vragen???

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 20:12

Hoi Kim,

Hou vol he, het is allemaal vreselijk en ik weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen, gelukkig is bij ons in Noord Holland nog niet zoveel aan de hand, maar ik leef erg met iedereen mee die zo met MKZ te maken heeft

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 20:18

Lieve Kim,

Je doet hartstikke goed werk en daar kun je trots op zijn. Het is verschrikkelijk wat er bij jullie gebeurt. Ik kan 'onbezorgd' naar Bolivia toe en jullie voelen je zo rot. Ik weet niet zo goed iets te zeggen om je op te beuren want dat kan nu bijna niet.
Ga er alstjeblieft niet zelf aan onderdoor. Je kunt de boer alleen maar steunen als je je zelf goed voelt.

Veel sterkte en ik hoop dat Lot je nog een beetje kan troosten.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 21:00

ik heb hier helemaal niets meer aan toe te voegen... vind t echt zo erg voor jou, de boer en zn vrouw en alle dieren...
heel veel sterkte ermee en bok t maar lekker van je af meid

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-01 21:13

suzanne ik weet het niet precies maar ik dacht iets van 14 km ofzo
bedankt iedereen voor jullie lieve woorden.
Het is zo raar ik ga niet echt ff zo tegen de boer praten dat ik me rot voel, ik bedoel hoe voelt Hij zich dan wel niet? Lief dat ik het hier kwaijt kan jullie zijn schatten!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 22:04

Ik kan weinig meer toevoegen aan bovenstaande reacties, maat ik voel met je mee. Ik zit zelf maar zo'n 12 km van Maren Kessel vandaan, ben er ook niets gerust op.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 22:19

he kimmie tuurlijk zijn wij schatten, maar alleen tegen de mensen die ook schatterig tegen ons doen. dus bok t maar lekker van je af. Ik weet hoe dicht je erbij zit t lijkt wel of we hier helemaal ingesloten worden hoorde dat er waarschijnlijk richting dieren ook een besmetting was. nu maar hopen dat we op een soort eilandje yterecht komen en dat alles langs ons heen gaat. maar ik vrees t ergste voor ons. en dan vooral voor jouw. dat ik ailin paar daagje sniet kan zien weegt niets tegenover het verdriet dat jij en de boer nu hebben. sterkte ermee

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 22:28

Sterkte meisje!
Ik help je hopen dat de ellende jullie gespaard blijft.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 22:31

hey Kim,

Ik ben een paar daagjes goed ziek geweest(en nog niet helemaal beter) en heb alles een beetje gemist. Eigenlijk helemaal niet erg. ik vind het zo naar om erover te lezen. ik begrijp je machteloosheid heel goed.

Je wilt zoveel maar je kan niets. Een heel naar gevoel. Gewoon even volhouden we zijn er allemaam om een lezend oog te bieden.

Hoe is het nu?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 23:05

Heel veel sterkte Kim enne kop op meid......ik hoop echt dat het allemaal goed aflooopt daar bij jullie!!!

Jacqueline

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 23:07

Lieve Kim, ik vraag me ook af wat jouw baas zonder jou en Janneke zou moeten aanvangen. Jullie doen heel goed werk. Waarschijnlijk weet hij ook wel dat jullie je net zo rot voelen, maar hij mag het ook best merken toch? Hij weet het wel, hoe kan hij nou denken dat jullie het allemaal zo-zo vinden, dat gaat niet he.
Hou vol, er komt een eind aan. Inderdaad het liefst als de wekker plotseling af gaat en het allemaal een droom was.

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 06:01

Heel veel sterkte Kim, het ergste is die machteloosheid en onzekerheid...ik wou dat het maar een nachtmerrie was.

Ik leef met jullie mee...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Mark
Berichten: 47
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: Langeweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 11:19

Vanmorgen hoorde ik dat het ruimings gebied uitgebreid wordt naar 2 km. Dat zal toch niet waar zijn he.
Echt heel veel sterkte, ook wij zitten vlak bij een besmet gebied, en Mark heeft 2 geitjes heeft al wat af gehuild.
De boerderijen bij ons op de dijk zijn afgesloten.
Kinderen mogen niet bij elkaar spelen, dat is op zich niet zo erg als het helpt.
Maar helpt het ook daadwerkelijk.
We treffen voorzorg maatregelen maar hoe zit het met de kat en de postduif die vanaf het bedrijf van de buren naar ons toe komen?

Als er een gebed bestond die zou helpen, dan zou ik de hele dag bidden. Echt mijn medeleven gaat naar iedereen en alle dieren.

( een hartluchterij tje van een overbezorgde
dierenvriendin) Monique Huilen

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-01 12:58

Ja ik hoorde het ook uitbereiden naar 2 km daar zitten wij dus bij en is het einde verhaal....
oooh laat het alsjeblieft bij een verdenking blijven en dat we niet geruimd worden....

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 13:03

We zullen bidden voor je en hopen en hopen.

Succes daar.

gr Pris

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 13:34

Zoiets zou je mensen niet mogen laten doorstaan, er zijn geen woorden voor. Ik leef erg met die boeren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, Clmr, Elastiek, gerlindie, GoogleAdsense, Hannerups, heidiLOVER, hel1, kreekie, luuntje, Marlissa92, Merexa, Monody, nienke555, NogSteedsGek, Temeraire, Travel_me en 173 bezoekers