Halter foto-tje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Halter foto-tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 10:52

Ik heb het al zo vaak over Halteren gehad, hier een foto-tje van mij (rechts) en m'n zus en onze merries. Lovers

Afbeelding


FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:00

Goh.....................zijn jullie zussies????? Hhihihii, spreeeeeeeeeeekend!!!!! Mooie merries hoor, potverdorie!!

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

mehlika

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: zuidwolde drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:01

Foto-tje? Noem het maar gerust FOTO,hahaha.
Ziet er wel goed uit, mooie paarden ook. Nu word ik natuurlijk wel nieuwsgierig naar de paarden....

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 11:14

Kreeg de foto niet kleiner! Clown

En we zijn een tweeling, dus lijken wel een beetje op elkaar...

De linker merrie is Sparky (jaarling), die we 's ochtends uit het weiland hebben geplukt (vandaar de grasbuik). Reining gefokt uit een "Two Eyed Jack" merrie en pappa is "Tuck R Command". Echt superbraaf meissie!

De rechter Buckskin merrie is Beau (7 jaar), is in Amerika gefokt uit King en Poco Bueno bloedlijnen. Zit een koppie op, maar is met halter ook superbraaf (als het allemaal maar niet uren duurt). Haha!

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:26

Ziet er super uit hoor, enne.......wel heel erg mooie witte voetjes!!!
(wat is jullie geheim?)

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 11:36

Gelukkig is Beau een paard dat zeer netjes in d'r stal is, dus gore vlekken heeft ze eigenlijk nooit.
De benen was ik gewoon één of twee keer met goede paardenshampoo en door de hoeven zwart te lakken, lijken ze nog witter... Knipoog
D'r brede bles was ik ook, maar ja dat levert altijd wel een waterballet op, dus dan maar één keer. Indien nodig bewerk ik die nog met speciaal spul van Canter (coat whitener) op een doekje.

Vlak voor het showen alle witte delen ff checken en evt. met een krijtje het vlekje wegwerken.

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:40

die linker merrie, Waaaaaaaauw

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:51

Gave foto! Wat een lekker ding die kleine! Mooi hoor.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:55

mooi paard hoor en echt een gaaf halster ook echt een cool beessie

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:16

Whow! Wat een heerlijk stel Lovers
Ze zien er echt schitterend uit, heb je nog tips voor een halterpaard in spee??? Haha!

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:21

Prachtige merries Henriëtte!!! Echt hele mooie dametjes Cool

Ennuh, jij en je zus lijken helemaal niet op elkaar Clown

Groetjes, Gisela

Gisela & Paulus, http://www.galaxyquarterhorses.com"
Quarter Horses: Dutchs Peppy Flash, Peppy Dun It Chex, Miss Wimpy Hollywood, Customized Whiz, Cee U In Tinseltown


DubbelFun

Berichten: 88628
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:29

Op verzoek de foto even verkleind.
Leuke beesies hoor Lachen

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 13:40

Bedankt voor het aanpassen, Sugarmiss!

Enne....tips voor het Halteren heb ik (bijna) allemaal uit de topics op Bokt gehaald!
Het jaarlingetje hebben we van kleins af aan in handen gehad en voordat ze het weiland weer opging geleerd mee te lopen, te draven en vierkant stil te staan.
Zoiets vergeten ze hun hele leven niet meer!
En je krijgt er een opgevoed paard mee, dat geleerd heeft netjes naast je te lopen en te stoppen als jij stopt met lopen.

Met m'n grote merrie doe ik niet (meer) mee aan Halter op grote wedstrijden, maar ik ben nog elke dag blij dat ik er zo'n fijn opgevoed paard mee heb gekregen.

Sparky gaan we in Marienheem showen, dat zal dan de eerste keer op een grote wedstrijd zijn.

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:56

Henriette schreef:
De rechter Buckskin merrie is Beau (7 jaar), is in Amerika gefokt uit King en Poco Bueno bloedlijnen. Zit een koppie op, maar is met halter ook superbraaf (als het allemaal maar niet uren duurt). Haha!


hey henriette,
Jou merrie is herkenbaar voor mij,volgens mij heb ik net zoiets!Ook King,Poco Bueno lijnen,groot en buckskin en met een behoorlijk koppie op!Wie zijn de directe ouders van jou merrie en waar is ze gefokt(staat/ranch)?
In mijn profiel zie je een foto van Jessie Janes.

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:22

hallo henriete,werkelyk prachtige paardjes,wat my opvalt is dat de manen by beide paarden aan de rechterkant hangen,nu hebbe ze my verteld dat ze in de halterklasse links moeten hangen,klopt dit,of is dit een fabeltje.zelf wil ik ook gaan starten in marienheem met myn merrie van 1.5 jaar.dit word voor my de eerste keer,de merrie heeft het vaker gedaan

DubbelFun

Berichten: 88628
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:28

Volgens mij kunnen de manen beter rechts hangen.
De jury ziet je paard nl eerst aan de linkerkant, dan valt meteen de nek op. Verder worden van de meeste halter/pleasure paarden de manen erg kort geknipt (10 cm) om zoveel mogelijk van de hals te laten zien.
Ik heb zelfs al gezien dat ze er helemaal waren afgeschoren.

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 16:28

Bij mijn 7-jarige zijn haar manen in een superstrakke "hengstenvlecht" gevlochten (met dank aan Poppie van Bokt), omdat ik d'r manen niet meer wil afknippen.

Bij de kleine knip ik ze nog wel af en hangen de plukje naar de kant waar ze van nature naartoe vallen, in dit geval rechts...

Volgens mij maakt het bij Halter niet uit of de plukjes naar links of rechts vallen........heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan. Verward

Het lijkt me trouwens ondoenlijk om manen die naar links vallen, persé naar de rechterkant te krijgen......ook al gebruik je evt. een slicker of hood.

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 16:31

IEEKSS, afscheren!!??? Dat lijkt me nu echt lelijk!

Dus eigenlijk heb ik mazzel met paardjes die hun manen naar rechts hebben vallen...... Knipoog

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:37

nadat ik had gehoord dat ze aan de linkerkant behoren tehangen,heb ik ze gevlochten,en die vlechten laat ik zitten,dit werkt prima.

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 16:41

Verward Volgens mij weet Francis of FlyingHigh wel hoe het precies zit...

Dames????? Manen links of rechts?

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:50

nu ik dan toch zo bezig ben,zouden jullie voor my deze vragen ook kunnen beantwoorden,myn paardje wil maar niet mooi glansen,gebruik nu lynzaadolie,equishine(helpt volgens my niet) en ja,soulmate.(voldoet wel goed ) hebben jullie nog een tip.en hoe hoog worden de benen geschoren,(is er onderscheid in zwarte en witte benen.)

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 18:47

Wauw, die Beau is een kanjer hoor!

De manen mogen allebei de kanten ophangen, maar net wat SM schreef, naar rechts is beter voor de eerste indruk.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 18:51

Het glimmen komt voor het grootste gedeelte van binnenuit!
Dus goed voer, lijnzaadolie, algehele goede gezondheid.
Daarnaast veel poetsen, voor de rest doe ik eigenlijk niets bijzonders.

Alleen met een buckskin leg je het bijna altijd af tegen donker gekleurde paarden, daar kun je veel gemakkelijker een superglans opkrijgen.
Ik probeer dan een licht zonnig plekje in de bak te krijgen, zodat hierdoor wat meer glans gesuggereerd wordt.

Over opscheren van de benen weet ik niet zoveel, ik knip alleen de haarrand boven de hoef kort en evt. vetlokjes / uitstekende haren.
Wel scheer ik de oren mooi uit, de snoet moet kaal, evt. baardharen weg en stukje manenkam achter de oren kortwieken.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 19:10

Henriette schreef:
:? Volgens mij weet Francis of FlyingHigh wel hoe het precies zit...

Dames????? Manen links of rechts?


Manen daar waar ze van nature hangen, Haha! . Straw Miss heeft ze rechts en superkort, haar zoon Made In Holland heeft ze links en tijdens Halter in een hengstenvlecht.........

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:53

o,vandaar dat ik er weinig glans op kryg,ik heb namelyk ook een buckskin,wist je trouwens dat je voor palominos en buckskins een apart voedingssuppliment kunt kopen,hartstikke duur natuurlyk,maar ja,wel glans(staat er op het potje).is er niemand die verder de benen scheert van het paard?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Myrthe_bz en 26 bezoekers