Verzorgster?? (tijdelijk)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Verzorgster?? (tijdelijk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 20:01

Pfff.. volgens mij kan ik wel zeggen dat ik met een dillema zit Verward

Ik heb ziekte van Pfeiffer, en aardig te pakken ook, kan niks meer dan de trap op lopen en doodmoe weer naar beneden sjokken om vervolgens weer te gaan slapen... Daarbij heb ik nu ook nog een flinke keelontsteking die neit over wil gaan. Iig niet zoals het hoort. Donderdag medicijnen gekregen, eentje van 3 dagen.. Na 1 á 2 dagen moest het wel al wat beter worden.. Nou het is nu 5 dagen geleden en naar mijn gevoel erger geworden.

Ben gister met mijn vader na 8 dagen eindelijk eens bij Ewald wezen kijken. In mijn pyama op klompen door de wei Cheese!

Maar nu is Ewald het probleem.. die pony zit vol energie en ik vind het ook neit eerlijk dat hij nu ineens bijna geen aandacht meer krijgt, gelukkig let Pellie goed op hem Lachen

Aan de ene kant heb ik zoiets van een verzorgster?? Dat zint me helemaal niet zo, hij is vrij eenkennig en een heethoofd de laatste tijd, dus iemand anders op hem laten rijden durf ik al neit aan. Nou zou het een oplossing zijn als er iemand hem lekker ging poetsen, met hem wandelen en hem 1/2 x p/w zou longeren. Maar ik kan helemaal er niet vaak bij zijn en ik wil wel weten of het klikt, want als het met Ewald niet klikt dan is hij echt idioot en valt er niks met hem te begaan..
Nog iets anders? Hoe kan ik diegene vertrouwen? Hoe weet ik dat diegene hem neit stiekem opzadelt?? Mijn spullen??

Pfff Ik vind het wel moeilijk, maar aan de andere kant zo oneerlijk om hem een tijd stil te laten staan!!

Iemand tips??

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:08

Heb je geen goede bekende die deze taak op zich kan nemen?
Dat lijkt me het verstandigste, dan zomaar een wildvreemde. Zeker als je zelf de puf niet hebt om erbij te kunnen zijn.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:15

idd , heb je niet een vriendin die het van je wil overnemen voor een tijd, dan weet je iig zeker dat je diegene kan vertrouwen! maar er zijn ook genoeg mensen die wel eerlijk zijn hoor en het ook niet erg vinden om niet te rijden. je kan diegene altijd nog bij je thuis uitnodigen dan zie je al gauw wat voor vlees je in de kuip hebt!

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:19

Idd, iemand die je goed kent wat met je paard laten doen. Rijden hoeft dan niet eens, denk ik. Een keer longeren en wat extra aandacht kunnen ook genoeg zijn.

* To Belg, or not to Belg *

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:51

Als er geen bekende in de buurt is die iets met hem kan gaan doen zou ik toch overwegen een advertentie te plaatsen.

Het is jouw paard, jij kan altijd nee zeggen tegen iemand en jij bepaalt gewoon de regels.
Ik heb het ook gedaan en dan gewoon voor de extra aandacht die Par zou krijgen en gelukkig niet door zoiets k*ts als Pfeiffer.
Het is idd zoeken naar iemand die niet perse hoeft te rijden maar ze zijn er op zekers wel.

En als je toch bang bent dat iemand er zomaar opkruipt kan je altijd nog het zadel mee naar huis nemen, want kan me je zorgen wel voorstellen, had ze in het begin ook.
Maar ik sta op ene stal waar iedereen wist dat ze er niet op mocht rijden en dan is het toch een soort van geruststelling, zou ze het wel doen dan zou dat zo bij mij belanden.

Een advertentie plaatsen staat vrij, van de mensen die reageren hoef je er niet eens 1 aan te nemen als ze je niet aan staan.
En misschine vindt je er wel 1 waar je genoeg vertrouwen in hebt om met de tijd te laten rijden.

Want ben bang dat Ewald alleen maar heethoofdiger wordt als die zolang stil moet staan...en Pfeiffer kan lang duren als je pech hebt.

Succes ermee

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 11:01

Een bekende is een goed idee.. Maar ik weet zo even niemand, stalgenootjes hebben hun eigen paard. Echt veel vriendinnen in de paarden heb ik ook niet..

En misschien begrijpelijk maar ik zit ook niet te wachten op iemand die van de manege komt. Ewald is verre van een manegepony...

Is natuurlijk wel zo, ik hoef niet iemand aan te nemen die reageert...

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 20:17

Mijn vriendin had haar arm gebroken, zij reed altijd mijn Haflinger. Ik heb gewoon aan een paar meisjes die ik elke dag fanatiek naar een Shetlander gevraagd (en eentje kende mijn vriendin heel vaag, ze wist dat die op de manege reed). Eentje daarvan had gelijk interesse. Het klikte goed tussen haar en de Max, de Haflinger. Ze heeft hem die 6 weken verzorgd. Nu komt ze af en toe nog eens, vind ik wel zo eerlijk. En mocht mijn vriendin op vakantie zijn doet ze hem ook.
Dat je het moeilijk vind begrijp ik. Mijn eigen pony is helemaal moeilijk. Gelukkig kan mijn vriendin hem verzorgen, en beweging geven kan iemand anders voor me. Maar ik zal hem verder aan niemand overlaten.
Als je echt niemand weet, dan denk ik dat je toch zal moeten hopen dat een stalgenootje hem in de gaten houd. En verder moet je dan straks zijn conditie weer helemaal opbouwen.
Succes met een moeilijke keuze.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 13:01

Heb je al een stalgenootje gevraagd? misschien is er best iemand die wel tijd heeft om hem 1 of 2x per week te longeren, zo heel veel tijd hoeft dat niet te kosten.
Ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar weet zeker dat dat bij ons op sta lgene enkel probleem zou zijn om het paard van iemand anders in zo'n geval er bij te doen.
Sterkte...

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 16:53

Ik denk dat het op zich bij ons ook geen probleem zou zijn. Maar nu staan ze in de wei en dan is het wel min. 5 min. lopen heen en terug om ze uit de wei te halen enzo.. Als ze op stal stonden ging het wat makkelijker, maar ik heb verder nog niemand gesproken, ga vanavond eventjes kijken...

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 17:50

Hoi,

Lastig hoor dat je de ziekte van Pfeiffer hebt, hopelijk duurt het niet al te lang, maar daar kun je geloof ik vrij lang last van hebben. Vervelend.

Denk je niet dat iemand die Ewald af en toe wat aandacht geeft ook genoeg zou kunnen zijn voor hem? Hij is pas vier toch? En dan kan ie ook best een tijdje rust gebruiken lijkt mij. Als hij in de wei loopt, zou hij toch zijn (overtollige) energie zelf wel kwijt moeten kunnen raken, mits hij wat minder (of geen) voer krijgt. Lijkt mij persoonlijk niet verkeerd om zo n jonge pony even vakantie te geven, nu het niet zo goed anders lijkt te kunnen.

Groeten,
Judith

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 18:54

Nodig anders iemand uit. Ga met z'n tween een kort wandelingetje maken, samen met je paard. Dan zie je meteen of het klikt! En als je je zadel gewoon thuis opbergt, kan die verzorgster er ook niet bij komen. Ze hoeft toch alleen maar met 'm te wandelen en poetsen? En vraag meteen haar adres. Als er dan toch iets mist, weet je meteen waar ze woont! Veel succes en veel beterschap!!! Ach gut


pebels
Berichten: 25
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 22:21

Het is niet eerlijk tegen over je paard om em zo alleen te laten staan.
als ik jou was zou ik gewoon een erzorgser zoeken een in de buurt
en je kan altijd zeggen van je mag er eest niet op rijden maar als ik zie dat het klikt kan je het toch gewoon toestaan ik zou het wel eerst even zoder proberen het moet niet zo zijn dat ze niks om je paard geven en alleen maar komen rijden en dan weer wegwezen
Want die heb je ook.
succes

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 22:30

een vakantie in de wei kan echt geen kwaad hoor! En als je zelf energie hebt, kun je hem gewoon net buiten de wei gaan knuffelen en poetsen...
Hij staat toch met anderen? Die spelen hun energie er wel uit hoor!!!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 13:08

Ja idd zet hem lekker op de wei en laat er af en toe iemand die je kent een borstel over halen... is de pony gelukkig en jij hoeft geen verzorgster

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 13:42

Ewald leeft zich niet echt uit in de wei.. Het lijkt altijd wel alsof hij zijn energie bewaart voor het rijden.. Verder heeft hij net vakantie gehad en was net weer een weekje met hem bezig tot ik dus ziek werd. Hij heeft nu ook alweer 2 weken vakantie gehad dus omdat ik al bijna 2 weken ziek ben.
Hij krijgt verder niks bij gevoerd, staat volledig 24/7 op het gras en hij is idd 4, maar als je weet wat een energie hij heeft en hoe graag hij werkt dan snap je mijn zorgen Haha!
Het is voor mij al niet verantwoord om hem 3 dagen stil te zetten, laatste keer dat ik dat deed was geloof ik die keer dat ik bijna van hem af viel, vandaar ook dat ik er liever niemand anders op heb.
Maargoed voorlopig zit er toch even niks anders op, er zijn hier in de buurt zoveel verzorgpaarden te krijgen waar je wel op mag rijden dus volgens mij ga ik het zowieso heel moeilijk krijgen om iemand te vinden die doet wat ik wil en dus niet rijden..
Heb er even aangedacht om een oud stalgenootje te vragen die nu paardloos is, meisje rijd goed, maar zal het wrsch neit doen als ze niet mag rijden. Dus overwogen haar dan toch te vragen en te laten rijden. Maar toch tegen mijn principes in dus doe ik het toch maar niet.

Ewaldje, je hebt nu dan maar lekker nog een maandje vakantie Haha!

En kunnen we fijn opnieuw beginnen met conditie opbouwen en weer naar de wedstrijden toe rijden Scheve mond

Ik ben gister trouwens weer even bij hem geweest en hij kwam heel lief naar me toe Lachen Zijn oogjes zijn nog steeds ontstoken Boos!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 14:44

Ik snap je dilemma wel, maar toch lijkt mij vakantie geven zeker geen slechte optie. Beter vakantie geven, en dan maar wat langer bezig zijn met straks weer de conditie opvbouwen en naar de wedstrijden toe rijden. Dan dat er nu iemand mee aan de slag gaat, die het niet op jou manier doet en je straks nog veel langer bezig bent om dat weer goed te krijgen.

Ik ken hem verder niet, maar heb zelf het idee dat een paard dat langere tijd op de wei staat, toch vanzelf wel en manier vindt om zijn energie kwijt te raken. Je kunt als je weer begint altijd weer rustig opbouwen en een tijdje longeren totdat je er weer op stapt. Ik denk dat je zelf toch ook weer rustig aan zal moeten beginnen ivm je pfeifer.
Sterkte....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 20:58

Richtje"]
Ik ken hem verder niet, maar heb zelf het idee dat een paard dat langere tijd op de wei staat, toch vanzelf wel en manier vindt om zijn energie kwijt te raken.
[/quote]
Daar zit wel wat in...

[quote="Richtje"]
Je kunt als je weer begint altijd weer rustig opbouwen en een tijdje longeren totdat je er weer op stapt.
[/quote]
Als ik dat niet zou doen krijg ik geheid vliegles Haha! Heb hem nu een jaar en nog nooit van hem gevallen, eerst nog maar even zo houden Tong uitsteken

[quote="Richtje schreef:
Sterkte....

Thanks Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, herous, IASCrawler, journee, karelien, Meert, Miiej, Paardennamen, Sanet en 95 bezoekers