Jager omgeving Utrecht gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Jager omgeving Utrecht gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 19:49

Hoi mensen!

Ik heb een probleem...

1.5 jaar geleden is er een meisje met mijn pony gaan rijden, gedurende 4 maanden, omdat ik zelf tijdelijk niet mocht rijden. Zij heeft mijn pony op de linkerhand in de rechtergalop doorgereden, met als gevolg (1.5 jaar later) dat ik mijn pony absoluut NIET in de linkergalop krijg. Wat ik ook doe: het geeft gewoon geen zin...! Regelmatig zit ik er gewoon 2 uur op, net zolang tot hij opgeeft, maar dat doet hij niet. Ik ben dan zooo kapot dat ik wel MOET afstappen. Met longeren is de linkergalop geen enkel probleem en voordat dat meisje hem ging rijden ging alles perfect met galopperen.

Knipoog Knipoog Knipoog Wie o Wie komt mij helpen Stanley in de linkergalop te krijgen? Knipoog Knipoog Knipoog

Het in galop krijgen zal waarschijnlijk JAGEN worden, ik ben dus ook echt op zoek naar iemand die meer konditie heeft dan een doperwt en hem minstens 3 galopsprongen kan laten doen.

Kom maar op! Wie durft? Cool


Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:24

Kan iemand 'm dan niet gaan longeren terwijl jij erop zit. En dus de goeie galophulpen aangeeft?

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:27

Ik krijg het idee dat het paard wel zou willen, maar niet KAN doordat ie gigantisch scheef is. Een kraker erbij halen, tandarts en naar het zadel laten kijken? Ik durf te wedden dat daar de oorzaak ligt...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:41

waarom zou je hem de galop moeten jagen? misschien geef je verkeerde hulpen, misschien gaat er gewoon ergens iets fout, je geeft hem zo alleen meer conditie of meer angst, jagen helpt echt niet je kunt misschien beter eens iemand laten kijken wat er mis gaat! je geeft zelf al aan dat het tijdens het longeren gewoon goed gaat, het zal dus ongetwijfeld een fout van de ruiter zijn en door hem erin te jagen of 2 uur te gaan rijden geef je de pony de schuld van een fout van de ruiter. Boos!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Judith29

Berichten: 306
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 23:13

Ik ga mee met Carola.
En de reden waarom het dan met longeren wel lukt en met jou er op niet is omdat die met longeren in een makkelijkere houding (voor hemzelf dan) wel kan aanspringen en met jou daarop is dat voor hem moeilijker.
En inderdaad zou ik het ook in ieder geval eens proberen dat je er zelf op zit en iemand anders hem longeert (als je dat niet al geprobeerd hebt)

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:37

Jagen zal niet werken, probeer het als er iemand opzit aan de longe... Let op volgende dingen; Goede hulpen, goede STELLING! En wees duidelijk en consuqent ook voor jezelf!
Lukt dit niet, ga niet lopen jagen of boos worden, laat m lekker kraken, want doordat hij constant in verkeerde galop werd gereden heeft hij dus ook de spieren hiervoor niet meer en is zo stijf als een Hark!!

Tamara

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:59

Het klinkt alsof je geen les hebt... misschien moet je daar eens mee beginnen....

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 17:29

Het paard kan het duidelijk wel, omdat longeren goed gaat zoals je zegt.
Als je geen les hebt: Bekijk je eigen houding en je hulpen kritisch en kijk of je het goed doet. Lukt het dan nog niet, haal hulp Lachen
Heb je al hulp, zoek andere hulp Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 17:41

Hoi,
waar heb je je paard staan? Dat zal misschien helpen om iemand te vinden!
Groetjes Bar

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 17:45

carola schreef:
Ik krijg het idee dat het paard wel zou willen, maar niet KAN doordat ie gigantisch scheef is. Een kraker erbij halen, tandarts en naar het zadel laten kijken? Ik durf te wedden dat daar de oorzaak ligt...


Begin hiermee!
En daarna eerst je paard in balans rijden.
Een paard dat goed in balans loopt zal ook minder moeite hebben met aan galoperen.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 00:08

Dit alles heb ik echt wel al nagekeken! Zooo naief ben ik ook weer niet! Ga niet mijn pony de schuld geven als ik alleen half zou denken dat ik de schuldige ben! Dierenarts is erbij geweest en zijn zadel is naar zijn rug gemaakt, een perfecter zadel bestaat niet! Stan is een hele koppige pony, die duidelijk weet wat hij wil (in dit geval wat hij niet wil) en zal zeker niet zomaar toegeven. Het is heel overduidelijk dat hij het gewoon weigert! Als je de hulp geeft, reageert hij niet meteen, maakt een lekkere grote sprong en zit vervolgens in de verkeerde galop. Boos worden helpt niet, maar lief tegen hem zijn ook niet. Dit is gewoon een kwestie van weigeren! Waarom kan hij het dan wel als er een meisje van 11 jaar opstapt die verder niets van hem vraagt...? Verward

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 00:09

Oh Barvrouwke, Hij staat in Houten!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 12:30

Ik wil je best komen helpen, alleen niet jagen. PB me maar.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, SentiBot en 75 bezoekers