Fotoverslag van onze paardrijvakantie op Texel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Fotoverslag van onze paardrijvakantie op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 08:43

Eigenlijk wilden we naar Terschelling. Daar zijn we al een paar keer geweest (zonder paarden) en zagen dan steeds die prachtige ruiterpaden door de duinen. En rijden op het strand is iets wat je natuurlijk 1 keer in je leven gedaan moet hebben.

Maar Terschelling is 2 uur varen en dat leek ons voor de eerste keer met de paarden wel erg lang. Dus werd het Texel (slechts 20 minuten op de boot). Achteraf hebben we ons zorgen gemaakt om niks want op de boot ging het super. Op de heenweg hadden Mac en Buffy nog wel erg grote ogen. Maar ze bleven verder rustig. Op de terugweg gaven ze er echt helemaal niks meer om.

Wij zaten in een heerlijk hotel aan de bosrand en Mac en Buffy logeerden op de Eagles Ranch. Daar stonden ze gezellig in een kudde met fokmerries en veulens. Ze voelden zich er erg thuis. Op een dag stond er ineens ook een hengst in de kudde en dat was wel even vreemd Knipoog

Afbeelding

Vanaf de Eagles Ranch kostte het ca een half uur om in bos en duinen te komen. Je moest een flink stuk langs de provinciale weg. Maar dat ging prima
Afbeelding


En dan kwam je langs de beroemde manege Kikkert.
Afbeelding

Vanaf dat moment kwam je achter elke boom een Duitser met een wandelpony tegen. Ik heb nog nooit zulke diep uitgesleten ruiterpaden gezien. Het leken wel loopgraven! En hier kan het in de Lage Vuursche ook erg druk zijn in het bos, maar dat was niets vergeleken met het bos bij Manege Kikkert. Mac vond het wel gezellig.
Afbeelding

We mochten pas na 7 uur op het strand (of ’s ochtend vroeg, maar hallo, wij hadden ook vakantie!). En dan was het er nog best wel druk.

Afbeelding

Lekker veel vliegers en mensen die aan het tennissen waren en zo. De paarden vonden het dan ook erg avontuurlijk. En als ik de foto’s terugkijk herken ik bij mezelf ook een enigszins gespannen zit. Bloos!

Afbeelding

Het water in vonden ze echt geen goed idee. Buffy was er met geen 10 paarden in te krijgen.

Afbeelding

Bij Mac heb ik nog even het goede voorbeeld gegeven, maar hij tuinde er niet in

Afbeelding

Bij elke golf sprong hij weer naar achteren. Tot hij merkte dat hij steeds verder wegzakte in het zand, toen vond hij het echt tijd om te vertrekken.

Terug in het bos kreeg ik zelf ook weer een beetje praatjes Lachen

Afbeelding

Al met al een heerlijke vakantie en eindelijk een keer op het strand gereden. Maar Texel was qua paardrijden voor mij niet voor herhaling vatbaar. De ruiterpaden zijn schaars en niet goed aangegeven op kaarten en in werkelijkheid. En ik had me vooral erg verheugd op het rijden in de duinen, maar dat kon eigenlijk nergens. De duinen waren grotendeels verboden gebied.

Voor Mac en Buffy is het erg goed geweest om eens een weekje in een vreemde kudde te staan. Ze zijn nog een keertje op visite geweest bij de buren; de wei met een stuk of 20 jonge ruinen was maar 1 draadje verderop, dus waarom zou je dan niet even gaan buurten. De mensen van de Eagles Ranch hebben er nog flink achteraan moeten rennen om de boel weer netjes in de eigen weiden te krijgen.

Het gaat niet om de bestemming, maar om de reis er naartoe.


DubbelFun

Berichten: 88620
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 09:13

Leuke foto's. Die foto met Buffy; dat had zo Sugar kunnen zijn Lachen
Missy had met die hengst heel blij geweest Lovers

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 09:34

Die houding van Mac bij het water *LOL* "Je denkt zeker dat ik gek ben, ofzo. Ik ga toch echt geen natte voeten krijgen, hoor" Clown

Geweldig!

Jullie moeten het enorm naar jullie zin gehad hebben. Pling

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 09:39

OOOH!!! Herkenbaaaaaaaaaaaaaar Haha!
Ben er afgelopen zomer ook met paardjelief geweest Knipoog

Zijn jullie nog in de Slufter gaan rijden? Moet schijnbaar heel erg mooi zijn daar!!!

Die ranch waar jullie stonden, denk dat ik daar ook nog voorbij ben gekomen met de auto.
Echt leuk om die foto's te zien Lachen! *de mijne staan in mn profiel onderaan Knipoog*

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 10:31

Hey leuk! Ben je ook nog over dat ruiterpad gegaan waar je door een soort sloot heen moet om de weg te vervolgen??? En langs dat kleine meertje?

Ik ken het echt helemaal uit m'n hoofd daar, na 3 jaar begeleiden daar (wel bij een goede manege hoor, niet kikkert).

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:07

Wat moet dat geweldig geweest zijn!
Ziet er echt heel gaaf uit, leuke foto's ook!


juval

Berichten: 13181
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 16:05

leuke foto's! het klinkt als een harstikke leuke vakantie. Wel jammer dat de ruiterpaden niet zo geweldig waren.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 17:48

Hoi hoi,

Vanaf de Eagles Ranch had je ook wel dichterbij het bos ingekund hoor, aan de kant van Den Hoorn zeg maar, het zuiden. Daar zijn de ruiterpaden ook veel beter, lang niet zo mul als in De Koog. Denk dat je daar wel prettiger had kunnen rijden.
Jammer dat het je wat dat betreft niet zo goed is bevallen, je kunt namelijk echt heerlijk rijden op Texel, ook over de Hoge berg enzo.

Groeten,
Judith

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 17:59

TEXEL!!!!!!!!!!!!!!! me Lovers texel Haha! manege kikkert is niet zo leuk vind ik. Ik ga altijd naar elzenhof. die daarnaast met al die hafjes.. rijd je nou bij die 6e met shenk (of hoe je het ook schrijft) Verward als het nie zo is: sorrie als het wel zo is: beetje raar aan het strand. maja dat was ff offtopic Haha! is nou op die 1e foto die witte aan het dekken??
naja greetz

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 18:14

leuke foto's
en ben niet jaloers hoor.. (heb ook heel erg veel zin in een strand rit):P

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 18:22

Da's leuk he, aan't strand wandelen *LOL* Tong uitsteken

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 18:25

daar naast manege kikkert is ook een manege en daar heb een een keeer een strandrit meegemaakt en een buitenrit is lekker daar eh!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 18:28

Ik mocht vroeger als klein meisje altijd helpen op Kikkert als we op texel op vakantie waren. Wij gingen er drie keer per jaar heen.... lachen he

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 18:46

gaaf kwil oowk een x over t strand Kwijl


Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 20:54

Voice schreef:
Hoi hoi,

Jammer dat het je wat dat betreft niet zo goed is bevallen, je kunt namelijk echt heerlijk rijden op Texel, ook over de Hoge berg enzo.

Groeten,
Judith


Ik heb misschien wat kort door de bocht geformuleerd Knipoog Want het is me op Texel hartstikke goed bevallen. Maar 1 x was voor mij genoeg. Ik vind Vlieland en Terschelling mooiere eilanden (qua natuur).

Verder ben ik in mijn eigen woonomgeving enorm verwend qua uitrijmogelijkheden, dus dan ben je misschien kritisch. Ik heb hier alleen geen strand (wel duinen Cool ). Maar het op het strand rijden ga ik niet heel erg missen denk ik.

Het gaat niet om de bestemming, maar om de reis er naartoe.

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:42

Hoi,

Ja, het is natuurlijk ook net wat je gewend bent he. Haha! Zo probeer ik bijv. Texel te vergelijken met Leek, waar ik nog niet zo lang woon. Qua uitrijmogelijkheden lijkt het hier ook wat minder, maar ik ben natuurlijk ook nog niet zo heel bekend hier.
Fijn dat ik het verkeerd begrepen had Schijnheilig en je het toch naar je zin gehad hebt op mijn lievelingswaddeneiland Knipoog

Groeten,
Judith

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:57

AAAH! Dat wil ik ook!
lijtk me zooo stoer!
Alleen wel jammer dat de paarden het water niet in durfden.

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 22:51

Tessel is echt fijn buiten rijden,vooral over de paadjes tussen de weilanden door.
En in het bos hebben ze inderdaad een waterbak gecreeerd.
Het stuk waar jij hebt gereden met je paardje is inderdaad druk bezocht.
Maar hoe meer je richting Den Burg en Den Hoorn komt, hoe rustiger het word.
Ook heb je daar het heuvelpad en dat is echt gaaf!!

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 bezoekers