Ik denk dat de kooi voor Sunny te klein is

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Ik denk dat de kooi voor Sunny te klein is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 11:08

Straks ga ik weer naar school dus komt ze er smiddags niet uit. Savonds misschien, ligt eraan hoeveel huiswerk ik heb. Ook ga ik nog naar mn pony.
Dus misschien komt Sunny er maar een paar keer per week uit. Dit vond ik toch wel jammer dus ik zat aan een grotere kooi te denken voor haar.
Jullie zullen waarschijnlijk wel cavia kooien kennen, van die langwerpige?
Zo een wil ik in een hamsterkooi.
Hier een foto van mijn kooi waar ze nu inzit:

Afbeelding
Op de onderste verdieping staat: Een huisje, voerbakje, drinkflesje, zo'n staaf waar hij aan kan knabbelen en een molentje (weinig loopruimte dus).
2de verdieping: 2 bakjes waar eigelijk het voer in moest maar vind ik onhandig.
Ook 1 speelhuisje staat er.
3de verdieping: een wip en een soort tunneltje.

Ik vind het meer een kooi voor kleinere hamsters. Heeft ook ooit een goudhamster in gezeten maar die was veel kleiner als deze.
Zo'n kooi als Twix heeft, zo een bedoel ik dus.

Wat denken jullie??
Liefs Sun

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(


Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 11:15

Die kooi is prima hoor..OK dan!

Als je haar een paar keer per week eruit laat zal ze daar niet zwaar ongelukkig van worden.

Als het eten en water maar bijgevuld blijven zijn ze al snel gelukkig in zo'n kooi hoor.. Knipoog

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 11:19

Die kooi is meer dan groot genoeg voor zo'n klein beestje hoor. Het heet toch niet voor niets een hamsterkooi en geen caviakooi Knipoog

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 11:20

Kooi is groot genoeg, denk dat je er alleen wel wat uit kan halen Haha! Ik had er 2 in zo'n zelfde kooi zitten, past prima hoor Lachen

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 11:29

Deze kooi is prima hoor. De meeste beweging nemen goudhamster toch door in hun radje te rennen.
Een caviakooi heeft als groot nadeel voor een hamster dat er geen verdiepingen inzitten waardoor ze niet meer kunnen klimmen.
Uit de caviakooien met spijlen zijn de hamsters zo uit (spijlen zitten te ver uit elkaar) en die dichte bakken is niet echt goed voor hun longen en daar missen ze ook weer de klimmogelijkheden.
Ik heb hier een goudhamster gehad in een grote frettenkooi maar die ruimte werd nauwelijk benut.

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 12:16

Misschien lijkt de kooi op de foto groter. Maarja, ik wil dan toch een nestje van haar, dan heeft ze toch een grotere kooi nodig lijkt me?

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 12:42

Mijn kooi is kleiner en mijn hamster doet het er prima op, net als mijn vorige hamster. Die komen heel wat minder dan dagelijks hun hok uit Haha!
Overigens moet je hem niet wakker maken 's middags om uit het hok te halen, onthoud dat het nachtdieren zijn. Het schijnt dat ze eerder doodgaan als je ze overdag wakker houdt...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

sabje19

Berichten: 1113
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 12:47

Je kunt ook zo´n kooi met buizen kopen. Kun je er elke keer een stukje aanbouwen of anders neerzetten .Houdt je hamster ook in beweging. Die van mij heeft niet eens een verdieping in zijn kooi, omdat hij die nooit gebruikte.

Denken moet je aan een paard overlaten, die hebben een groter hoofd[L+8] onze uitstand, hij is met pensioen. RIP mijn lieve man 26-01-2017

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 13:52

Mijn goudhamster zat in een kooi die minstens 2x zo klein was Bloos
Gewoon elke dag even eruit halen, waar ze de pootjes kunnen strekken Haha! Zo hou je ze ook vrolijk, wij zouden het toch ook niet fijn vinden om dag n nacht thuis te zitten? Lachen

Lianne007

Berichten: 2878
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:20

ik vindt die kooi wel kunnen hoor...als je hem er elke dag er eventjes uithaalt,dan heeft ie niks te klagen

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:46

sunshine schreef:
Misschien lijkt de kooi op de foto groter. Maarja, ik wil dan toch een nestje van haar, dan heeft ze toch een grotere kooi nodig lijkt me?


De kooi is opzich groot genoeg, misschien kun je er beter iets uithalen, hij staat bomvol met spulletjes Lachen

Verder, waarom wil je een nestje fokken? Omdat het leuk is? Maar denk even na, er zijn al zoveel hamstertjes...
Ik snap nooit waarom mensen voor de 'leut' een nestje willen fokken...

Het leven is een gebakje!

deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:56

Niks mis met die kooi hoor, maar hij staat wel erg vol.

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 15:01

groot genoeg!

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 15:06

Eigenlijk zijn alle kooien voor beesten te klein Knipoog
Toch is deze wel geshcikt hoor! Dat hij zo vol staat is alleen maar goed, dat betekend veel speelplezier, en dat is dus zeker nodig op je drukke dagen Haha!
Wat misschien ook wel leuk is om in een bakje op de 2e verdieping een beetje yoghurt (met evt. een beetje brinta/havermout) te doen. dat vinden de meeste hamsters wel lekker en daar zijn ze dan ook weer tijdje mee zoet.. ze eten het immers direct op en stoppen en niet in hun wangzakken.
Een nestej fokken is idd wel leuk, maar vraag voordat je haar laat dekken even aan de dierenwinkel of die wat hammies over wilt nemen.. want neem maar van mij aan dat je niet snel 10 mensen kan vinden die een hamster van je willen hebben. Ohja, als je een nestje neemt moet een een grote, vlakke kooi nemen aangezien kleine hammies geen trap kunnen lopen. In de kooi is er dan weinig loopruimte.
Maarja, veel zeggen dus dat de kooi vol staat, maar dat geeft dus helemaal niks. Een hamster vringt zich door de kleine gleufjes dus vindt dit alleen maar prachtig aangezien er veel te doen is.. maar dus nog wel genoeg 'loopruimte' tussen de dingen door. Een hamster vindt een hok met veel speeltjes leuker dan een groot hok met weinig dingen maar veel loopruimte..

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 15:08

sabje19 schreef:
Je kunt ook zo´n kooi met buizen kopen. Kun je er elke keer een stukje aanbouwen of anders neerzetten .Houdt je hamster ook in beweging. Die van mij heeft niet eens een verdieping in zijn kooi, omdat hij die nooit gebruikte.


Dit is juist niet 'goed'! Deze kooien ventileren niet goed en vaak blijven hamsters ook nog eens zitten. En als ze in 1 zo'n buis gaan slapen ben je helemaal de klos.. want dan krijg je hem dus niet te pakken Haha!


sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 16:33

Heel erg bedankt voor de reacties! Ik hou deze kooi toch maar. Koop misschien alleen zo'n 2 verdieping erbij...voor mijn misschien 2 toekomstige dwerghamsters Haha!

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 16:45

Ik bedoel dit helemaal niet als aanval ofzo maar je zegt in dit topic dat je niet zoveel tijd hebt voor je hamster, dus je vraagt je af of zijn kooi wel goed is, maar je neemt er waarschijnlijk wel een nestje of 2 russische hamsters bij?? Verward Vraag me dan af waar je de tijd voor die hamsters dan vandaan haalt.. Scheve mond

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 16:47

De kooi is goed hoor, is echt een behoorlijk grote kooi voor een hamster! Wat misschien ook wel een idee is: een hamsterbal kopen. Dat is een bal waar je hamster inkan, zo kan ze lekker rondrennen door de kamer. Voor als je geen tijd hebt om haar er echt uit te halen.

:D

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 16:52

ahhhh.. dat vind ik wel zielig voor dat beestje hoor.. dan is ie verplicht om te rennen Haha!

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 17:04

Hahaha zo'n bal heb ik al Haha!
Moest weer een nieuwe kopen want mn andere zijn allemaal kapot gevallen...hoezo lomp Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door sunshine op 27-08-03 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 17:04

is groot genoeg, je moet er alleen op letten of je een molentje hebt wat groot genoeg is voor een goudhamster, die standaard molentjes zijn vaak te klein, en hamsters rennen soms hele nachten lang in dat molentje.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, Afanaisa91, Amazonbot, Amyyy, ChanelR, Colien, Fair, Femke_Tweety, flooooo, Froukje, GrapeshotBot, Hhilde, III, Ineke2, Jade91, jadeken, larapurdy, leintje_, Mondy, pretty, Saskiaa_, Sintara, Telpeva, xColorCross, Zebrastreep en 70 bezoekers