Dikke vette schorpioen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-01 07:48

Argh, ik ben vandaag toch in m`n vinger gebeten door zo`n etterbak! Ik was al een keer eerder gebeten, in m`n grote teen. Ik trok nl. m`n schoen aan en toen zat daar dus fijn een schorpioen in, AUW! Die beet bleef "maar" een half uur pijn doen. Maar de schorpioen die me vandaag beet was een stuk groter. Ik was een paard aan het opzadelen en had de peesbeschermers op de grond gelegd. Ik pak de peesbeschermers, zit er een dikke vette schorpioen in. Echt een joekel Extreme duivel Tja, toen was het al te laat, kreng beet zo in m`n middelvinger. Achteraf maar goed dat ie mij beet, anders had ik hem mischien wel niet opgemerkt en de peesbeschermer met schorpioen en al om het been van m`n paard gedaan!
Maar goed ik heb dus ongeveer 5 minuten al vloekend en krijsend met m`n middelvinger in de lucht op en neer staan te springen. Azeron hielp voor geen meter. Tijdje gewacht, toen toch maar gaan rijden. Maar na een uur deed het nog steeds rotten zeer! M`n arm, tong, gehemelte en tandvlees begonnen te tintelen en nu 5 uur later tintelt alles nog! Het voelt alsof ik met m`n vinger, arm en tong tussen de deur klem heb gezeten Haha! Echt ongelooflijk wat een gif zo`n hufter bij zich heeft zeg! De vorige keer voelde ik het alleen op de plaats waar ie gebeten had. Zal er wel mee te maken hebben dat deze een stuk groter was. Echt, ik HAAT die beesten. Agressieve monsters, zijn helemaal nergens goed voor volgens mij.



Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 07:59

Garrie.... brrr.
Ben blij dat je die dingen hier niet tegenkomt.
Je hebt toch ook van die krengen die dodelijk zijn?
Vergelijk maar met een grote kwallenbeet??? dan weet ik wat je voelt. Ik voelde dat 3 dagen!
Huilen Stomme Kwal.

:evaw:

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 09:11

Ieks, zijn die beesten bij jullie dan niet levensgevaarlijk? Ik weet nog dat ik er in Australië enorm alert op was, ben ze gelukkig niet tegengekomen (1 x een dooie...). Sterkte met je vinger, lijkt me idd geen pretje!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 09:26

JAAAAHHHH....was dat 'm???? Verward
[img]../upload/344/scorpion.jpg[/img]
Ik heb 'm gauw voor je doodgetrapt en op de scanner gegooid *LOL*
Neehoor, ik weet hoe zeer dat kan doen. De etters Boos! Ik heb er een keer 1 bij me in bed gehad en die prikte me op m'n been en op m'n onderarm. Ben nog nooit zo snel m'n bed uit gesprongen *LOL* En bij mij begon ook m'n lip en m'n tong te tintelen. Alsof een verdoving aan het uitwerken is. Een paar dagen geleden was ik nog het was hok aan het aanvegen en daar vond ik er ook nog 1. Was gelukkig maar een kleintje en heb 'm meteen effe een koppie kleiner gemaakt, gna gna Extreme duivel
Nou meis, veel sterkte met je vinger en ik ben blij dat ie jou te pakken had inplaats van je paard. Dan had het waarschijnlijk een behoorlijk bokpartijtje voor je geworden Haha!
groetjes.


_________________
you can lead a horse to water,
but you can't make it drink

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Caballo op 2001-09-21 09:27 ]</font>

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 10:10

Welke kleur was ie? Verward Zwart of geel? hele dikke of best wel een dunne staart?

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 10:12

Oké, ik blijf in Nederland!!! Ik heb nu echt het kippenvel op mijn rug staan door dit verhaal!

De nederlandse spinnen vind ik al niet fijn en die doen nog geeneens wat....

Ik dacht dat de meeste schorpioenen dodelijk waren voor mensen? Niet dus!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 10:21

gadver, ik ben nergens bang voor, maar voor scorpio's dus wel...
Vogelspinnen: no problem.
Levens grote slangen: no problem.
1 teenie tiny schorpioentje: Laudine heel ver weg van daar... Ik ga dus niet naar de States he, en al helemaal niet naar Texas, gadver, als je mij dood wil hebben hoef je alleen maar een plaatje van zo'n poedersuikerbeest voor m'n neus te houden!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 10:26

Die beesten zijn zo ontzettend venijnig en goor! Ik heb er ook een hekel aan, alleen al aan dat hele uiterlijk van ze. Ben er nog nooit door gebeten mar in afrika zaten er ook best veel en die trippelde dan leuk in de badkamer. Brrrrrr Ik hoop dat je tintelingen nu weg zijn. Kan je nagaan wat een gif er even in je wordt gespoten.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 10:26

Niet alleen in Texas hoor Laui... In Australië word je gewaarschuwd voor alles wat met een S begint: scorpios, snakes, spiders en sharks... Weet iemand nog een beest met een S? Oh ja, snails (slakken), maar die schijnen niet giftig c.q. dodelijk te zijn... Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 10:28

ik ga hier een toren bouwen, er bovenop zitten, en ik kom er nooit meer vanaf... Schorpioenen zijn echt niet mijn vrienden!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 10:53

Altijd al graag eens naar Australie gewild, laat maar zitten!!

Wat is nederland toch een veilig landje: je hebt er zelfs geen echte enge beesten!

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 10:58

Ik heb er ook wel een paar gezien in Frankrijk, ben er op 1 gaan staan! Een grote zwarte! bleg! Effe opgezocht maar gelukkig niet zo giftig! er is er 1 waar je dood aan gaat, binnen een paar minuten, weet niet meet hoe hij heet. Ehm, maar komt voornamelijk in Egypte voor in de woestijn. Groot en geel, met een dikke staart net zo dik als zijn lichaam. Als je die ooit ziet ren dan als een gek! Dat doe ik dan ook. Ik heb op tv gezien wat het gif met je doet. Nou is echt niet fijn. Hartkloppingen, spieren die samen trekken, eerst koud dan warm, moeilijk adem halen en dan een hartsstilstand. Misselijk

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 11:05

hartkloppingen ben ik aan gewend, maar verder: NEVER kom ik in de buurt van zo'n smerig bijtbeest...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bloemetje75, boeflover, hagelslag, maitestar23, mvdende, Odysseus, Sterrendief, TheNovelist, Whisky00, YandexBot en 145 bezoekers