"spelen met je paard"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
blossem
Berichten: 45
Geregistreerd: 20-08-03
Woonplaats: Emmen

"spelen met je paard"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 23:50

Hoi, ik vroeg me af of je ook kunt "spelen"met je paard, om haar/hem actief tehouden en gewoon even wat anders dan alleen dressuur/springen.
Alles reacties zijn welkom.
p.s. zat zelf al tedenken om iets met een skippybal of zo tedoen.


duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 00:21

ik heb ooit een pony gehad die kon voetballen, was een erg leuk gezicht

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 00:35

tuurlijk kun je met je paard spelen. mijn vorige paard kon ik dat erg goed mee. mijn huidige paard wordt daar nerveus van en loopt dan weg dus ik denk niet dat hij er echt wat aan vindt... of hij snapt de bedoeling niet...
terwijl hij in de paddock met andere paarden erg speels is. dan lopen ze te zeulen met dingen. hij heeft wel eens een hele paal uit de grond getrokken van de omheining. en stond daar aan te trekken en tilde hem ook op. echt raar hoor

DAG LIEVE MAMA. I love you and I miss you
28 mei 1941 - 21 januari 2009

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 00:39

Je hebt een boek: 'spelletje met je pony'. Zijn diverse leuke spelletjes.
Je kan ook vrijheidsdressuur doen, of voetballen. Suc6! OK dan!

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 00:57

Ik speel regelmatig met mijn paard, en hij heeft er dan ook heel veel plezier in Lachen

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 10:35

Ik speel wel eens tikkertje, of ik ga ineens van een verzamelde arbeidsgalop keihard door de bak sjeezen......... erg leuk worden ze ook enorm attend en actief van

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 11:08

Nou de 7 games van parelli, zijn ook spelletjes, maar dat zijn de spelletjes die de paarden onderling ook doen.
Dus die hoef je het paard niet te leren, alleen jij Tong uitsteken

Kijk een op www.parelli.nl daar staan ze volgens mij op. Of www.thesevengames.com dat kan ook nog....
Succes en veel speelplezier!

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 11:13

gijsenkim schreef:
Ik speel wel eens tikkertje, of ik ga ineens van een verzamelde arbeidsgalop keihard door de bak sjeezen......... erg leuk worden ze ook enorm attend en actief van


Hier nog zo een Haha! Als ik door de bak ga rennen rent Piropo achter mij aan, sta ik stil staat hij ook stil, en dan draai ik me om, ga achter hem aan en dan loopt hij echt zo heel vrolijk uitdagend met bokkensprongen weg *LOL*
Maar ren ik dan weer de andere kant op, volgt hij mij weer.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 11:23

Ja spelletjes met je paard zijn ook nodig om de band te versterken... je kan vanalles bedenken zolang jullie er maar samen lol in hebben toch....

Mijn stalgenootje arwen doet aan paardenvoetbal, het paard schijnt het heel leuk te vinden en het is weer eens wat anders he......

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 11:25

Wij hebben ook een skippybal en het gaat er ruig aan toe, zo'n bal kan behoorlijk hard weggeslingert worden!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 11:50

ik speel ook met mn paardje. super raar spel. weet zelfs niet of het echt 'spelen' is. der staat dus geen gras meer in de wei en dan neem ik ze mee naar een klein stukkje, waar in de hoekjes en onder de spullen wat gras staat. ik pluk die dan en ze steekt dan zo heel der hoofd door bv, de autoband. super leif, voor dat gras. niet speciaal maar der wordt wel veel afgelachd. Haha!

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Arsen

Berichten: 167
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 12:07

Wij hadden een skippybal, na twee dagen was hij stuk. Toen een Jollybal gekocht maar die is een stuk minder interresant. Wel leuk om mee te voetballen maar verder niet echt. Verder afgevallen dekens en dat soort dingen vindt Arsen erg leuk om mee rond te lopen.
Kiekenboe vindt hij ook een leuk spelletje, elke keer schrikt hij en is vervolgens heeeeeel blij je te zien.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 12:45

Guus speelt vaak met mij Haha!

Vanmorgen ben ik en stukje met hem gaan lopen, dan heeft hij de gewoonte om mij omver te willen duwen met zijn hoofd, ik duw dan terug dat is voor hem dus spelen.
Maar soms hangt hij ook wel eens in het halstertouw als een afgekeurde golden retriever Haha!

Als we buiten lopen dan ineens ren ik erg hard weg, dan komt hij als een bezetene achter me aan, als ik dan ineens stil sta, staat hij stil naast mij. Zo houd ik hem bezig buiten, anders wil hij alleen maar vreten overal Haha!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, EspaƱa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 12:56

ja zo'n skippybal is idd lachen..Storm heeft zelfs een voetbal in z'n wei..Haha!
Matti zet ik dan in de bak met de skippybal en dan wordt ie met een noodgang weggeslingerd..dan komt ze er weer aan en dan nog een keer gooien..als ik hem naar haar toe gooi schrikt ze en springt ze weg waarna ze later toch weer terug komt om te kijken of dat ding echt wel beweegt..haha maffe paarden

!Update profiel!

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 12:58

Als ik erop zit wordt er bijna niet gespeeld, als ik ernaast sta bijna altijd.
Wat bedoelde je eigenlijk? spelletjes voor naast je paard? of als je erop zit?

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 13:21

ik ren ook wel eens door de bak heen,als mn paard dan losstaat rent ie meestal mee...hij achter mij aan,of ik keihard achter hem aan..soms wordt ie helemaal dol zodat ie bokkend wegrent

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:18

fsoudan schreef:
Guus speelt vaak met mij Haha!

Vanmorgen ben ik en stukje met hem gaan lopen, dan heeft hij de gewoonte om mij omver te willen duwen met zijn hoofd, ik duw dan terug dat is voor hem dus spelen.


Sorry maar dit vind ik geen spel meer.
Een haflinger weegt algauw 600 kilo en die duwen je makkelijk omver.
Daarbij komt dat een duw vaak behoorlijk pijn doet.

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:19

Met Bresco heb ik altijd spelletjes gedaan in de bak. Op de huidige manege mag ik niet meer m'n paard losgooien in de binnenbak, dus kan ik ook niet zo snel een spelletje met hem doen.
Hij vindt het ondanks dat nog steeds het leukste als je gewoon bij hem komt staan in de paddock e.d. Al is het maar om afentoe even aandacht te krijgen en dan weer hard weg te rennen Haha!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:23

Ik speel best vaak met m'n pony bv. dan neem ik hem mee achterin de wei, dan loslaten en ff een paar meter verderop gaan staan en dan JAA en rennen dan gaat ie soms ook keihard bokken enzo en racen Haha!
En als ik hooo zeg draait ie om naar mij en dan ga ik weer rennen en hup daar gaat ie weer Pling

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:26

Samen rennen en jagen met Yennie....dat is vooral ons spelletje....Dan gaat ze (los) heel hard om mij heen rennen en dan op "HOOO" moet ze stoppen (direct) en dan komt ze naar mij toe voor een snoepje of een aai. En dan op "JAAA" dan gaat ze weer opnieuw beginnen met rennen en spelen *LOL* Dit spel heeft ze heel snel geleerd en ze wordt er heel vrolijk en alert van!

Andy_livez

Berichten: 51
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 15:26

Michelle200 schreef:
Ja spelletjes met je paard zijn ook nodig om de band te versterken...

Precies! Je kan dus freestypen (zelfde als perelli geloof ik.) Heb ik op kamp geleerd. Echt heel leuk! Als je het af en toe doet krijg je echt een vertrouwensband met je pony/paard. Echt heel leuk! Je kan trouwens ook een hindernisbaan ofzow doen. Een stevige brede wip ofzow Tong uitsteken Of een bal ja, op kamp deden we ook ponyvoetbal. Had je in je hand een stok, moest je een grote bal naar de overkant duwen/slaan. Moet met 2 partijen, erg leuk!
[/quote][/code]

Koop Pepsi! Taste to the limit!! Haha!

Mijn profiel is nog niej zo uitgebreid, komt nog wel..

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 16:37

Paardenvoetbal is echt reuzelache. De paarden vinden het leuk (alleen in het begin even wennen aan dat grote blauwe rollende gevaarte)......We hebben het een tijdje tegen de zomers gedaan. Iemand op stal heeft een grote blauwe bal van 1m doorsnee, speciaal hiervoor....
De paarden vinden het enorm enerverend en ook merk je toch wel dat ze op een gegeven moment echt wel door hebben hoe en wat ze met de bal moeten! En voor de berijders, een enorm lachwekkende strijd!

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.


surferken42

Berichten: 253
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Brugge/Oostkamp/Hertsberge (belgiƫ, west-vl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 16:41

Je paard gewoon los in de piste logeren zonder touw enzo en balkjes leggen waar ze lekker los kan over springen of gewoon zelf balken op de grond achter elkaar is goed zodat ze hun voeten mooi opheffen.

Keep on riding, maar vergeet
niet van af en toe eens te rusten Knipoog

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 17:09

doen wij ook wel eens dan zie je gewoon dat bonney wil spelen en komt ze na je toe gooit ze r kop in de lucht en gaat ze rennen dan moet je er dus achter aan rennen een soort van tikkertje vind ze hartstikke leuk Lachen

blossem
Berichten: 45
Geregistreerd: 20-08-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 23:34

Bedankt voor al jullie reacties! Enne...Annegti ik bedoel spelletjes als ik met haar in de bak ben, dus niet als ik erop rij.
Thanks!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Googlebot, laran en 72 bezoekers