jongere amazone/ruiter of niet ??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
zimmie
Berichten: 250
Geregistreerd: 17-06-03

jongere amazone/ruiter of niet ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 13:26

Meiden en jongens natuurlijk,
Ik zit even over het volgende te twijfelen en wil graag jullie mening horen. Ik heb een welsh-pony van ruim 4 jaar oud, die ik zelf zadelmak en ingereden heb. Nu ben ik eigenlijk te groot voor haar (ze is maar 1m15 en zelf ben ik 1m64 en weeg 52 kg. Maar aangezien het een hittepetitje is en ik haar goed ingereden wilde hebben voor mijn dochtertje later, ben ik er toch zelf opgestapt. Misschien dat sommige het daar niet mee eens zijn maar dat is dus een zeer bewuste keuze van mij geweest. Tevens heb ik een hele lieve verzorgster voor Missy die net zo groot en ietsje zwaarder is, maar die er ook op rijd. Even ter info: als we rijden is dat een minuut of dertig dus absoluut niet te zwaar of zielig..

Ik wil Missy eigenlijk dus wat fanatieker gereden hebben door een kleinere ruiter/amazone. En dat uiteraard onder mijn toezicht en begeleiding want dat beesie is mijn alles. Mijn vraag is dus; zouden jullie daar aan beginnen en hebben jullie evt. tips voor me, waar ik zo iemand kan vinden ? Ik ben nl. niet op zoek naar een penny meisje van 10 die zegt op M niveau te kunnen rijden e.d.

iedere reactie is welkom. Alvast bedankt. Groetjes Astrid


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 13:30

Tja, goede en jonge (wedstrijdgerichte) ruiters zijn moeilijk te vinden. Ik heb het geluk dat ik een 13 jarig zusje heb, die flink kan rijden op mijn arabiertje. Een pony dat wedstrijdervaring heeft is toch meer waard als een dier dat niets kan.

Als ik jou was zal ik een klein meisje zoeken (klein voor de leeftijd) dat toch al een nette zit heeft en lief voor het paard is. En dan dat kind 1 of 2 x per week priveles laten geven door een door jou uitgekozen instructeur. Binnen 6 maanden is je pony dan wel wedstrijdklaar, en kan je haar laten starten.

Misschien gaat het jou dan wel wat kosten, maar je krijgt er wel een beter paardje door. Anders met de ouders overleggen wat er met de kosten gaan gebeuren?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 13:32

Kijk eens rustig in het rond!
Misschien op een manege of pensionstal bij jou in de buurt!
Als je meent wat je zegt dat het toch alleen onder begeleiding van jou erbij gereden mag worden zijn er volgens mij zat kids die hier wel intresse voor hebben!
Sucses ermee!
Groetjes Lundi


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 15:50

Zou gewoon eens rond kijken op de manege oid in de buurt. Er zijn altijd wel kinderen die serieus genoeg zijn, ook al zijn ze nog jonger. Ga maar eens op concours kijken hoeveel kleine kinderen er al serieus rond rijden, genoeg.

Succes!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 16:28

Hey,

er zijn ook heus wel oudere meiden die wat kleiner/ lichter gebouwd zijn en wat meer rij-ervaring hebben.... Als je aangeeft waar je woont kunnen mensen ook op jou reageren

En je kunt natuurlijk ook een oproepje plaatsen in Eenmaal Andermaal...

Groetjes!


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 18:55

Ga eens een paar dagen op de maneg/rijvereniging kijken. Als je iemand ziet die je bevalt, kan je nog een paar keer terug gaan als die gene les heeft. Als controle ahw. En dan kan je wel vragen of die persoon er intresse in heeft.

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 19:00

Ik zou het gewoon doen. Je kunt niet eeuwig op dat kleine beestje blijven rijden. Er zijn idd veel kleine ruiters. Je kunt op je manege gaan kijken, of aan kenissen vragen of ze iemand weten. Veel succes!

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:11

Volgens mij ben je eerder te lang(wat volgens mij best mee valt) dan te zwaar hoor.Tuurlijk voor het gezicht is het minder maar die beessies kunnen een hoop hebben.Een shet kan al 50 kilo aan.Dus zelf zou je zo nu en dan er nog wel op kunnen stappen en voor de resterende dagen zou ik gewoon een licht meisje zoeken.Denk aan een meisje wat er echt voor gaat en die vind je echt wel hoor als je gewoon bij manege's gaat kijken enzo.Je kan ze dan ook nog een proeftijd geven en dan zie je vaak wel snel of ze echt willen of niet.
Nou succes met je keuze.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:42

Ik zou inderdaad best ene ronkijken, er zijn ook oudere meisjes (en jongens) die niet zo veel wegen. Als je een jonger iemand kiest, kun je er natuurlijk niet zo hele veel van verwachten, maar ik denk dat als je een persoontje kiest die een nette zit heeft en een rustige hand, dat 1 van de belangrijkste dingen is. Bovendien als je ze zelf les wilt geven, kun je je haar toch op "jouw" manier laten rijden. Zou gewoon eens rondkijken op een manege, meestal zat meisjes die een pony willen rijden!

Quote Jalisco: Zolang er over je geroddeld wordt, zijn ze je nog niet vergeten Haha!

Reppie Lovers

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 13:11

Je kunt altijd kijken... Anders zet een keer iets op marktplaats en laat ze maar reageren jij kunt er over beslissen.... op marktplaats krijg je wel altijd genoeg reacties...

Of probeer het gewoon hier bij bokt..

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:48

Kijk iig rond op de ponyclub, manege etc. er zijn zat mensjes van die leeftijd al serieus met rijden en als je iemand ziet rijden die je goed bevalt zou je dat kunnen vragen. En die ruiter dan van jou les krijgt, zou dan je 'stijl' over kunnen nemen en dus op jouw manier word bereden. Bij ons op de manege is er wel eens een pony die nog verder moet worden ingereden en die wordt dan door de vergevorderden bereden. Dat zou ook een oplossing zijn..

Maar als je het zekere voor het onzekere wilt nemen, gewoon er zelf op blijven rijden, zodat ie zeker goed is ingereden en op jouw 'manier'. Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Esther_r20, Laj1, SemrushBot, sterregoud, Telpeva en 115 bezoekers