Ik erf een paard!!!!!!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Ymkje
Berichten: 340
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Nederland

Ik erf een paard!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 21:34

Het is niet leuk, maar mijn oom is dood. Scheve mond En hij had een paard. Een prachtdier! Hij reed er western mee. Het is een Quarter Horse, de kleur is goudgeel. Hij is 4 jaar oud. Zijn naam is Quatro.
Zijn stokmaat is 1,50. Op zijn snelst schijnt hij 65 km per uur te kunnen. Bloos!
Het is een dier met vreselijk veel temperament. Hij wil weten wie de baas is anders luistert hij niet. Haha! Daarbij is hij koppig en eigenwijs. Mijn oom had hem goed onder de duim en het rijden ging perfect.
Hij heeft altijd gezegd dat ik het dier zou erven, omdat de rest van de familie niks met paarden heeft. Ik ben zeer vereerd.
Probleem is alleen:
- ik heb mijn eigen schat String en daar wil ik tijd in steken om beter te worden in dressuur
- ik weet weinig van western
- ik weet niet of dat paard naar mij luistert
Ik durf niet te weigeren omdat ik zijn wens wil respecteren. Verdrietig

String je bent het mooiste wat ik heb! String, du bist das schönste Pferd! Frits, ik hou van jou maar je moeder is een slokop.


Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:35

Je kan met een quarter ook dressuren hoor! Je moet alleen, als je dat zelf niet kan, het beestje ervoor laten omscholen.
Of heb je niet de mogelijkheid om 2 paarden te houden?

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:37

Wat erg van je oom.. Sterkte..

Wel lief dat je zijn paardje hebt geerfd..
Je kan toch ook dressuur met dit paard gaan rijden?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 22:05

Heb je nooit tegen je oom gezegd dat je western rijden niet leuk vindt? Het is ook moeilijk om zoiets te vertellen natuurlijk maar nu zit je met een paard waar je eigenlijk geen weg mee weet. Misschien kun je tijdelijk een bijrijdster zoeken, dat geeft je de tijd om een oplossing te bedenken. Ik hoop voor je dat je oom je ook wat heeft nagelaten om het paard een tijdje te onderhouden Knipoog

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 23:22

sterkte
ik zou inderdaad ook een bijrijd(st)er zoeken die wel western rijdt om hem te rijden. Veel succes ermee. Je zal zeker wel iemand vinden. Kijk maar eens op het western forum hier.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 23:29

God, ik zou het wel weten!
Als je er de mogelijkheid voor hebt, zou ik wat (western) lessen met het paard nemen. Misschien vind je western wel ontzettend leuk, dan heb je er een prachtig paard bij! Maar met wat les heb je in ieder geval een begin, en weet je beter hoe je het moet rijden. Je gaat van regelmatig westernrijden trouwens vaak ook beter dressuur rijden, vooral je handgebruik wil nog wel eens flink vooruit gaan.

Wat betreft luisteren: op je strepen staan, en niet bang zijn om hem streng terecht te wijzen. Hij moet beleefd tegen je zijn! De meeste paarden snakken naar duidelijkheid, en als je dat bied, zal je best op kunnen schieten met dit paard. 't is heel simpel - dit mag wel en dit mag niet. En doe je iets wat je niet mag, dan wijs ik je terecht zodat je weet dat het niet mag.

henk_001

Berichten: 56
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 23:53

Pling sorry maar ik zie het probleem niet ik persoonlijk zou er dol gelukkig mee wezen maar als ik het goed begrijp wil je er helemaal geen tijd insteken in dat paard , in dat geval zou ik gewoon zeggen dat je het lief vind maar alle aandacht in je eigen paard wil steken en misschien kan je er toch nog iemand anders in de familie blij mee maken
Pling

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 00:06

als je ze allebei kan betalen
en er geld en tijd in wil steken
zou ik heel blij wezen
en gewoon een bijrijdster zoeken die dan wat western wil rijden op dagen dat jij dressuur les met sting heb

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 07:28

Ik begrijp je bezwaren best wel. Het is ontzettend lief van je oom, maar twee paarden kosten een boel meer tijd dan eentje. En die tijd moet je hebben, of er voor over hebben.
En hoe zit het met de stalling? Moet je nu opeens twee paardden gaan onderhouden? Als dat ook een probleem wordt dan zou je een betalende bijrijder kunnen zoeken. Ik denk dat er wel mensen zijn die graag zo'n paardje zouden willen rijden.

* To Belg, or not to Belg *

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 07:39

Ik snap de moeilijkheid. Sterkte met het verlies van je oom.

Ik heb laatst een paard gratis aangeboden gekregen (een draver) maar die moest dus ook helemaal omgeschoold worden. En ik wilde verder met Tosca de dressuur in. Ik heb uiteindelijk een ander goed adresje voor hem gevonden.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 08:31

Mocht je iemand zoeken voor Quatro (koop) dan weet ik wel iemand.
Voor de rest is woonplaats Nederland een beetje groot om zo te kunnen zeggen dat ik eventueel een western bijrijder voor je weet.

Je suis Charlie.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 09:40

Als hij in de buurt van Arnhem staat, kan/wil ik er wel tijd in steken/handje helpen Knipoog

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 09:47

Leuk hoor... een paard erven.... erf je alleen het paard of heeft hij ook geregeld dat de stalling betaald wordt (een x aantal jaar) Zoniet zit je idd mooi met een probleem..... je moet het maar net willen en kunnen betalen, twee paarden!!

Succes ermee.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 10:10

Ik had het paard aangenomen hoor! Als ik tenminste 2 paarden financieel kon bedruipen, want ik zou het paard dat ik al had er niet voor weg doen. MAar ik zou de kans aannemen en westernlessen gaan nemen. Wat een geluk heb jij!

De hond is de betere mens

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 11:02

Als je 2 paarden kunt betalen, zou ik als ik jou was, het paard van je oom houden. Hij heeft het paard niet voor niets aan jou nagelaten. Misschien wil hij je hiermee wel een boodschap overbrengen. Als hij jouw situatie had geweten, zou hij de nalatenschap van het paard wel anders geregeld hebben! Ik zou de wens van mijn oom absoluut respecteren. Ik zou er gewoon voor gaan; als het uiteindelijk niet blijkt te lukken kun je altijd nog voor een andere oplossing kiezen. Neem les en word wijzer in de Western-tak; het kan nooit kwaad!

Sterkte met het verlies.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 13:06

Ik sluit me volledig aan bij het bovenstaande. Mits je genoeg geld heb zou ik de wens van je oom in vervulling laten gaan.

Heel veel sterkte de komende tijd!

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 13:44

Ik zou het gewoon aannemen en het een paar maanden proberen (kijken of er iets moois ontstaat) en als het niet lukt gewoon netjes de tijd nemen om een goed adresje voor Quatro te vinden. Een adresje waar je oom mee tevreden is, want hij wil jou er ook vast niet mee lastig vallen, als het jou teveel wordt.

Sterkte met het verlies van je oom,

Groetjes Kirsten

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:00

Je kunt hem altijd op proef nemen zeg maar,hoe het bevalt,en natuurlijk ook financieel...het is wel een eer dat hij hem nalaat aan jou,maar het moet ook kunnen..dus hopelijk lukt dat en heb je veel plezier van hem..
sterkte met het verlies van je oom Lachen

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:05

hoi, gecondoleerd met je oom meid. veel sterkte.
Het is heel erg mooi dat je oom je zoiets moois heeft achtergelaten.
Dat ej nog geen western kunt is niet zo heel erg toch?> alles is te leren. je oom heeft daar vast ook wel over nagedacht dat jij niet western reed.
gewoon proberen!er is vast wel iemand om je te helpen.

succes ermee!!!
Irene

Mijn werk als bruidsfotograaf: http://www.ireneleusink.nl
Mijn werk als marketeer: http://www.promo-en-zo.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:27

sterkte, ja het zou niks voor mij wezen zo'n sterk paard, maar mss weet jij er raad me, of kan je hem verhuren of uitelenen? Kan je wel zoveel paarden betalen is mijn vraag?

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:38

Wow een paard erven bizar hoor wel erg voor je oom
maar ook wel heel leuk dat jij dan een paardje erbij krijgt
succes ermee

groetjes


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 15:03

omscholen zou mij beetje zonden lijken eerlijk gezegd.
dan zou ik liever energie blijven steken in je eigen paardje met dressuur,en voor dit paardje een leuke bijrijdster zoeken die hem goed western rijd,en wel tegen vergoeding (vanhaar kant,dat ze jouw wat wel geeft per maand)

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 15:50

Zoals iedereen al zegt zou ik de wens van je oom wel aannemen, maar als je geen western wilt rijden moet je anders kijken of je misschien het paard om kan scholen voor dressuur, is natuurlijk mogelijk als je dat financieel redt.

In ieder geval succes

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 17:13

Ja moeilijk! Je oom wilt natuurlijk dat jij hem houdt, omdat hij je wrsch als geschikte eigenaar zag zitten. Ik kan mij voorstellen dat je je dan ook verantwoordelijk voelt om voor Quatro te zorgen! Misschien kun je wel eigenaresse blijven van hem, maar hem leasen aan een ervaren western-ruiter?

DubbelFun

Berichten: 88603
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 19:27

Ik kan in de AQHA_files geen paard vinden van die leeftijd en kleur met de naam Quatro. Is het zijn hele naam of hoort er nog 'iets' bij Verward


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, BlauweSteen, DemiSisa, Kasmir, MaanNaam, MirjamRobin, oblix, Rosanna1990, sdacostab, tienus63 en 85 bezoekers