Petrie perfect

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Petrie perfect

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-03 10:15

Die zijn netjes geprijsd € 199 bij Divoza en Huet.
Maar.......... zijn ze nog ergens goedkoper???

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 10:17

ik denk het niet hoor, dit is volgens mij best een lage prijs.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 11:09

Volgens mij ook niet.
Maar even off-topic. Ik heb die laarzen ook en ik vind ze echt super. Echt hele fijne laarzen en ze blijven mooi in model.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 12:12

Heb ze ook voor 200euro met laarzenknecht (erbij gekregen, doordat ik vaste klant ben) en van die dinge om ze aan te trekken en 2 dingen om ze zwart te poesten.....

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 13:08

Heb ook net een paar nieuwe petries, maar kan door mijn afwijkende maten nooit in de "goedkopere" leren laarzen van €200.- komen. Helaas waren mijn vorig laarzen na ruim 5 jaar echt helemaal op en moest aan een paar nieuwe. Was helaas wel €325.- kwijt, voornamelijk omdat ze op maat zijn gemaakt en ik een iets ander model wilde.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:41

er zijn nog goedkopere van recteligne, maar of dat goede kwaliteit is, de petrie perfect waar je het over hebt vindt ik ook niet super eerlijk gezegd, deze zijn goedkoper omdat het geen volnerfrudleer is en gemaakt is van zeg maar afgekeurd rundleer, er zit daarnaast een coatinglaag overheen waardoor ze niet zo soepel worden als een echte rundlederen laars en daarbij hebben ze een minder lange levensduur dan van volnerfrundleer.

als je het over een iets goedkoper model hebt van petrie heb je ook nog petrie windsor vergelijkbaar met de petrie perfect alleen dan geloof ik met een ledere zool in plaats van een rubbere. als je toch voor petrie gaat kan ik je zeker de petrie standaard of ellite aan raden bijde zijn van volnerf rundleder en hebben een zeer lange levensduur en een fijn draag confort. het enige verschil is dat de standaard uit gevoerd is met ruberenzool en de elitte met een lederen.

voor meer informatie kun je het beste naar een goede ruitersportzaak gaan waar ze je goede uitleg geven over de kwaliteit van de laarzen, maak wijze en waar ze van gemaakt zijn. daarnaast kun je de website bezoeken van petrie of van recteligene (als die een webstite hebben tenminste.

www.petrie.nl

succes ermee.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:46

Ik heb ze ook gehad en vind het echt ontzettende rotlaarzen!!
Die koop ik echt noooit meer, heb ik heel erg spijt van gehad.
Ik heb ze helemaal op laten meten bij Heja in Garderen, maar ze hadden echt een stom model..
Ze zwemmen rond je enkels en dan loopt het gewoon recht naar boven door als een soort paraplubak...
Ik vond het geen fijne laarzen....

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 15:42

Ik heb ook Petrie's. En het ging echt heel raar met kopen. Ze knelden steeds vooraan bij mijn tenen. Dus nog eens mijn maat opgemeten, en dat was toch echt 41. Alleen de Dressage (450 euro!) die zat goed. Ik dacht: dit geeft het toch niet, alleen de allerduurste laars die mij past??? 1 week daarna was ik bij een andere ruitersportzaak. Nog maar eens die petries gepast. Ze hadden maat 41 niet meer, maar alleen maat 40 (nog kleiner dus). En wat denk je? Die zat als gegoten! Kosten 315 euro, en ik kreeg er niks bij.

De eerste week heb ik ze alleen na mijn werk thuis in het huis aangedaan. Trappen gelopen, strijken, zuigen, etc. totdat ze teveel pijn gingen doen. Zo zijn ze mooi soepel geworden. En na 1 week kon ik zo op mijn paard stappen. Als ik had geweten dat mijn zit er zoveel beter van zou worden had ik ze al jaren eerder gekocht!

Nu kan ik dus niet meer met chaps rijden.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 15:52

Ik heb ze bij Sta-rho in Rhoon gekocht, in totaal was ik 196.- kwijt. Dan had ik er wel cleaner en wax bij en die kostte totaal ongeveer iets van 15 euro dus mn laarzen waren ongeveer uit mn hoofd 179,- maar dat durf ik niet zeker te zeggen

starletta

Berichten: 140
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: woonplaats??? slaapplaats bedoel je ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 16:23

Petri begint eigenlijk met 199€.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 16:36

Den besten,,... 195,-
In Hierden!!!!!!!!!! OK dan!
Laatst bijgewerkt door Chantal op 27-08-03 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

starletta

Berichten: 140
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: woonplaats??? slaapplaats bedoel je ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 16:59

haha ja het zegt het al de beste !

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 19:09

Bij Ooteman zijn ze ook €195 maar er is nu een aanbieding...w8 ff ik kijk ff

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 19:13

Nou ik weet het niet precies maar in de krant stond dat alle leren rijlaarzen in de aanbieding waren vanaf €55,-.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 19:19

diana, je kan misscien ook HUET eigen merk proberen
die schijnen ook erg goed te zijn !

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 22:23

Die van Huet eigen merk zijn heel dun leer. Dat zal hij je zelf ook afraden. Heeft hij bij mij ook gedaan. Als je een 1e keer leren laarzen koopt verwacht hij dat je moet wennen aan leer en dus aan stevigheid. Mijn laarzen zijn bij hem t ekrap opgemeten, maar dat komt ook omdat mijn pijn grens hoog is en het een beetje strak moest zitten. Tja wat is een beetje? Hij heeft ze braaf voor mij opgerekt en zal dat als hij van vakantie terug is weer moeten doen. Tja en dan zullen ze als gegoten zitten! Ik heb de perti standaard. Die is van betere kwaliteit en heeft een betere zool.

Succes met passen!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 23:12

ja masja, ik vind wel dat je nog maar weinig plezier hebt gehad van je laarzen..elke keer zitten ze te strak..
Heb ik gelukkig geen last van gehad, ze sluiten netjes aan.
Helaas was mijn fout ze iets te " allround" op laten meten
ze hadden dus voor het mooie een stukje hoger gemogen

Kan ik nu vast gaan sparen )

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 23:29

Ik ben al jaren erg tevreden met de Petrie Perfects, heb ze nu een jaar of vier en nu beginnen er wel gaten in te vallen....

In Duitsland zijn de goedkoopste Cavallo's btw voor 179 te koop.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 23:31

marloes-joy schreef:
ja masja, ik vind wel dat je nog maar weinig plezier hebt gehad van je laarzen..elke keer zitten ze te strak..
Heb ik gelukkig geen last van gehad, ze sluiten netjes aan.
Helaas was mijn fout ze iets te " allround" op laten meten
ze hadden dus voor het mooie een stukje hoger gemogen

Kan ik nu vast gaan sparen )


Dat is waar. Die van mij zijn niet goed opgemeten. Dat zegt echter niets over de kwaliteit van de laars. Zodra ik weer meer ik het zadel zit laat ik ze weer om mijn been zetten en dan heb ik fijne laarzen!