[JV]verwachtingen in het L1 ten opzichte van de B

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

[JV]verwachtingen in het L1 ten opzichte van de B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-03 19:36

Eigenlijk zoals de titel al zegt, behalve het netter op de bordjes rijden, wijken, middengalop, middenstap, wat word er nog meer verwacht van je in het L1, als je denkt aan houding, gangen, nageeflijkheid etc.
Worden sommige dingen ( bijv. verkeerde galop ) ook strenger aangepakt in de L?

Bedankt!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 19:47

Ik ben geen jury maar antwoord toch even Tong uitsteken .

Ze willen in de L1 toch wel een nageefelijke pony zien en niet eentje die constant met z'n kop omhoog loopt. Ik vind niet dat ze strenger op je houding ofzo letten, je moet er gewoon goed opzitten, net als in de B Haha!

Verkeerde galop wordt wel aangepakt, maar dat is in de B ook zo. De ene jury geeft een 3, de ander een 5, dat verschilt een beetje is mijn ervaring.

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 21:55

Manon schreef:

Verkeerde galop wordt wel aangepakt, maar dat is in de B ook zo. De ene jury geeft een 3, de ander een 5, dat verschilt een beetje is mijn ervaring.


volgens mij krijg je voor verkeerde galop altijd een 4

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:28

Vriendin van mij had een keer een 2 te pakken, ligt er ook aan of je he gelijk verbetert of datje gewoon door gallopeert (wat je dus nooit moet doen)

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-03 13:51

*schop*

Slecht om dit topic omhoog te schoppen, maar heb nog geen reactie van een jury gehad..

De rest hartstikke bedankt voor de reactie

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:37

sophie_kurk"]
[quote="Manon schreef:

Verkeerde galop wordt wel aangepakt, maar dat is in de B ook zo. De ene jury geeft een 3, de ander een 5, dat verschilt een beetje is mijn ervaring.


volgens mij krijg je voor verkeerde galop altijd een 4
[/quote]

Ligt er maar net aan wie je als jury hebt, de een beoordeeld het 'streng' met een 3 en de ander 'soepeltjes' met een 4/5.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 15:03

Ik vind het heel belangrijk dat de basis in orde is. Dus voorwaarts gereden, met een correcte aanleuning, goede stelling en buiging. Ongeacht welke klasse er gereden wordt. Het is verder niet zo dat ik de L1 opeens veel strenger beoordeel dan de B. L staat nog steeds voor Licht. Wel komen de oefeningen in de L1 iets sneller achter elkaar, dus heb je minder tijd om je paard weer in het gareel te krijgen als er een onderdeel even mis gaat. Ook reken ik het soms wat strenger aan als een paard erg diep loopt. In de L hoeft een paard echt niet per se heel opgericht te lopen, maar hij mag niet te lang worden. Tevens let ik iets meer op de impuls, maar dit is geen hoofdzaak.

Annash
Blogger

Berichten: 26508
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:14

Scum schreef:
Ik vind het heel belangrijk dat de basis in orde is. Dus voorwaarts gereden, met een correcte aanleuning, goede stelling en buiging. Ongeacht welke klasse er gereden wordt. Het is verder niet zo dat ik de L1 opeens veel strenger beoordeel dan de B. L staat nog steeds voor Licht. Wel komen de oefeningen in de L1 iets sneller achter elkaar, dus heb je minder tijd om je paard weer in het gareel te krijgen als er een onderdeel even mis gaat. Ook reken ik het soms wat strenger aan als een paard erg diep loopt. In de L hoeft een paard echt niet per se heel opgericht te lopen, maar hij mag niet te lang worden. Tevens let ik iets meer op de impuls, maar dit is geen hoofdzaak.


hmmm waar jureer je>??? volgens mij vind ik het wel goed als je mij jureert Tong uitsteken