verzet

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-01 20:34

Ik ben echt geschrokken. Had nooit verwacht dat dit zou gebeuren. Normaal gesproken komt sefja altijd naar het hek in de wei (nou ja, de laatste tijd tot de blubber voor het hek waar ze wacht tot ik haar door de blubber kom halen) en loopt dan braaf aan een lang touw achter me aan.

Dit keer kwam ze niet naar me toe dus liep ik naar haar toe. ze liet wel gewoon het halster omdoen en liep in eerste instantie gewoon met me mee. Toen sprong ze ineens weg,trok zich los (ik had haar niet stevig vast) en ging achterin de wei verder met grazen.

Toen dacht ik nog dat ze ergens van geschrokken was. Haar opnieuw opgehaald. Het halve weiland probeerde ze steeds zich los te trekken, bokte en steigerde ze. Ik heb gewoon doorgezet en de tweede helft van de wei liep ze weer normaal mee.

Op stal heb ik haar eerst lichamelijk nagekeken maar ze was prima in orde.

Ik ben toch maar gaan rijden, heel kort en heb niet veel van haar gevraagd. het rijden ging gewoon goed.

Ik ben wel geschrokken van dit gedrag. had ze haar dag niet? Is ze me aan het uitproberen? heb ik teveel van haar gevraagd?

_________________
A horse already knows how to be a horse; the rider has to learn how to become a rider.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: dimmelim op 2001-09-20 23:00 ]</font>

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 22:53

Ik denk dat dit gewoon een beetje uitproberen is in combi met een beetje energie. Die van mij heeft dat ook weleens, komt altijd naar voren gerend en dan heeft die weleens een dag dat hij ook raar gaat doen. Misschien is ze wel een beetje aan het puberen? Ik zou je in ieder geval niet te veel zorgen maken. Zoals je al deed, gewoon doorzetten en meenemen. Vind dat je prima gehandeld hebt!

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 23:05

ze is nog jong he??

ik denk dat je er goed aan doet om haar ff een maand of 4 lekker weg te zetten.
zo kan ze alles wat ze geleerd heeft even allemaal op een rijtje zetten.

en de rede waarom ze dit doet tja??
een baal dag ?
geen zin?
ofzo

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 14:23

Jaaaaa!
Heel normaal hoor dat dit bij haar gebeurd (jong) en nu op dit moment! Moet je eens nagaan: 3 maanden onder zadel, er wordt "niet al te veel" gevraagd. En nu komt ze er eindelijk achter dat ze aan het werk gezet wordt, haha! Hier hoef je niet van te schrikken hoor, is een hele normale reactie bij een jonge IJsco... en je kunt er weinig aan doen, behalve zorgen dat je je training rustig en geleidelijk aan opbouwt zodat ook Sefja het naar haar zin blijft hebben!
Succes!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-01 16:41

Bedankt voor jullie reacties, vandaag was ze gewoon weer normaal. En kvika, ze gaat inderdaad een paar maanden op rust dat was sowieso al het plan.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 20:47

Waarom gaat ze op rust dan?
Heb er nog nooit van gehoord dat een paard zo lang op rust zou moeten om 'alles eens op een rijtje te zetten'?
Ben van plan volgend jaar een jong paardje te kopen, dus vraagje:
Wie heeft dit nog meer gedaan, maanden op rust, en hoe beviel het? Of juist niet, en waarom dan niet?
Graag reactie! Alvast bedankt.

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 22:29

nou dorine bij ijslanders gaan de jonge paarden wel vaker op rust
en natuurlijk is 4 maanden ook best veel 1maandje is ok al lekker voor je paard.

ik denk dat het voor andere rassen ook geen kwaad kan om eens lekker te niksen ( wel in de wei natuurlijk niet in stal)