wie kent een goede stal in de buurt van haarlem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mabo
Berichten: 9
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Helmond

wie kent een goede stal in de buurt van haarlem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-03 13:46

HOI!
Ik ga over enkele maanden verhuizen van Helmond naar Haarlem en zal op zoek moeten naar een nieuwe stalling. Weet iemand iets goeds in die buurt? Ik ben op zoek naar iets betaalbaars waar ik zelf kan uitmesten en zo. Er moet wel weidegang bij zitten en/of een uitloop. Heel de dag op stal en er 1 of 2 uurtjes uit is niet wat ik zoek. Ik heb wel al wat stallingen afgezocht op het net, maar de meeste namen uit bijv. de gouden gids laten geen website zien. Ik ga natuurlijk daar de omgeving eens onderzoeken maar ik dacht dat hier vast wel mensen met ervaringen mij iets meer kunnen vertellen over waar wel en waar liever niet?
Alvast bedankt!

sabje19

Berichten: 1113
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 17:01


Hartje
Berichten: 1939
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 15:30

Ik sta zelf bij stal Rutte (Hofstede de Kruidberg heet het officieel) en daar is het echt de hemel op aarde voor de paarden. Iedere dag op het land, goed en meer dan voldoende voer en hooi, ruime stallen, leuke mensen !!!!

sabje19

Berichten: 1113
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 22:01

Delphi zei:
Citaat:
Aan de andere kant van Haarlem richting Halfweg heb je nog diverse stallen aan t Liewegje maar daar weet ik geen namen van, zit je vlakbij Spaarnwoude,


Ik denk dat je de Liedenhof bedoeld dat is een pensionstal, binnen- en buitenbak en ook longeerring/ paddock, je kan zelf uitmesten of laten doen. Je betaald alleen minder als je het zelf doet. Er is ook een groot weiland waar je jouw paard op kan zetten en ook ben je zo in Spaarnwoude. Je betaald door ongeveer 260 euro voor inclusief alles.

groetjes Sabje

mabo
Berichten: 9
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 00:19

Alvast bedankt voor jullie tips. Ik ga morgen die kant op voor huizen en heb nog wat tijd tussendoor. Kan ik alvast eens langs wat adressen rijden. De Groene Heuvel ben ik toevallig vorige week geweest. Zag er niet verkeerd uit maar ik vind het toch moeilijk om er echt iets van te kunnen zeggen als je even langs wipt. Je leert het toch pas echt kennen als je er al staat, vandaar dat ik erg blij ben met jullie info.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 09:54

Ik raadt je Schoteroog aan.
Sta ik zelf ook Lachen.
kosten kun je zien op de internet site.

Stal heeremans in Santpoort is mijn 2de keus.
Er staan ±40 pension paarden en er is een gezellige sfeer.
Je betaald ± 180 per maand.
Wel zelf uitmesten.

Stal van esten viel mij tegen toen ik er ging kijken.
We werden lettelijk na gekeken door iedereen en we voelde ons niet op ons gemak.
Toen we zeiden dat we op zoek waren naar 3 stallen begonnen ze opeens heel aardig te doen.
Ik hou persoonlijk niet zo van dat soort mensen.
Wat mij ook tegen viel is dat deze stal een paar maanden dicht gaat in de zomer.
Ze hebben wel land maar dat is een paar kilometer van de stal af.
Je kunt dus de zomer niet op stal komen en moet je paard maar ergens anders rijden.

Stal sintanie gaat mijn vriendin heen met haar veulen.
Kosten:241 euro.
Wordt voor je uitgemest.
De lokatie vind ik helemaal niets want het zit aan een drukke weg.
Je moet 15 a 20 minuten stappen voor je bij een klein bos bent of in het duin gebied bent.

Alle boven genoemde stallen bieden weidegang aan.

Stal Rutte is perfect!
Jammer genoeg sta ik daar al 3 maanden op de wachtlijst dus daar kom je niet zo snel binnen.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 10:19

Nadeel van Rutte is dat er een wachtlijst is. Voor van Neste geldt dat ook. Je kan ook idd bij Halfweg kijken; daar zitten heel wat stallen in de buurt van recreatiegebied Spaarnwoude. Ook manege Spaarnwoude biedt stalling.

Zelf sta ik met mijn paardje in Boesingheliede (ter hoogte van Halfweg). Onwijs fijne stal, volpension (tussen 175 en 250 euro), superveel en goed toezicht. Alles wordt voor je gedaan als je dat zou willen. Er is (nu nog) een dierenarts aan huis (=de buurvrouw). Paarden komen iedere dag id paddock en er is ook een kleine weide. Er staan maximaal 6 paarden!!! Klein en fijn dus. Er zijn 2 grote rijbakken; 2 paddocks en 2 kleine weides. Prima stallen. Enige nadeel: geen uirijdmogelijkheden . Wel een rustige weg van 2 km door de weilanden. Maar als je naar het Amsterdamse Bos of strand wil, dan zul je een trailer moeten regelen. Wrsch is er september een stal vrij.

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 18:47

Bij van nesten mag je in de zomer gewoon de bak gebruiken hoor!
En als je paard wat heb of iets mankeert of met een rede het land niet op mag dan kan je paard op stal blijven
Maar ieder heeft ze eigen menig ik zou mijn paardjes nooit bij heeremans zetten
en al helemaal niet op de groeneheuvel en zo zijn er nog wel een paar stallen in de buurt waar mijn paardjes nooit op stal mogen staan van mij
Vind dat ven nesten goede stallen heb je paard word elke dag goed uitgemest en staat buiten
alleen staan ze daar overdag in paddox's dus op zand
Bij rutte is het ook ideaal om te staan met je paard alleen zelf uitmesten en binnen zetten is het daarzo maar dat is niet erg
Wat ik van deze stal jammer is dat ze zomers nooit naar vers land gaan

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 19:13

Ik weet het adres niet maar een vriendin van me heeft in Haarlem gewoont. De stal waar ze stond was vlakbij manege Rozenstein en naast een woonwijk, stukje verderop was ruiterpad en een meertje waar je kan rijden enzo. Het heet Hoeve Westbroek. Ik vind het mooie stallen. Je paard gaat ook naar buiten overdag en word ook weer binnengezet (gewoon door de mensen die er dan zijn) Er is een buitenbak. Ik weet niet of het al vol is of niet, maar het werd allemaal gedaan door een man en een vrouw, die man is alleen helaas kort geleden overleden. Zelf vind ik het een hele goede stal met een bestwel goede sfeer.

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 19:41

Sylke schreef:
Ik weet het adres niet maar een vriendin van me heeft in Haarlem gewoont. De stal waar ze stond was vlakbij manege Rozenstein en naast een woonwijk, stukje verderop was ruiterpad en een meertje waar je kan rijden enzo. Het heet Hoeve Westbroek. Ik vind het mooie stallen. Je paard gaat ook naar buiten overdag en word ook weer binnengezet (gewoon door de mensen die er dan zijn) Er is een buitenbak. Ik weet niet of het al vol is of niet, maar het werd allemaal gedaan door een man en een vrouw, die man is alleen helaas kort geleden overleden. Zelf vind ik het een hele goede stal met een bestwel goede sfeer.


Dat is van nesten

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:49

Daar tegen over zit ook nog Schoorl stable.
Helaas ook al vol maar het zag er wel mooi uit daar.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:50

meisje schreef:
Bij van nesten mag je in de zomer gewoon de bak gebruiken hoor!
En als je paard wat heb of iets mankeert of met een rede het land niet op mag dan kan je paard op stal blijven
Maar ieder heeft ze eigen menig ik zou mijn paardjes nooit bij heeremans zetten
en al helemaal niet op de groeneheuvel en zo zijn er nog wel een paar stallen in de buurt waar mijn paardjes nooit op stal mogen staan van mij
Vind dat ven nesten goede stallen heb je paard word elke dag goed uitgemest en staat buiten
alleen staan ze daar overdag in paddox's dus op zand
Bij rutte is het ook ideaal om te staan met je paard alleen zelf uitmesten en binnen zetten is het daarzo maar dat is niet erg
Wat ik van deze stal jammer is dat ze zomers nooit naar vers land gaan


Waar sta jij dan met je paard?

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 10:21

Daar vlakbij maar er staan verder geen paarden bij aleen die van mij en van die man zelf

sabje19

Berichten: 1113
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 22:59

Beetje off-topic, maar Odje is dat kleine fordje dat achter in de stal staat van jouw of ben ik nu in de war met een ander paardje.

On-toppic. Zelf zou ik naar Schoteroog gaan als ik jouw was daar wordt je paardje goed verzorgd en de prijs vind ik zelf nog wel meevallen voor wat je er allemaal voor krijgt.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 09:00

Heeej Haarlemmers, bestaat Manege Elviera nog?? Vroeger lag dit in Parkwijk, ik weet dat als je van de A9 af Haarlem binnen rijdt (haarlem zuid) dan zie je aan de linkerhand wel een buitenbak, weiland en stallen liggen dat was dus Manege Elviera.
Hier ben ik ooit begonnen met paardrijden, bestaat dit nog als manege
en komt een van jullie er wel eens??

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 12:10

sabje19 schreef:
Beetje off-topic, maar Odje is dat kleine fordje dat achter in de stal staat van jouw of ben ik nu in de war met een ander paardje.



Ja die is van mij Lachen.
Volgende maand gaat hij weg.
Hij kan met mijn veulen en een ander veulen staan.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 13:14

De manege bij Pauliens Ruitersport is ook een hele leuke manege.

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 13:23

Ik heb ook jaren in haarlem gewoond! en ik stond altijd bij hoevenwesterbroek! ik vond het er wel leuk het is in velserbroek op de hofgeesterweg Haha! iets van 200€ ofso.... ook mooie stallen enzo.
schoteroog is ook wel mooi jah OK dan!

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 13:24

ow whaha ik lees niet goed ik bedoel ook van nesten!! is t zelfde Bloos!

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:16

Barb schreef:
Heeej Haarlemmers, bestaat Manege Elviera nog?? Vroeger lag dit in Parkwijk, ik weet dat als je van de A9 af Haarlem binnen rijdt (haarlem zuid) dan zie je aan de linkerhand wel een buitenbak, weiland en stallen liggen dat was dus Manege Elviera.
Hier ben ik ooit begonnen met paardrijden, bestaat dit nog als manege
en komt een van jullie er wel eens??



Ik heb hier vroeger ook nog wel eens paardjes gehuurd ! geen idee of het nog bestaat Verward Ben wel benieuwd eigenlijk. Was toen van een oude alleenstaande man (hier waren nog wel eens geruchten over dat er toch een vrouwelijk persoon zou zijn Haha! hi hi)

sabje19

Berichten: 1113
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:24

Jij die bestaat nog steeds. Alleen er zijn wel een paar paarden overleden en verkocht.
Vroeger reed ik daar elke dag bijna op Carolien.
Zeg maar wat je wil weten. pb kan natuurlijk ook.